2023-11-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeDeThe
Allt det som kallas "konspirationer" i hennes inlägg är ju inte det.

Som att Israel byggde bunkern under Shifa till exempel.

Artikel från 2014:
https://www.tabletmag.com/sections/n...-gaza-revealed

Det är hennes misstro mot Israel och israelers vittnesmål och bevis, och vilja att demonisera Israel och judar, som är antisemitiskt.

T ex: hon har helt utan betänkligheter skrikit ut, så högt hon kan att Israel kidnappar palestinier för att sno organ, att Israel startade attacken mot sig själva och dödade sina egna i stor mängd, att inga kvinnor blev våldtagna. Alltså helt galna saker att säga.

Det finns alltså timmar av filmmaterial från massakrer, filmat av Hamas själva som IDF säkrat när de gripit eller dödat Hamasmän inne i Israel.

Medan hon också helt okritiskt delar alla uppgifter som kommer från Hamas, utan någon form av källkritik alls.

Dessutom är det antisemitiskt att kräva att Israel inte ska försvara sina medborgare utan låta dem dödas, det är antisemitiskt att kräva staten Israels utplåning, m m.

Hennes krokodiltårar är patetiska. Jag fattar inte varför hon har så mycket emot att bli kallad antisemit. Hon skriker ju ut sina judehatande åsikter och upprepar dem fortfarande. Då borde hon väl inte ha något emot att bli kallad det utan stå för det.

”Hamas har inte alls våldtagit nån!!! Israel ljuger!! Och så tar de palestiniers organ och hud!!! Det är oklart om nån dödades alls den 7 oktober!!!” —> ”😭😭 varför kallas jag antisemit, karaktärsmord😭 jag har ju bara kritiserat STATEN Israel😭”. Patetiskt.
Citera
2023-11-24, 17:02
Medlem
Bittersteels avatar
Nu gråter kvinnan ut på instagram och böljar hur jobbigt allt det här.
länkar till twitter eftersom det är en story hon lägger upp och som försvinner.
https://twitter.com/konsensuseliten/...50594202403152
Total vidrig människa
Citera
2023-11-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det är hennes misstro mot Israel och israelers vittnesmål och bevis, och vilja att demonisera Israel och judar, som är antisemitiskt.

T ex: hon har helt utan betänkligheter skrikit ut, så högt hon kan att Israel kidnappar palestinier för att sno organ, att Israel startade attacken mot sig själva och dödade sina egna i stor mängd, att inga kvinnor blev våldtagna. Alltså helt galna saker att säga.

Det finns alltså timmar av filmmaterial från massakrer, filmat av Hamas själva som IDF säkrat när de gripit eller dödat Hamasmän inne i Israel.

Medan hon också helt okritiskt delar alla uppgifter som kommer från Hamas, utan någon form av källkritik alls.

Dessutom är det antisemitiskt att kräva att Israel inte ska försvara sina medborgare utan låta dem dödas, det är antisemitiskt att kräva staten Israels utplåning, m m.

Hennes krokodiltårar är patetiska. Jag fattar inte varför hon har så mycket emot att bli kallad antisemit. Hon skriker ju ut sina judehatande åsikter och upprepar dem fortfarande. Då borde hon väl inte ha något emot att bli kallad det utan stå för det.

”Hamas har inte alls våldtagit nån!!! Israel ljuger!! Och så tar de palestiniers organ och hud!!! Det är oklart om nån dödades alls den 7 oktober!!!” —> ”😭😭 varför kallas jag antisemit, karaktärsmord😭 jag har ju bara kritiserat STATEN Israel😭”. Patetiskt.

Väl rutet!
Denna tråd borde sammanfogas med lady dahmer, hon är ännu galnare...
"Hamas hade egentligen inte planerat festivalmorden..."
Nä, då är det ok...

Det som händer i Gaza fruktansvärt, lider med ALLA barn (jävla vuxna). Inget land hade väl dock suttit på händerna om ett grannland gått in och slaktat hundratals och kidnappat?
Så fungerar "mänskligheten"..

Men wollter mfl vill bara vara arga och böla, de frossar liksom i ett elände som de kan påverka noll. De skulle vara lika arga om allt var frid och fröjd i morgon, eller hitta något annat ämne att vråla över...
Hoppas några barn fick komma hem idag... <3
Citera
2023-11-24, 17:15
Medlem
Citat:

Fast ingen av de punkterna du räknade upp är antisemitisk, inte ens i närheten.

Om du byter ut ordet Israel mot Iran i punkterna, hade du då klassat henne som "islamofob", rasist eller bara kritisk mot Iran?
Citera
2023-11-24, 17:34
Medlem
Hon har inte uppdaterat insta på 24 h, blev nog för mycket...
Citera
2023-11-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulniklas

Om du byter ut ordet Israel mot Iran i punkterna, hade du då klassat henne som "islamofob", rasist eller bara kritisk mot Iran?

Jo, det är de.

Och det är ju det som är min poäng. Hon säger inte såhär om något annat land. Hon har inte samma misstro mot något annat land där hon vill tro att de ljuger och förfalskar allt de säger. Hennes vilja att demonisera Israel.

För hon säger ju inte att Palestinier eller människor någon annanstans ljuger om våldtagna kvinnor eller dödade barn, eller hur? Bara Israel tror hon det om.

Hennes negativa särbehandling av den enda judiska staten i världen och vilja att misstro och demonisera dem, gör det antisemitiskt. Sen det där med att de kidnappat folk och tar organ är ju bara en klassisk judehatande konspirationsteori. Snart säger hon väl att de bakar bröd på palestiniers blod också.
Citera
2023-11-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulniklas

Hon skulle aldrig säga detta om Iran, men ok, vi tar Iran. Där kvinnor kan misshandlas eller hamna i fängelse om de försöker gå på fotboll eller går ut utan slöja. Om Stina Wollter sa att Iran inte alls förtryckte kvinnor, då skulle jag nog inte kalla henne islamofob, snarare kvinnohatare.

Eller har du ett exempel på något annat land som Wollter anstränger sig så mycket för att misstro, vantolka allt de säger och demonisera, som Israel?
Citera
2023-11-24, 23:43
Medlem
Citat:
Jo, det är de.

Och det är ju det som är min poäng. Hon säger inte såhär om något annat land. Hon har inte samma misstro mot något annat land där hon vill tro att de ljuger och förfalskar allt de säger. Hennes vilja att demonisera Israel.

För hon säger ju inte att Palestinier eller människor någon annanstans ljuger om våldtagna kvinnor eller dödade barn, eller hur? Bara Israel tror hon det om.

Hennes negativa särbehandling av den enda judiska staten i världen och vilja att misstro och demonisera dem, gör det antisemitiskt. Sen det där med att de kidnappat folk och tar organ är ju bara en klassisk judehatande konspirationsteori. Snart säger hon väl att de bakar bröd på palestiniers blod också.

Att kritisera eller ens hata Israel som stat är fortfarande inte antisemitiskt bara för att staten är judisk. På samma sätt som man kan hata flera muslimska länder utan att vara "islamofob" eller kristna länder utan att vara kristofob.
Har hon samma retorik om judar i t.ex. Stockholm eller Malmö?

Att Israel vid upprepade tillfällen kommit med lögner och desinformation är knappast något nytt utan det hör till hasbara, så att anklaga dem för det är inte antisemitism.

Att de skulle ha kidnappat folk för att stjäla deras organ är sannolikt en överdrift ja, men att de faktiskt stulit organ är en sanning och inte en antisemitisk myt.

Jag avskyr hennes vänsteråsikter och tycker att de gör henne till en jäkla tomte, men att få kritik av en stat till att vara någon slags rasism är rent trams.
Citera
2023-11-24, 23:57
Medlem
Citat:
Hon skulle aldrig säga detta om Iran, men ok, vi tar Iran. Där kvinnor kan misshandlas eller hamna i fängelse om de försöker gå på fotboll eller går ut utan slöja. Om Stina Wollter sa att Iran inte alls förtryckte kvinnor, då skulle jag nog inte kalla henne islamofob, snarare kvinnohatare.

Eller har du ett exempel på något annat land som Wollter anstränger sig så mycket för att misstro, vantolka allt de säger och demonisera, som Israel?

Just Iran är en stat som hon vid flera tillfällen kritiserat. Det är den enda persiska statsbildningen, så med din logik är hon nu en antipersisk islamofobisk rasist.
Citera
2023-11-25, 01:02
Jag är den som normalt skulle tyckt Stina är rätt harmlös och aningens mer åt hennes sida i politiska spektrumet men det har alltid funnits en gnagande känsla att något inte riktigt stämmer där, att hon utnyttjar och spelar sina följare på sin fiol. Detta långt LÅNGT innan detta senaste men jag överraskas absolut inte att hon till slut trampat rejält i klaveret. Ibland undrar jag vem Stina egentligen är, för jag tror inte det är till 100% den tillgjorda bild som framställs på Insta. Möjlgtvis är hon kommunist men att det inte är tillräckligt PK från andra hållet för att visas offentligt.
Citera
2023-11-25, 01:05
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Att Stina Wollter skriver galna grejer har ju ingen större betydelse, men lite mer uppseendeväckande är att Miljöpartiets partiledare Märta Stenevi klickar "like" på konspirationerna...

https://ibb.co/r5q2028
Jag håller med, detta är minst lika problematiskt, hon visar i och med det att hon delar hennes uppfattning och ska synas på minst samma sätt som Stina. Men så blir det ju inte förstås.
Citera
2023-11-25, 03:20
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
Hon har inte uppdaterat insta på 24 h, blev nog för mycket...
Hoppas den äckliga människan försvinner från all media. Sån vidrig kärring som ska visa upp sitt fläsk och klaga på folk som inte är feta. Nu kan hon ligga och tröstäta pizza och godis i sin skamvrå. Lika kommunistiskt som sin farsa var. Och sen hängde så klart häxan Stenevi på tåget så det blev ett like. Usch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in