2015-09-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det var kul att se Janne få filmförbud av hövdingen av tältlägret där ockupanterna håller hus på privat mark. Ingen av dom uppfyller väl ens villkoren att få vistas i Sverige. Janne fick snällt stänga av kameran för att inhämta tillstånd av markägaren för att filma, helt i strid med svenska lagar, man har rätt att filma var man vill. Det har alltså gått så långt att illegala analfabeter stiftar sina egna lagar som svenskar måste förhålla sig till.

Med det har de visat tydligt hur de egentligen är som folk! Egna lagar och regler och alla ska rätta sig efter det tom vi som redan bor här. De vill stanna utanför Sveriges lagar!!
Jag är från ett land där det finns många romer...de får all hjälp från myndigheterna, socialen, utbildning, bostad...men romer är romer de vill inte ändra på sig, vill inte integreras, vill inte utbilda sig, och framförallt inte jobba! Ordet jobb är som pest för dem. De vill leva bättre...men inte av sina egna krafter och ansträngningar utan de vill få allt gratis!! Och som jag ser ...Svenska naiva politiker är på väg att bli grundlurade och ge dem allt de önskar!! De vet vad de gör!!! Hur kan vi som ser allt som händer kräva en folkomröstning om tiggeriförbud och kåkstäder?? Vakna folk...!
2015-09-26, 16:50
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det var kul att se Janne få filmförbud av hövdingen av tältlägret där ockupanterna håller hus på privat mark. Ingen av dom uppfyller väl ens villkoren att få vistas i Sverige. Janne fick snällt stänga av kameran för att inhämta tillstånd av markägaren för att filma, helt i strid med svenska lagar, man har rätt att filma var man vill. Det har alltså gått så långt att illegala analfabeter stiftar sina egna lagar som svenskar måste förhålla sig till.
Detta gör det ju ännu mera tydligt och klart att det svenska rättssystemet numera har havererat fullständigt. Läget är katastrofalt illa. I normala fall borde undantagstillstånd råda i Malmö. Jag menar, hur kan överhuvudtaget en kriminell parasiterande ockupant tillåtas hota och uppföra sig på det här sättet utan att undanröjas och bestraffas ? Förr i tiden hade polisen varit där på 5 röda, buntat ihop och förpassat slusken, och alla hans gelikar, till arresten ögonaböj. På den gamla goda tiden hade bulldozers och grävskopor därefter fått köra in på den olagligt bebodda tomten och gjort fullkomligt rent från allt patrask, orenheter och snusk.
Senast redigerad av Arkiater 2015-09-26 kl. 16:56.
2015-09-26, 17:22
Medlem
GulaGetens avatar
Extremt obehagligt och skrämmande rapport från dagens Sverige. Ett land på randen till totalt förfall.
Ett förfall som ivrigt hejas på av bl a ett gäng förvirrade skit-hippies som kallar sig Solidaritetsgruppen. Förväntade mig inget annat än att få mina åsikter angående detta osanitära, kriminella sop-folk bekräftade och det fick jag sannerligen.
Hur står ni i Malmö ut?

Lider verkligen med det äldre paret som fått sin sommarstuga besudlad och invaderad utan att få någon som helst hjälp från myndigheterna. Hoppas av hela mitt hjärta att de styrande politikernas hem även de möter samma öde.
Nej, skicka hem hela högen omgående och passa på att slänga med Solidaritets-stollarna som bonus också för den delen.
2015-09-26, 18:09
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Detta gör det ju ännu mera tydligt och klart att det svenska rättssystemet numera har havererat fullständigt. Läget är katastrofalt illa. I normala fall borde undantagstillstånd råda i Malmö. Jag menar, hur kan överhuvudtaget en kriminell parasiterande ockupant tillåtas hota och uppföra sig på det här sättet utan att undanröjas och bestraffas ? Förr i tiden hade polisen varit där på 5 röda, buntat ihop och förpassat slusken, och alla hans gelikar, till arresten ögonaböj. På den gamla goda tiden hade bulldozers och grävskopor därefter fått köra in på den olagligt bebodda tomten och gjort fullkomligt rent från allt patrask, orenheter och snusk.
Instämmer. Sverige är närmast laglöst numera när PK-känslorna styr våra makthavare.
2015-09-26, 18:38
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det är ju mycket intressant att ett sådant här program ens har fått göras och hamnat hela vägen ut i etern. Trots att en del perspektiv pliktskyldigt utgår från romernas miserabla vardag så lyckas inte "tycka synd" snyftet förklara alla galenskaper som görs i fattigdomens namn. Tvärtom framställs dessa eu-migranter som skojare som har hittat det perfekta värddjuret att leva på. Myndigheterna här är ett byråkratiskt mishmash och solidaritismen har fått en religiös status med EU-migranten som symbol. Det hela kröns med solidaritetsgruppen, volontärer och anarkistiska hippies som låter sina egna värderingar trumfa Sveriges lagar. Galenskaperna ackompanjerades rätt så friskt av frispråkiga bybor som lessnat och som talade klarspråk. Tjänstemän och myndighetsutövare däremot måste tassa kring frågan på ett nästintill komiskt sätt vilket blev extra tydligt med kvinnan från miljönämnden. Granskningen var givande eftersom få kan acceptera det här beteendet eller låta romerna få frikort.

Mycket bra sammanfattning av den totala galenskapen.
Jag höjer en whisky till din ära under kvällen!
2015-09-26, 19:31
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Var ska man placera barnfamiljen som bor i de äldre parets tomma hus. Naturligtvis ska de avhysas men man kan ju inte sätta barn på gatan.
Jo, man kan sätta tillbaka dem på gatan i sitt eget urinstinkande land. Det är inte och har aldrig varit Sveriges ansvar att upplåta mark åt all världens förbannade kreti & pleti!!
2015-09-26, 19:51
Medlem
IQ130s avatar
Fattigdom kan driva på lumpsamlande, men att de står ut med att leva i stank av bajs och urin? Bajsiga, bruna kläder i drivor? Är inte det lite sjukt? Kan de ha någon gen som gör att hela bunten inte är hundra procent stabil i huvudet? Jag tror inte bara att det handlar om fattigdom, även de allra mest fattiga håller rent, sopar och bär vatten flitigt. Detta är otroligt lata, bekväma människor. Jag tror att de har blivit så degenererade under årens lopp att en större andel har olika beteendestörningar, funktionshandikapp med mera. Stora träck- och smutshögar är vanligt att se hos vissa mentalt funktionshandikappade.

Det skulle kunna vara så att denna tiggande grupp en gång i tiden plockats från mentalt retarderade, de får barn och så blir det som det blir, generation efter generation. Inte alla, men tillräckligt många för att bajshögarna ska torna upp sig. Som sagt, fattigdom ser inte ut så här, överallt på jordklotet. Det är något annat när folk bosätter sig på soptippar, men här omvandlar man gåvor och stöldgods till en soptipp. Denna grupp kommer inte att integreras, slår vad om att den stora massan utnyttjas och att det ser lika skitigt ut hos dem hemma, med eller utan vatten.
2015-09-26, 20:56
Medlem
Continental Ops avatar
Är det nån som har koll på den rättsliga bedömning "våra jurister" på Polisen gjort ang identifiering, som den mesige polisen i Malmö snackade om? Jag råkar veta att Polisen inte alltid resonerat sådär och inte gör samma bedömning över hela landet och det framstår lite märkligt att man menar att man inte får identifiera misstänkta när man utreder pågående brott (hemfridsbrott/egenmäktigt förfarande etc). Hur ska man annars kunna göra färdigt utredningen liksom?

Om den där utredningen som sossarna tillsatt i våras inte leder till något konkret rätt snabbt kommer frågan nog rätt snart explodera upp i fejan på politikerna av nån våldsam konflikt förslagsvis i Malmö. Det här har ju pågått i flera år innan det blev stort i media och att hela byar bara faller ur sådär tycker jag demonstrerar rätt bra hur lite politikerna på regerings/riksdagsnivå bryr sig om landsbygden.

Janne J borde skaffa nån form av juridisk backup på sina program för här tycker jag det är rätt uppenbart att han gjorde det lite lätt för sig ibland. Jag tycker uppriktigt sagt synd om den där stackars kommunjuristen so fick representera de handlingsförlamade byråkraterna på det sätt som det framställdes. Kommunerna är inte de som ska kunna avhysa folk från privat mark.
2015-09-26, 22:58
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ja! Jag hoppade till av förskräckelse, blev rädd att hon skulle fortsätta att riva flaggan i mindre trasor, till blöjor eller skurdukar. Men hon tyckte att det räckte med ett riv tack och lov, innan hon hängde upp sin duk (var hade hon hittat den ..). Skulle inte tro att hon visste att det var den svenska flaggan hon hanterade så där.
Otroligt att SvT inte klippte bort detta mycket politiskt inkorrekta.
Jag tyckte det såg ut som en ny flagga hon vecklade ut och rivet gjorde hon för att den var ihopfäst i hörnen. Eftersom hon skulle täcka över något med den så verkar det också ologiskt att riva sönder den
2015-09-26, 23:08
Medlem
Danieloss avatar
Det måste ändå vara svårt att hålla rent i ett läger på 400 personer. Det är ju inte direkt som att de har tillgång till vatten, avlopp och sophämtning. Det var dock parodiskt hur de började städa först när TV-teamet dök upp!
2015-09-26, 23:42
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Är det nån som har koll på den rättsliga bedömning "våra jurister" på Polisen gjort ang identifiering, som den mesige polisen i Malmö snackade om? Jag råkar veta att Polisen inte alltid resonerat sådär och inte gör samma bedömning över hela landet och det framstår lite märkligt att man menar att man inte får identifiera misstänkta när man utreder pågående brott (hemfridsbrott/egenmäktigt förfarande etc). Hur ska man annars kunna göra färdigt utredningen liksom?

Om den där utredningen som sossarna tillsatt i våras inte leder till något konkret rätt snabbt kommer frågan nog rätt snart explodera upp i fejan på politikerna av nån våldsam konflikt förslagsvis i Malmö. Det här har ju pågått i flera år innan det blev stort i media och att hela byar bara faller ur sådär tycker jag demonstrerar rätt bra hur lite politikerna på regerings/riksdagsnivå bryr sig om landsbygden.

Janne J borde skaffa nån form av juridisk backup på sina program för här tycker jag det är rätt uppenbart att han gjorde det lite lätt för sig ibland. Jag tycker uppriktigt sagt synd om den där stackars kommunjuristen so fick representera de handlingsförlamade byråkraterna på det sätt som det framställdes. Kommunerna är inte de som ska kunna avhysa folk från privat mark.
Malmöpolisen skriver på sin facebook-sida:
Citat:
Den specifika händelsen i Malmö är komplex, eftersom flera olika delar av lagstiftningen berörs och måste beaktas i förhållande till varandra. I det här fallet rör det sig om privatägd mark där ägaren först sex månader efter att bosättarna slagit sig ner gör en polisanmälan. Det är först i detta skede, när polisen fått in en anmälan, det finns lagstöd för polisiära åtgärder. Det är först då som polisen kan påbörja sitt arbete med att till exempel identifiera misstänkta personer och avvisa dem från platsen.
Inom ramen för den brottsutredning om olaga intrång som nu finns om platsen, kommer polisen att identifiera eventuella misstänkta och brottsutredningen ska slutföras, det är polisens uppdrag.
https://www.facebook.com/Malmopolisen?fref=ts
Enligt ett svar från polisen i programmet på Malmö stads chatt efter programmet pågår en förundersökning men polisen har prioriterat skjutningar och sprängningar de senaste månaderna.
I ett svar menar de också att polismannen i programmet syftade på att de inte kan göra identifieringar åt andra myndigheter (miljöförvaltningen) och att fortsättningen om brottsutredningen där de självklart kan identifiera misstänkta klipptes bort.
http://malmo.se/chatt
Det var synd att inte fastighetsägaren intervjuades, hade varit intressant att höra deras version. Det här fallet har en bakgrund med ett misslyckat avhysningsförsök redan i oktober 2014, efter krav på fastighetsägaren att städa tomten från kommunen. Hade varit intressant att veta om fastighetsägaren gjort någon polisanmälan vid det tillfället.
Tyckte programmet var vinklat emot att myndigheterna inte kan göra någonting, för lite fakta bakom historierna. Blev även irriterad på kyrkogårdsinslaget- kyrkogårdschefen har tidigare beklagat sig i Sveriges Radio och ologiskt skyllt arbetsmiljöproblemen på hans verksamhet på kommunen.
Senast redigerad av Pingvinkokos 2015-09-27 kl. 00:38.
2015-09-27, 07:36
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Det måste ändå vara svårt att hålla rent i ett läger på 400 personer. Det är ju inte direkt som att de har tillgång till vatten, avlopp och sophämtning. Det var dock parodiskt hur de började städa först när TV-teamet dök upp!

Ja, ögontjänare, men såna finns det fullt av. 400 eller 120, siffrorna varierar.

Tänk att en byfåne och en anarkistgrupp kunde stoppa Malmö stad från att ta itu med de sanitära problemen. Dessutom kunde anarkisterna ställa in toaletter på annans mark, nu när den informationen kommit fram kan markägaren slänga in en polisanmälan mot den gruppen också.
Senast redigerad av IQ130 2015-09-27 kl. 07:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in