2015-09-25, 22:59
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Inget ont om personerna som vill hjälpa tiggarna men de är ju rätt bra bevis på att röka på orsakar hjärnskador.
2015-09-25, 23:09
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det som krävs för att komma till rätta med problemet, förutom att SD får makten, men det är ett par år dit. Är att vanligt folk helt enkelt börjar protestera genom att bete sig som "EU-migranter".

Sätt upp tält eller parkera husvagnar på makthavares egendomar. Låt kommunalrådens, journalisternas och myndighetschefernas gårdar bli uppställningsplats för släpvagnar fyllda med bråte, samma sak med parker och offentliga byggnader. Saken måste dras till sin spets för att något ska hända!

Men skruva loss registreringsskyltarna, sp att ni inte "går att identifiera".
2015-09-25, 23:59
Medlem
Octobans avatar
Några foliehattar till SD:are vill jag inte ha i någon regeringsposition, men det är väl bara att konstatera att vi bytte EU- pengar till bagarstugor på 90-talet mot kåkstäder mitt i våra storstäder (och skyhög snusskatt) på 2010-talet.

Frågan är om Sverige ska ta del av fort Europa eller fortsätta mjäka på. ( Några fysiska murar blir det inte, men kanske några byråkratiska).
2015-09-26, 00:11
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Alla som har svenska främlingspass har okänd identitet
ochn de är varken straff- eller bötesimmuna - dock är de
inte utvisningsbara utom till länder man köper in dom i.

Jag förstår att mitt förslag inte var klockrent vattentätt, men det var ett försök.
Nu återstår lagändringar.
Som någon påpekade här, svenska lagar är skrivna för svenskar. Av olika anledningar är vi ett snällt och ganska menlöst folk. Vi brukade hänga nyckeln till stugan på spiken invid dörren när vi åkte till affärn, vi tycker inte att en ensam tjej på väg hem från krogen är en "hora" som förtjänar att våldtas, vi skvallrar lite om henne bara. Våra värsta busar håller sig för goda för att slita av mormor med rollatorn hennes halskedja.
Ett skäl till vår tröga godtrogenhet kan vara att vi aldrig varit belägrade, inte varit i krig på hemmaplan. Vi tror våra medmänniskor om gott och är därför lätta att lura och bedra.

Skillnaderna i beteende mellan Vi & Dom beror inte på "rasism" utan på att olika grupper beter sig olika av hävd, sedan århundraden, ibland årtusenden. Man gör som de andra i den egna gruppen gör och som ens morfars morfar och farfars far gjorde.
Men det är andra tider nu, chockerande, och skrämmande nya tider ! Vi måste inse och bemöta det, så snabbt som möjligt. För så här kan vi inte ha det, det kommer att gå rakt åt helvete.
Nya lagar!
Som bl a inte kräver att man måste ha ett personnummer för att åtalas och dömas !
2015-09-26, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkallDuGeFanI
Finns många hemlösa i Sverige som inte är eumigranter och staten låter inte dom ockupera bostäder och mark. Rumänien har ansvaret för sina medborgare och det är inte Sveriges. Sverige kan inte ta emot med motiveringen att dom är fattiga och har barn. Sveriges ekonomi är redan illa ute så att komma med lama svar som men det är bara att höja skatten är ingen lösning. Dom skall helt enkelt tillbaks till Rumänien och Bulgarien och det är dessa länders ansvar.

Eh, varför argumenterar du emot mig när vi skrev samma sak? Kan du inte läsa?
2015-09-26, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Datum: 2015-09-25. Jahapp den här skiten visste jag reda för flera år sen. Så har det ju alltid varit. Uppdrag granskning fortfarande flera år efter verkligheten..

Vafan är anledningen att granska saker vi redan vet allt om? Huhh va. Vafan är liksom ett skolprojekt.

Det här visste man redan när Henning Sjöström var ung. Läs hans böcker där han
skriver om kringstrykande ZiggeROM o andra tattare. Även singoalla millon säger
ju att de var tvungna att flytta hela tiden. Länsman kom o sa - det är bara att
packa ihop o draga vidare. Men vänsterflumfolket fattar inte o kan inte fås att
fatta.
2015-09-26, 08:11
Medlem
Det är väldigt konstigt att allmänmedia inte tagit upp TiggeROM/ZiggeROM-
problemet eller TiggeROM/ZiggeROM-fint o bra med anledning av programmet.
Det skrivs ju massor om detta på olika obskyrmedia o forum men allmänmedia
behandlar detta med Störsstaa Möjliga Tyzztnad
2015-09-26, 08:12
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:

Det var väntat att media inte skulle skriva mer om det. De vill helst bara skriva om alla "goda" människor som hjälper tiggarna.
2015-09-26, 09:16
Medlem
Kadodis avatar
Citat:

Vad menas med TiggeROM? Är det någon slags ordlek eller? Fruktansvärt program förövrigt. Eller, bra program, men det man fick se var ju fruktansvärt. Hade aldrig kunnat föreställa mig något liknande.

Gammal moderat men sorry, SD får 2018 min röst. Hoppas ni är nöjda nu alliansen!!
2015-09-26, 09:25
Medlem
BullensPilsners avatar
Tror SD får många nya röster efter detta program. Märker även att äldre, som tidigare varit kraftigt emot SD, svänger.

Själv blir jag fruktansvärt upprörd över att Sveriges myndigheter låter radikala vänsteraktivister lägga agendan. Rädslan att bli kallad rasist, har lamslagit och effektivt dödat, all möjlighet till att lösa problemen.

Migrationen av människor som inte vill tillhöra det svenska sammhället, men som ser att dom fritt kan ta med sig sitt hit, kommer att fortsätta så länge som denna handlingsförlamning råder hos politiker och myndigheter.
2015-09-26, 09:38
Medlem
Lösningen på TiggeROM/ZiggeROM-skitandet

http://www.kungalvssportfiske.se/sho...pic-cdda20.jpg

med lås o sanering vid reningsverk när det blir fullt. Löser ju även industritomtsskit-
problemet i malmö.
2015-09-26, 09:59
De får tydligen vara här 3 månader i syfte att söka jobb, det går inte heller att kontrollera så länge de inte kan identifieras.
Myndighetera har kollapsat, saknar vilja alt givit upp. Vi har fått ett "Tattardöme" i Sverige där tattarna står helt över lagen.
Välkommet naturligtvis av aktivisterna/anarkisterna som tycker att Sverige är på rätt väg nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in