2015-09-24, 19:21
Medlem
McHummers avatar
Vad menar stollen som säger att de inte kan göra rent toaletter för de har inte rinnande vatten. Skall jag gå på toa eller tvätta får jag gå till Statoil. Det är väl för fan inte ok att gå in på en mack och tvätta.

Hade jag macken skulle jag köra ut dem omedelbart om de inte handlade, absolut inte låna ut toa om de inte handlar.
2015-09-24, 19:23
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Tror de flesta kan hålla med om att programmet var balanserat. Den unge zigenarkillen gjorde ett mycket bra jobb för att försvara sin egen folkgrupp. Om vi vill ha en balanserad debatt så måste vi själva uppföra oss balanserat. Det finns inga enkla lösningar.

PK-ismen och Flashback-rasismen är två motpoler som lever i symbios och använder varandra för att berättiga varandras existens. Utan den ena kan inte den andra fortleva. Jag är övertygad att merparten av SDs väljare och sjuklöverns väljare (d.v.s. den stora majoriteten i Sverige) skulle kunna diskutera dessa frågor på ett rakt sätt och finna strategier som både är realistiska och humanistiska. Det bästa för Sverige vore om fler arbetade för att sprickan läks istället för att fördjupa den. Problemet är att de finns fundamentalister på bägge sidor som bygger sin identitet på själva konflikten och striden.

Jodå, ibland är lösningarna löjligt enkla. Men vad som händer då är att någon tomte genast skriker "Du kommer bara med enkla lösningar!". Som om det skulle vara något dåligt. Simple is beautiful...
2015-09-24, 19:45
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Jodå, ibland är lösningarna löjligt enkla. Men vad som händer då är att någon tomte genast skriker "Du kommer bara med enkla lösningar!". Som om det skulle vara något dåligt. Simple is beautiful...

I det här fallet finns inga enkla lösningar. Man måste väga migranternas mänskliga rättigheter gentemot svenska människors mänskliga rättigheter. Var ska man placera barnfamiljen som bor i de äldre parets tomma hus. Naturligtvis ska de avhysas men man kan ju inte sätta barn på gatan. De är helt oskyldiga i sammanhanget och man kan ur en humanistiskt perspektiv fråga sig varför fattigdom ska gå i arv. Å andra sidan kan man fråga sig varför svenska skattebetalare ska betala för rumänska barn. Så vad är ditt förslag på lösning?
2015-09-24, 19:51
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
I det här fallet finns inga enkla lösningar. Man måste väga migranternas mänskliga rättigheter gentemot svenska människors mänskliga rättigheter. Var ska man placera barnfamiljen som bor i de äldre parets tomma hus. Naturligtvis ska de avhysas men man kan ju inte sätta barn på gatan. De är helt oskyldiga i sammanhanget och man kan ur en humanistiskt perspektiv fråga sig varför fattigdom ska gå i arv. Å andra sidan kan man fråga sig varför svenska skattebetalare ska betala för rumänska barn. Så vad är ditt förslag på lösning?
humanistiskt perspektiv, men att etniska svenskar skall förvisas från landet Sverige är helt ok? För detta är ju effekten av dagens politik, som du tycker är ok?
2015-09-24, 19:58
Medlem
Jag har i många år varit fullt medveten om hur rubbat det här landet är och har även bott utomlands så jag har lite att jämföra med men ändå blev jag helt mör av det här programmet..

Det har alltså gått så långt att diverse sopmänniskor från sopländer kan bryta sig in i ett hus och helt sonika bara flytta in. Kling och klang står där helt handfallna och bara tittar på..

Vart fan kommer såna här människor som Jonas Bjärby och övriga i Solidaritetsgruppen ifrån. Jag har under hela mitt liv aldrig stött på någon som ens varit i närheten så hjärndöd. Alstras dom fram i någon kloak och skickas upp när dom växt till sig för att göra livet surt för hederliga medborgare?
2015-09-24, 19:58
Medlem
Opilus5500s avatar
Skicka hem dem tack!

Problemet kommer inte lösa sig av själv, om de nu Löven tror de!!! De kommer komma in fler och fler och större kåkstäder kommer ju bildas!! Jävligt tragiskt land Sverige börjar bli..
Senast redigerad av Opilus5500 2015-09-24 kl. 20:01.
2015-09-24, 20:00
Bannlyst
Citat:

Man tar alla till någon form av inhängnat område och så motar man på dom på bussar som kör oavkortat tillbaka till Rumänien och sen är det Rumäniens problem att ta hand om dom. Fattigdom hos zigenare går i arv för att dom inte orkar studera för att få bättre betalda jobb och istället vill tigga organiserat i Sverige istället för att jobba för normallön i Rumänien där dom faktiskt måste jobba för lönen.

Lathet och flathet från deras sida har försatt dom och deras barn i situationen dom nu befinner sig i och det är inte Sveriges ansvar eller problem.

Så du har fel. Det finns enkla lösningar och man kan börja med att upprätthålla Sveriges lagar så kommer problemen börja lösa sig själva. Men du kan ju alltid skänka halva din lön till någon hjälporganisation om du anser att det är synd om zigenarna men belasta inte Sverige för att du tycker att situationen skulle vara svår...
2015-09-24, 20:02
Medlem
zorzes avatar
Citat:

Ursäkta om jag hoppar in.Det här måste bestämmas på EU nivå.En lösning kan vara att EU skapar strukturfonder som betalar barns skolgång i andra EU länder.Om barnens förälder har jobb eller "söker jobb".

Men innan man kommer dit så är det självklart ett Rumänskt problem att ta hand om sina medborgare.

EU måste givetvis påbörja diskussioner om att varje land har likartade välfärdssystem.Då först kan EU medborgare på ett annat sätt förflytta sig mellan länder.det som sker nu är att Rumänien EXPORTERAR sina medborgarproblem.

En sak att fråga sig är ifall Rumänien har skolplikt?...dvs straffbart att inte skicka ungarna till skolan!!.....Svenska skattebetalare ska inte lastas i detta läge.
Senast redigerad av zorze 2015-09-24 kl. 20:15.
2015-09-24, 20:10
Medlem
Vireks avatar
Detta måste vara det värsta jag sett på länge, det är alltså numera lagligt att ockupera privata fastigheter om man är zigenare.

Nåja, grattis SD för fler röster!
2015-09-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Detta måste vara det värsta jag sett på länge, det är alltså numera lagligt att ockupera privata fastigheter om man är zigenare.

Nåja, grattis SD för fler röster!

Jag förstår inte varför dessa zigenare har så mycket rättigheter. Är folk och myndigheter rädda för dem eller vad är grejen liksom?

Hade jag varit markägare och zigenare hade bosatt sig där illegalt och polis/myndigheter inte gör något åt det hade jag ringt ett par bekanta och jagat bort dem med våld. Skulle inte förvåna mig då om jag som markägare åker dit på det ironiskt nog kan man tycka!
2015-09-24, 20:22
Medlem
Lydans avatar
Citat:

Ser att du redan fått en del svar redan, men jag ger det en chans ändå.

Frågan är egentligen: Vart upphör människors mänskliga rätter? Är det vid vårt lands gräns? Är det vid Europas gräns? Är det utanför alla i-länders gräns?

Det här med "mänskliga rättigheter" är ett flummigt begrepp som aldrig har realiserats, men som alla antagligen accepterar.

"Man kan ju inte sätta barn på gatan" skriver du. Och det är så klart helt rätt. I alla fall rätt tänkt. Men för varje tusenlapp varje svensk inte skänker till u-länder så sätts ett barn på gatan. Det finns inget svart eller vitt här.

Men det finns en verklighet. Och i den verkligheten har man egentligen 2 realistiska val. Antingen välkomnar man alla till Sverige och låter historien ha sin gång. Det kommer så klart att bli ett u-land till slut eftersom infrastrukturen och det vi byggt upp omöjligt kan hinna med en så stor demografiskt förändring. Men det är ändå konsekvent och i linje med de "mänskliga rättigheterna".

Eller så stoppar man ekonomiska migranter, upprätthåller lagen, och tar krafttag mot människor som uppehåller sig olagligt inom landet.

Det vi gör nu, det vill säga låter lagbrytare komma undan, medan pengar tas från de som verkligen svälter, samtidigt som vi pekar på att vi faktiskt har lagar och regler, även fast de inte verkställs, är det absolut värsta vi kan göra. Både för folket som är här, som måste leva utanför samhället, men också mot samhället, då det lockar grövre kriminell brottslighet.
2015-09-24, 20:23
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Jag förstår inte varför dessa zigenare har så mycket rättigheter. Är folk och myndigheter rädda för dem eller vad är grejen liksom?

Hade jag varit markägare och zigenare hade bosatt sig där illegalt och polis/myndigheter inte gör något åt det hade jag ringt ett par bekanta och jagat bort dem med våld. Skulle inte förvåna mig då om jag som markägare åker dit på det ironiskt nog kan man tycka!
Hade Du gjort just detta, hade makten med polis gripit dig å lagfört dig de grövsta, grattis Sverige å svenskar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in