Samhället 2015 fungerar inte! Det är klart att det är synd om människor som behöver tigga och bo som de gör. Men markägaren ska ju ha tillgång till "sin" mark och det är där allt fallerar. Världen är begränsad och den ända internationella valutan i framtiden kommer vara yta!
Jag har själv valt att illegalt bosätta mig i min sjöbod för att jag helt enkelt inte klarar leva vanligt "Svenssonliv" utan att må psykiskt dåligt. Jag har slutat jobba och lever väldigt snålt på mina 10kvm som är den isolerade delen av boden. Jag går inte på några bidrag utan lever på besparingar och kommer endast ta små, lättare målarjobb etc. framöver.
Jag går ständigt med oron att någon ska anmäla mig och jag tror att myndigheter hade flyttat på mig inom 7 dagar om de fick nys om det. Jag vill bara bo i närheten av där jag växte upp och på mitt egna vis, enkelt och miljövänligt. Önskar att jag kunde leva "lagligt" men tomterna kostar 2 miljoner här jag bor och med byggnad på så kan du dubbla summan. Mina 100 000 i besparingar under mina år i arbete räcker inte långt alls oavsett vart i landet jag bosätter mig. Men det är vad jag kunnat lägga undan efter hyra, räkningar, bil mm. Och jag dränker mig hellre än att gå tillbaka till "jobba, sova, dö-kulturen", för det skulle sluta likadant ändå!
Ibland tänker jag mig själv som en avvikelse i samhället. En produkt av något ohållbart. Jag har mått dåligt hela mitt liv men aldrig mått bättre än idag. Jag är fattigare och friare än någonsin. Istället för Kanarieöarna en vecka i september så cyklar jag till en kompis, kanske 50 mil bort..
Hur som helst är jag bäng och lyckades göra mig själv till ett offer fast det inte var min avsikt när jag gick in i debatten. MEN;
Hur fan kan jag bli förövaren när det är ni som begär 2 miljoner (30 års sparande..) för <1000 kvm icke brukbar mark? Jag tror ärligt att det är er det är fel på, och inte jag!
Tänk djupare mina vänner!
Edit: När jag ändå är igång: Fick en faktura från folktandvården för att jag missat en tandläkartid som staten bokat in mig på. Jag hämtar aldrig post och jag har då fan inte beställt någon tandvård så dom pengarna kan dom fan glömma!