2015-09-24, 21:39
Medlem
Fortsätter det så här så ser det snart ut som i deras land och vi vet alla vad som medför. Sjukdomar som sen länge varit utrotat här.

Värre än asylansökan kan jag tycka för de testas i alla fall vilket det inte går och göra med dessa. Dem sitter överallt och ser duktigt skitiga ut...usch och tvi
2015-09-24, 22:12
Medlem
Tiggarna debatteras i Debatt nu. Kristdemokraten pratar om att hjälpa på plats, var har vi hört det förut

Silvia Redzep är f ö en rätt het rom, har tydligen varit med i Baren när det begav sig
2015-09-24, 22:24
Medlem
PicCoLini30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Tiggarna debatteras i Debatt nu. Kristdemokraten pratar om att hjälpa på plats, var har vi hört det förut

Silvia Redzep är f ö en rätt het rom, har tydligen varit med i Baren när det begav sig

Samma debatt som 2013, har inte skett ett ända skit med dessa idioter till politiker...

De kommer inte ske någonting så länge Lövens hans amatör gäng styr.

Förbjud tiggeriet de bra start på detta samhällsproblem! Efter de så stänger man ner kåkstäder och skickar tillbaks till deras land.
Senast redigerad av PicCoLini30 2015-09-24 kl. 22:27.
2015-09-24, 22:42
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Samhället 2015 fungerar inte! Det är klart att det är synd om människor som behöver tigga och bo som de gör. Men markägaren ska ju ha tillgång till "sin" mark och det är där allt fallerar. Världen är begränsad och den ända internationella valutan i framtiden kommer vara yta!

Jag har själv valt att illegalt bosätta mig i min sjöbod för att jag helt enkelt inte klarar leva vanligt "Svenssonliv" utan att må psykiskt dåligt. Jag har slutat jobba och lever väldigt snålt på mina 10kvm som är den isolerade delen av boden. Jag går inte på några bidrag utan lever på besparingar och kommer endast ta små, lättare målarjobb etc. framöver.

Jag går ständigt med oron att någon ska anmäla mig och jag tror att myndigheter hade flyttat på mig inom 7 dagar om de fick nys om det. Jag vill bara bo i närheten av där jag växte upp och på mitt egna vis, enkelt och miljövänligt. Önskar att jag kunde leva "lagligt" men tomterna kostar 2 miljoner här jag bor och med byggnad på så kan du dubbla summan. Mina 100 000 i besparingar under mina år i arbete räcker inte långt alls oavsett vart i landet jag bosätter mig. Men det är vad jag kunnat lägga undan efter hyra, räkningar, bil mm. Och jag dränker mig hellre än att gå tillbaka till "jobba, sova, dö-kulturen", för det skulle sluta likadant ändå!

Ibland tänker jag mig själv som en avvikelse i samhället. En produkt av något ohållbart. Jag har mått dåligt hela mitt liv men aldrig mått bättre än idag. Jag är fattigare och friare än någonsin. Istället för Kanarieöarna en vecka i september så cyklar jag till en kompis, kanske 50 mil bort..

Hur som helst är jag bäng och lyckades göra mig själv till ett offer fast det inte var min avsikt när jag gick in i debatten. MEN;
Hur fan kan jag bli förövaren när det är ni som begär 2 miljoner (30 års sparande..) för <1000 kvm icke brukbar mark? Jag tror ärligt att det är er det är fel på, och inte jag!

Tänk djupare mina vänner!

Edit: När jag ändå är igång: Fick en faktura från folktandvården för att jag missat en tandläkartid som staten bokat in mig på. Jag hämtar aldrig post och jag har då fan inte beställt någon tandvård så dom pengarna kan dom fan glömma!

Underbart inlägg! Håller med om att samhällets jobba-sova-dö-norm inte passar alla och så länge man inte parasiterar på andra människor så bör samhället tillåta så mycket individuell frihet som möjligt. Och du har naturligtvis rätt, ingen ska tvinga dig betala en tandläkartid du inte beställt!

Intressant reportage från Solvalla i dagens Rapport där svenska original lever i husvagnar ungefär på samma sätt som zigenarna i Uppdrag Granskning, dock inte lika smutsigt. Jag känner en slags skräckblandad beundran för dessa människor som vågar lämna samhällets normativa trygghet och ta sitt öde i sina egna händer.
Senast redigerad av DickeFix 2015-09-24 kl. 23:09.
2015-09-24, 22:47
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Ursäkta om jag hoppar in.Det här måste bestämmas på EU nivå.En lösning kan vara att EU skapar strukturfonder som betalar barns skolgång i andra EU länder.Om barnens förälder har jobb eller "söker jobb".

Men innan man kommer dit så är det självklart ett Rumänskt problem att ta hand om sina medborgare.

EU måste givetvis påbörja diskussioner om att varje land har likartade välfärdssystem.Då först kan EU medborgare på ett annat sätt förflytta sig mellan länder.det som sker nu är att Rumänien EXPORTERAR sina medborgarproblem.

En sak att fråga sig är ifall Rumänien har skolplikt?...dvs straffbart att inte skicka ungarna till skolan!!.....Svenska skattebetalare ska inte lastas i detta läge.

Jag håller med på sista punkten. Rumänien och Bulgarien måste upprätthålla folkbokföring och allmän skolplikt. Barnen ska inte springa vind för våg i misär och leka på sophögar. Då kanske man kan bryta den destruktiva delen av zigensk kultur.
2015-09-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utbuad
Janne Josefsson och Åsa Régner ( Barn-, äldre- och jämställdhetsminister) möts i aktuellt strax
Har du länk till detta?
2015-09-24, 23:13
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McHummer
Vad menar stollen som säger att de inte kan göra rent toaletter för de har inte rinnande vatten. Skall jag gå på toa eller tvätta får jag gå till Statoil. Det är väl för fan inte ok att gå in på en mack och tvätta.

Hade jag macken skulle jag köra ut dem omedelbart om de inte handlade, absolut inte låna ut toa om de inte handlar.
I programmet avhandlas hur eu-migranterna utnyttjar kyrkogården som är intill, där finns rinnande vatten där de tvättar sig.

Ren lögn att det är långt bort på Statoil de ska hämta vatten. Precis intill inom iaf ett par hundra meter finns kyrkogården där de smutsar ner och tvättar sig med det rinnande vattnet (dessutom där kyrkogårdschefen benämner problemen med stölder och avfallsdumpning kopplat till migranterna).

Skandalöst - Sverige! Skamligt. (Tips: gå in på youtube och sök på hotell paradiset, där visas tydligt dessa människor och vad de gör när de faktiskt får boende med rinnande vatten och riktiga lägenheter).
2015-09-24, 23:26
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag håller med på sista punkten. Rumänien och Bulgarien måste upprätthålla folkbokföring och allmän skolplikt. Barnen ska inte springa vind för våg i misär och leka på sophögar. Då kanske man kan bryta den destruktiva delen av zigensk kultur.

Rumänien har har skolplikt och fria skolor, t om Universiteten är gratis. Arbetslösheten är också lägre där än här. Dom har dessutom fått ca 300 miljarder av EU i form av strukturformer där en del av pengarna är öronmärkta till zigenarna.

Rumänien har försökt fått pli på Z i århundraden. Det har vi också försökt gjort, utan att lyckats.
2015-09-24, 23:39
Medlem
Nu har jag sett programmet och jag är mycket upprörd! Vill inte visa min politiska åsikt men hade de tagit min stuga hade jag tagit min Tikkan (kombivagnen kula och hagel) och gjort ett hembesök..!

Sverige måste se till sitt eget, att vara god hjälper för stunden, vi kan hjälpa när vi kan. Men att ta emot mer än vi kan blir bara fel. Varför kan vi Svenskar inte vara lite stolt över oss själva och vara nöjd över vad vi åstadkommit?
2015-09-24, 23:41
Medlem
MeMajks avatar
Polisens agerande är numer JO anmält
http://www.expressen.se/kvallsposten...migrantlagret/

men det kommer inte att leda till någonting ändå
kan bara konstatera att UG´s program hade en storslagen genomslagskraft på "sociala medier"
2015-09-24, 23:46
Medlem
äh vad fan, kul med nya influenser. Tror det är härliga människor och svinga en bira med. Är så less på all perfekt yta med ordning och reda och ingenting får förändras. Det enda som gäller är och ha en ännu finare bil, en ännu lyxigare sommarstuga. Så sjukt mycket rika människor överallt.

Det här blir som och få se verkligheten på hemmaplan. Snart kanske man inte behöver åka utomlands om det inte var för klimatet då. Alltså det riktiga utlandet. Inte det utlandet som alla rika svennar tycker är utlandet. Vara en vecka på en lyxresort och se några restauranger och en beach där man gör allt för och få bort fattigdom och elände inom synhåll.
2015-09-24, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneypenny´s
Nu har jag sett programmet och jag är mycket upprörd! Vill inte visa min politiska åsikt men hade de tagit min stuga hade jag tagit min Tikkan (kombivagnen kula och hagel) och gjort ett hembesök..!

Sverige måste se till sitt eget, att vara god hjälper för stunden, vi kan hjälpa när vi kan. Men att ta emot mer än vi kan blir bara fel. Varför kan vi Svenskar inte vara lite stolt över oss själva och vara nöjd över vad vi åstadkommit?

äh vad fan. Bra stugan kommer till användning. Nå mångmiljardärer i Schweiz som inte ens använder den. Lite rättvisefördelning i världen. Förr eller senare sker sånt här ändå. När några få äger nästan allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in