2015-09-22, 20:07
Medlem
ssoetliips avatar
Hej! Nu är det så att för ungefär 4-5 veckor sedan hade jag mens och efter den mensen så hade jag och min pojkvän oskyddat sex, han har aldrig kommit i mig vi körde avbrutet.
Men för exakt en vecka sedan började Jag äta minipiller -cerazette, och enligt BM så kan man bli helt blödningsfri av dom eller så blöder man lite då och då och blir sen efter nån månad blödningsfri.
Jag har ätit dom i en vecka och ingen mens än.. Däremot känner jag en mensvärk redan i en vecka då och då.. Är det min mini-piller som spökar, eftersom kroppen inte riktigt vant sig än och jag kanske bara råkar vara en av dom som inte blöder med dessa piller eller är jag gravid? Hjälp! Någon som känner igen sig?
Citera
2015-09-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssoetliip
Hej! Nu är det så att för ungefär 4-5 veckor sedan hade jag mens och efter den mensen så hade jag och min pojkvän oskyddat sex, han har aldrig kommit i mig vi körde avbrutet.
Men för exakt en vecka sedan började Jag äta minipiller -cerazette, och enligt BM så kan man bli helt blödningsfri av dom eller så blöder man lite då och då och blir sen efter nån månad blödningsfri.
Jag har ätit dom i en vecka och ingen mens än.. Däremot känner jag en mensvärk redan i en vecka då och då.. Är det min mini-piller som spökar, eftersom kroppen inte riktigt vant sig än och jag kanske bara råkar vara en av dom som inte blöder med dessa piller eller är jag gravid? Hjälp! Någon som känner igen sig?

Ta ett gravidtest!

Svårt att säga om du är gravid eller inte på det du beskriver.
Citera
2015-09-22, 20:37
Medlem
ssoetliips avatar
Tog ett gravtest nu eftersom jag var så nojig och det visade negativt, ska ta ett till imorgon på morgonen för säkerhetens skull!
Citera
2015-09-22, 20:57
Medlem
Barnmorskan som ska skriva ut p-pillret brukar väl alltid göra en undersökning/fråga innan? När jag skulle skaffa för första gången sa jag att jag hade haft avbrutet samlag någon/några veckor tidigare o fick göra gravidtest o andra tester.

Jag har preventilmedel - ingen mens - men jag får mensvärk ibland.

Men ta du ett graviditetstest imorgon. Man ska ju ta den på morgonen, så kör hårt. Antagligen är det ingen fara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in