2005-10-27, 23:34
Medlem
TomiXs avatar
Jo undrar vilken Benzo som biter bäst på ångest och nervositet, måste stå inför en stor mängd folk och prata och behöver något som fungerar mot det, har att välja mellan Iktorivil, Valium, Rohypnol, Xanor och Lexatin. Vilken av dessa fungerar bäst?
Citera
2005-10-27, 23:38
Medlem
skulle personligen rekomendera 1st valium.
Citera
2005-10-27, 23:48
Medlem
Unbalanceds avatar
Xanor.. skulle jag ha valt fast det beror kanske på att det var min #1 benzo.
Utav Iktorivil & Rohynol kan man bli "synligt" påverkad i små doser och Valium/Diazepam
har aldrig fungerat med bra resultat för mig.
Lexatin har jag aldrig hört talas om.
Citera
2005-10-27, 23:52
Medlem
Agejevs avatar
Jag skulle valt xanor, beroende på vilken dos du är van vid osv men 1-2 mg kanske, funkar åtminstone asbra för mej... Man blir inte så värst flummig utan mest trevlig och tycker att det mesta är kul istället för ointressant, ångestframkallande osv. Högst personligt såklart men du kan ju själv testa dej fram om du har tid - prova att slänga i dej ett par av varje dag för att sedan möta verkligheten och se vad som funkar bäst för dej...
Citera
2005-10-27, 23:58
Medlem
TomiXs avatar
Jo tänkte testa mig fram när jag får tag i dem, men Rohypnol och Iktorivil är inte alls bra för de ändamålet? Man blir alltså för flummig? Men de går iaf att flumma på och sova
Citera
2005-10-28, 00:08
Medlem
Cykeltratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Jo tänkte testa mig fram när jag får tag i dem, men Rohypnol och Iktorivil är inte alls bra för de ändamålet? Man blir alltså för flummig? Men de går iaf att flumma på och sova

roppar håller jag nog oxå med om att det är för hög flumm faktor på om man inte är van med benso... kan även vara väääldigt svårdoserat på iktorivilen, eftersom man tror man är helt frisk på den fast man är tvärflummig. men den dödar ångest bäst för mig iaf.

prova du först valium och funkar inte den så kan du gå in på xanoren.
Citera
2005-10-28, 00:18
Medlem
Nemesis1s avatar
De flesta sorter funkar bara man tar tillräkligt mycket... Vissa (de med snabb halveringstid) slår ju på hårdare och ger därför lite skönare kick, men om man bara vill bli av med ångest är ju inte det så viktigt...
Citera
2005-10-28, 00:23
Xanor (alprazolam) har funkat bäst för mig i ångestdämpande syfte.
Citera
2005-10-28, 03:49
Medlem
Tar du Valium i kombination med Voltaren fördubblas halveringstiden, bara så du vet.
Citera
2005-10-28, 08:09
Medlem
Tangorabatts avatar
Om du ska stå inför folk och prata så skulle jag ta Xanor. Jag blir inte så flummig av dom, men ångesten och nervositeten försvinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in