2015-09-23, 21:52
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag tror att hela svenska pressen missat att den internationella nyheten inte är att Circle K byter namn, utan att de byter logga!

Extra roligt är det när DN visar bild på enbart den gamla loggan. Den som vi aldrig kommer att få se.

Gamla loggan som DN m.fl visar http://ak-hdl.buzzfed.com/static/201...42947854-7.jpg
Nya loggan som införs nu
http://ak-hdl.buzzfed.com/static/201...2947856-10.jpg

Annat om bakgrunden missar svensk press också, som att det är företaget Couche-Tard som utvidgar varumärket Circle K i en rad branscher internationellt. Svensk press är verkligen värdelös.

Här ses det hela ur ett bitande ironiskt, kanadensiskt perspektiv
http://www.buzzfeed.com/ishmaeldaro/...elf#.tswaEkXbO
Senast redigerad av BaalZeBub 2015-09-23 kl. 21:55.
Citera
2015-09-24, 23:17
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Hade själv förordat ett mer Skandinaviskt namn.
DI.se gjorde i vilket fall ett misstag i sin artikel då de visade en bild på Statoil 123.
Dessa, dvs Statoils tidigare automatstationer döptes för flera månader sedan om till InGo tillsammans med de JET stationer som inte blev St1.

Min närmaste Statoil 123 har i alla fall inte bytt namn
Citera
2015-09-25, 14:23
Medlem
freeriderXIIs avatar
Mackkedjan Ingo borde dock göra susen i Göteborg.
Citera
2015-09-26, 07:57
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Min närmaste Statoil 123 har i alla fall inte bytt namn

Märkligt.
De borde ha hunnit skylta om vid det här laget.
Citera
2015-09-26, 20:51
Medlem
Mikojans avatar
Esso, BP, Shell, Gulf, IC eller Circle K... det är väl ungefär samma grejer i slangen i alla fall?
Citera
2015-09-26, 20:58
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Esso, BP, Shell, Gulf, IC eller Circle K... det är väl ungefär samma grejer i slangen i alla fall?

Tiden då bensinstationer var något som bara sålde bensin är sedan länge förbi. Nu handlar det om servicebutiker där öppettider och sortiment är av intresse. Namnbytet är inte så intressant, men de nya ägarna är det. Min gissning är att priserna kommer pressas nedåt.
Citera
2015-09-27, 09:44
Medlem
Varför måste man hålla på och ändra allt hela tiden? Kan man inte bara låta allt vara som det är?
Citera
2015-09-27, 21:41
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Missat detta köp helt, 2012 redan. Circle K, ja det funkar väl lika bra som något annat typ. Tycker mackarna byter namn så ofta nu att man snart inte vet vad fan hemmamacken heter.
Kunde inte Mobil, 76 eller Sunoco köpt istället. Coolare namn med snyggare logga.

Eller varför inte Exxon?. Som är ett under att det som namn finns kvar. Exxon valdez anyone?

Btw så glöm inte bort Texaco (när vi ändå vandrar längs memory lane).
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2015-09-27 kl. 21:44.
Citera
2015-09-27, 21:52
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantbiten
Varför måste man hålla på och ändra allt hela tiden? Kan man inte bara låta allt vara som det är?

För att hela världen, ja hela universum, rör sig framåt i tiden.
Namnbytet sker ju inte för att uppröra dig utan för att reflektera ett ägarbyte. Sånt händer lite titt som tätt. Jag antar att du inte sover i samma säng som var din första eller har samma kalsonger på dig som du hade i första klass?
Citera
2015-09-28, 03:50
Medlem
rawberg77s avatar
Va fa'an!??

Det betyder ju inget mer "statoila"!!!!

Namnbyten är ett gissel.
Gamla goa företaget ABAB bytte namn (på grund av att företaget blev uppköpt) till Partena Security sedan vid ytterligare en företagsaffär till Falck Security och sedan till Group 4 Securicor - och sedan till G4S.

Sedan började det snurras till ordentligt:
G4S omfattade Security Services, Cash Services, Security Systems. På några år så slogs G4S Security Services och G4S Security Systems samman. G4S Security Systems, moderbolag till G4S Security Services, bytte namn till G4S Secure Solutions. Att byta namn var en del i arbetet med att etablera G4S som en ”Total Security Solutions provider” (TSS).

bara det... att vilja etablera sig med förkortningen "TSS"

Samtidigt delade man upp värdetransportverksamheten från G4S, till G4S Cash Services som ändras till G4S Cash Solutions som sedemera förvärvades av NOKAS och fick givetvis namnet NOKAS...

Inte underligt att folk använder uttrycket Securitasvakt i synonym med väktare.
Citera
2015-09-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
För att hela världen, ja hela universum, rör sig framåt i tiden.
Namnbytet sker ju inte för att uppröra dig utan för att reflektera ett ägarbyte. Sånt händer lite titt som tätt. Jag antar att du inte sover i samma säng som var din första eller har samma kalsonger på dig som du hade i första klass?

Om jag har sovit i världens skönaste säng sedan 20 år tillbaka, finns det ingen som helst anledning att byta till en mindre skön säng "bara för att".

Vissa saker är bra som de är!!!
Citera
2015-09-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kantbiten
Om jag har sovit i världens skönaste säng sedan 20 år tillbaka, finns det ingen som helst anledning att byta till en mindre skön säng "bara för att".

Vissa saker är bra som de är!!!
Nu får du väll för fan lära dig använda hjärnan för det har du uppenbarligen inte gjort de 20 senaste åren heller.
Gå och gräv ner dig under din sten och stanna tiden där men för resten av världen rör sig tiden och saker förändras. Varför kör du bil istället för häst och vagn? Kan inte saker vara som de alltid varit?

Istället för att slänga ur dig konservativa skitfloskler kan du ju berätta varför du är mot namnbytet i sak. Vad kommer bli sämre för dig?

För helvete!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in