• 1
  • 2
2015-09-22, 16:45
Medlem
Mc.Byls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Vad anvnder du fr tangentbord? Vad har din dator fr USB port?

Se till s du ftt allt rtt.

Jag anvnder ett plug and play tangentbord. Det r ett helt vanligt tangentbord som inte behver speciella drivrutiner. Datorn har USB 3.0 och 2.0. Har testat bda.
Citera
2015-09-22, 16:51
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mc.Byl
Jag anvnder ett plug and play tangentbord. Det r ett helt vanligt tangentbord som inte behver speciella drivrutiner. Datorn har USB 3.0 och 2.0. Har testat bda.

Om du har pengarna fr ett nytt s kan du ju alltid testa det och se ifall det fungerar, om inte kan du bara lmna tillbaka det. Eller testa andra tangentbord om du skulle ha ngra.
Citera
2015-09-22, 17:00
Medlem
Funkar tangentbordet om startar Windows i felskert lge?

(Eftersom det funkar i BIOS men inte i Windows s verkar det vara ngon process eller rutin som startar nr Windows gr igng).

Starta i felskert lge och konstatera att tangentbordet d funkar.

Starta sedan Windows som vanligt och
kolla vilka processer du har igng, om det r ngra du inte knner igen och dda dem.
Dra ur och stt tillbaka tangentbordet.

Kolla ocks i registervrden (local machine och user - under Current version / Run etc)
Gr en kompletteringsskning efter Trojaner och Adwares (med ett ANNAT program allts )

Edit: lste nu att du gjort flera kontroller...inkl registret....sorry.).
Senast redigerad av Knightor 2015-09-22 kl. 17:07.
Citera
2015-09-22, 17:11
Medlem
Mc.Byls avatar
Det glmde jag att nmna. Det fungerar INTE i felskert lge vilket jag tycker r helskumt.
Citera
2015-09-23, 07:41
Medlem
x12s avatar
Testat att kra "system restore" (systemterstllning) och backa tillbaka datorn till ngra dagar innan de dr problemen brjade?

Helt omjligt att sga vad det beror p, men det skulle exempelvis kunna vara nn keylogger eller anant mg som skjutit in sig som drivrutin eller mellanskikt, och nr d antivirusprogrammet tar bert det s.. d kan det landa dr nnstans, tji tastatur allts.

Funkar inte system restore, installera om hela operativet frnn grunden, formatering & allt, hela kit'et. Lt sedan bli att gra .. vadn det nu var, som gjorde att datorn blev som den blev.
Anvnd avast, eset eller kaspersky antivirus, hll alla program och srskilt weblsarplugins uppdaterade, installera inte suspekta/dliga program.
Citera
2015-09-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Om du har pengarna fr ett nytt s kan du ju alltid testa det och se ifall det fungerar, om inte kan du bara lmna tillbaka det. Eller testa andra tangentbord om du skulle ha ngra.

Instmmer. Du mste testa ett annat tangentbord fr att skerstlla om det r det eller datorn.
Ibland ska man helt enkelt inte bry sig fr mycket (om det inte handlar om strre pengar allts).
Citera
2015-09-25, 20:11
Medlem
Fast sg grna hur det gick sen.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem