• 1
  • 2
2015-09-22, 15:06
Medlem
Mc.Byls avatar
Hej Flashback!

Nu har jag kastat bort ett dygn på att försöka få igång mitt tangentbord men jag lyckas inte.
Tangentbordet funkar inne i BIOS men det är något i Windows(7 Home Premium) som "blockerar" den. Jag har gjort allt jag kan tänka mig skulle hjälpa.
Jag har t.ex uppdaterat drivrutiner till både tangentbordet, usb portarna, och laddat ner Intels USB 3.0 drivrutiner. Jag har kollat så att allt stämmer i registret, han har fått nya koder. Men det hjälpte inte. Det är ingen inställning i BIOS heller. Jag har testat massor utav program och Windows tjänster utan några resultat. Det och mycket mycket mer...

Det hela hände här om dagen när jag fick problem med en massa jävla adware. Det började installeras skumma program från ingenstans, jag tog bort dom och strax där efter kom dom tillbaka. Sen helt plötsligt märkte jag att mitt tangentbord hade lagt av.
Jag trodde då att något "virus" blockerade allt så jag sökte igenom datorn, hittade massor med PuPs och skit jag tog bort. Laddade ner mer program som sökte efter skadlig programvara och rensade lite extra för säkerhetens skull.
Men utan resultat.

Så nu ber jag desperat om hjälp här, med endast skärmtangentbordet . Säg till om vad för info som behövs så fixar jag det.

Tack!
Citera
2015-09-22, 15:15
Medlem
harrycallahans avatar
Om du inte provat så ta bort drivrutinen helt för tangentbordet från device manager, kör sedan en scan efter ny hårdvara vilket borde resultera i att tangentbordet dyker upp. Boota om datorn och håll tummarna.
Citera
2015-09-22, 15:19
Medlem
Mc.Byls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrycallahan
Om du inte provat så ta bort drivrutinen helt för tangentbordet från device manager, kör sedan en scan efter ny hårdvara vilket borde resultera i att tangentbordet dyker upp. Boota om datorn och håll tummarna.

Tack för svaret! Jag har redan försökt med det och typ liknande saker. Det hjälpte inte.
Citera
2015-09-22, 15:46
Medlem
Drapåtrissors avatar
Hade samma problem så köpte en USB/PS2 adapter för några kronor och då fungerade det konstigt nog. En sådan här:
http://i.imgur.com/YSIcT4H.jpg
Senast redigerad av Drapåtrissor 2015-09-22 kl. 15:51.
Citera
2015-09-22, 15:51
Medlem
Mc.Byls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Hade samma problem så köpte en USB/PS2 adapter för några kronor och då fungerade det konstigt nog.

Aa visst, det en lösning. Men jag VILL lösa problemet både för att jag tycker att det är intressant och för att lära jag vill lära mig. Sen känns det rätt surt att nästan direkt ta den enkla vägen.

Tack för svar.
Citera
2015-09-22, 16:31
Medlem
Drapåtrissors avatar
Kan vara fel på tangentbordet prova ett annat.
Citera
2015-09-22, 16:35
Medlem
Mc.Byls avatar
Tangentbordet fungerar felfritt. Den funkar i BIOS och är även testad i en annan dator. Som sagt, den la av från ingenstans.
Citera
2015-09-22, 16:36
Medlem
DonLatinos avatar
Jag är ingen datorexpert, men jag är ganska säker på att du kanske har ett annat USB intag på antingen tangentbordet eller datorn?
Citera
2015-09-22, 16:37
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mc.Byl
Aa visst, det en lösning. Men jag VILL lösa problemet både för att jag tycker att det är intressant och för att lära jag vill lära mig. Sen känns det rätt surt att nästan direkt ta den enkla vägen.

Tack för svar.
Sluta fjanta dig, vill du fixa problemet gör det. Inget mer om saken, det är en annan sak om du vill lära dig något nytt, då har du kommit fel. Du skapade tråden för att lösa det problem inom den kategori du postade denna tråd?

Problemet löser du genom att göra som ovanstående förslog.

edit: lycka till
Senast redigerad av DonLatino 2015-09-22 kl. 16:40.
Citera
2015-09-22, 16:39
Medlem
Mc.Byls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Jag är ingen datorexpert, men jag är ganska säker på att du kanske har ett annat USB intag på antingen tangentbordet eller datorn?

Där hängde jag inte riktigt med? Menar att jag ska byta USB intag, testa ett annat? För i så fall har jag redan gjort det.
Tack!
Citera
2015-09-22, 16:41
Medlem
Mc.Byls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Sluta fjanta dig, vill du fixa problemet gör det. Inget mer om saken, det är en annan sak om du vill lära dig något nytt, då har du kommit fel. Du skapade tråden för att lösa det problem inom den kategori du postade denna tråd?

Problemet löser du genom att göra som ovanstående förslog.

Jag skapade tråden för att lösa det ordentligt och lära mig.
Citera
2015-09-22, 16:41
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mc.Byl
Där hängde jag inte riktigt med? Menar att jag ska byta USB intag, testa ett annat? För i så fall har jag redan gjort det.
Tack!

Vad använder du för tangentbord? Vad har din dator för USB port?

Se till så du fått allt rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in