2015-09-22, 08:31
Medlem
Har inga problem att somna och timmarna jag väl sover sover jag som en gud. Däremot har jag skitsvårt att somna om ifall jag väcks och i stort sett varje morgon runt 04-05 vaknar jag upp av att vara pissnödig.

Före läggdags pissar jag alltid och jag försöker undvika att dricka annat än ett glas vatten till kvällsmiddagen. Inte sällan ser det alltså ut som så att jag tränar rätt sent, vid 18:30, i samband med detta dricker jag kanske 0.5 l vatten från blandning med aminosyror och proteinpulver osv. Sedan lägger jag mig runt 23-00.

Detta börjar fan bli ohållbart, är astrött varje dag för att jag vaknar upp och BEHÖVER PISSA.
Citera
2015-09-22, 08:59
Medlem
Lägg dig tidigare då
Citera
2015-09-22, 09:14
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Det låter ju lite kontsigt att du blir nödig på natten om du inte dricker nåt efter 18:30 och kissar 23. Kan du inte ställa larmet på typ 2 och kissa då så somnar du lättare igen eftersom det är mitt i natten.

/ Cykel-Ingemar
Citera
2015-09-22, 09:47
Medlem
Du kanske har en överaktiv blåsa och lider av Nocturi!

Eller så äter du kolhydrater med massa salt innan läggdags så du binder vätskan istället.
Citera
2015-09-22, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wickedness
är astrött varje dag för att jag vaknar upp och BEHÖVER PISSA.
Du vaknar alltså upp och klarar inte somna om på flera timmar, eller vad missar jag?

Du är knappast trött eftersom du vaknar 04.00> går på toa> somnar 04.05.
Själv är jag uppe och pissar 3-4 ggr per natt. Gör mig ingenting (så länge jag klarar somna om)!
Citera
2015-09-23, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Du vaknar alltså upp och klarar inte somna om på flera timmar, eller vad missar jag?

Själv är jag uppe och pissar 3-4 ggr per natt. Gör mig ingenting (så länge jag klarar somna om)!

Jag skulle råda dig till att försöka motstå behovet att gå upp mitt i natten.
Kroppen vänjer sig nämligen med detta, och på ålderns kant kan det bli svårt att hålla sig över huvudtaget.
Detta är ett råd läkare ger till yngre tjejer i dagsläget, då problemet blivit allt större i denna målgrupp.
Citera
2015-09-24, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo

Det är dock inte riktigt normalt att gå upp så många gånger.
Citera
2015-09-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forandring
Jag skulle råda dig till att försöka motstå behovet att gå upp mitt i natten.
Kroppen vänjer sig nämligen med detta, och på ålderns kant kan det bli svårt att hålla sig över huvudtaget.
Detta är ett råd läkare ger till yngre tjejer i dagsläget, då problemet blivit allt större i denna målgrupp.
Utvecka gärna! Låter intressant!
Citat:
Ursprungligen postat av Carnitine
Det är dock inte riktigt normalt att gå upp så många gånger.
Jag vet! Anledningen för mig är; mycket kaffe om dagarna, dricker mycket vatten, kreatin, högt proteinintag, mycket mat innan läggdags...samt (tror) min blåsa är ganska dålig. Borde "träna" upp min blåsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in