Citat:
Ursprungligen postat av
Caretina
Ok, det där med honung o vitlök o olja, antar att man ska dricka det o inte få upp i näsan eller?;-)
Yes, drick det

Gärna med en bisolvon, för ofast får det också ut allt slem osv...
Citat:
Ursprungligen postat av
Caretina
Lite nyfiken bara på var du har fått det ifrån att möjligheten är liten att det är permanent?
Självklart vill jag ju höra det positiva men är tyvärr väldigt negativ just nu;-(
Jag är 39 år så vi får hoppas att jag hör till dom som har större shans att få tillbaka det 😰
Det är så med tanke på att när jag var hos läkaren så sa dem det, det är lite samma sak tex äldre människor de tenderar till att få sämre hörsel och lukt, och när dem väl blir förskylda flera gånger i raken så kan det hända att luktsinnet faktiskt försvinner för gott eller åtminstone blir starkt försämrat. Men jag tror i alla fall att man måste bli förkyld flera gånger under en kort period. Själv vet jag en som tappade luktsinnet för alltid när han va 42, och det var för att han just blev starkt förkyld väldigt många gånger, och det är ju 'sinnen' vi pratar om här, om våra sinnen inte får öva dvs känna och lukta på saker och ting så kan de liksom raderas eller glömma bort hur de var, och då kan de aa försvinna helt enkelt.
Jag var också jävligt negativ och sjukt rädd på grund av det. Jag tror faktiskt att du kommer få tillbaka det, det kan ta 3 månader också, i värsta fall 6 månader. Om du inte får tillbaka det efter 3 månader, bör du gå till läkare. Om det inte kommer tillbaka efter 6 månader. Så är det nog tyvärr borta. Jag hoppas verkligen att det kommer tillbaka snart! Det är i alla fall positivt att du kan känna lite bättre under kvällarna, vilket jag gissar på att det kan återkomma snart!