2015-09-21, 16:04
Igår satt jag och surfade som vanligt när datorn plötsligt frös och blåa ränder visade sig på skärmen. Nu kan jag endast boota i Safe Mode (där linjerna fortfarande syns).ä

När jag försöker boota normalt visar den förloppsindikatorn upp till ungefär 40%, varpå den fryser sig på en vit skärm (nu utan några blå linjer).

Jag misstänker att det är grafikkortet, och att det blir svindyrt att byta.

Jag har provat alla lösningar man kan hitta på Google utom att installera om OS X. Tycker ni att jag borde prova det?
Citera
2015-09-21, 17:31
Medlem
jo, du borde prova att installera om osx. du kan alltid testa att installera os x på en extern hårddisk innan du raderar och installerar om på den interna.
Citera
2015-09-21, 22:10
Citat:
Ursprungligen postat av e.
jo, du borde prova att installera om osx. du kan alltid testa att installera os x på en extern hårddisk innan du raderar och installerar om på den interna.

Detta blir allt konstigare. Jag tänkte sätta i den DVD-skiva som jag fick med min iMac för att kunna utföra ett Apple Hardware Test för att kunna identifiera var felet ligger. Nu visar det sig att min skivläsare inte heller fungerar! Den fungerade bra när jag satte i en skiva sist, för en månad sen drygt.

Jag funderar nu DEFINITIVT på att installera om OS X.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in