Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-20, 22:00
Medlem
mad356s avatar
Hej!

Håller på gå en datakurs dock fastnat på en fråga nån kanske fattar mer exakt hur dom menar.

Skapa en Mapp i roten på C: som heter samma som ert namn. I den mappen ska ni Skapa två mappar, den ena med ert förnamn och den andra med ert efternamn. I samma mapp skapar ni sedan ett textdokument med namnet ”test”. Ni ska även hitta programmet ”Paint” och kopiera startfilen för programmet in i aktuella mappen (alltså C:\ErtNamn).

Förstår att man ska göra en mapp i en mapp på hårrdisken och ett texdokument i en mapp men sen fattar jag inte hur dom menar jag ska göra med paint ska jag göra en genväg med paint eller vadå?

// Hemmapluggare
Citera
2015-09-20, 22:03
Medlem
WhySoBorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mad356
Hej!

Håller på gå en datakurs dock fastnat på en fråga nån kanske fattar mer exakt hur dom menar.

Skapa en Mapp i roten på C: som heter samma som ert namn. I den mappen ska ni Skapa två mappar, den ena med ert förnamn och den andra med ert efternamn. I samma mapp skapar ni sedan ett textdokument med namnet ”test”. Ni ska även hitta programmet ”Paint” och kopiera startfilen för programmet in i aktuella mappen (alltså C:\ErtNamn).

Förstår att man ska göra en mapp i en mapp på hårrdisken och ett texdokument i en mapp men sen fattar jag inte hur dom menar jag ska göra med paint ska jag göra en genväg med paint eller vadå?

// Hemmapluggare
Jag skulle tro att du skall lägga till en genväg till paint ja.
Citera
2015-09-20, 22:28
Medlem
mad356s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhySoBoring
Jag skulle tro att du skall lägga till en genväg till paint ja.

Ni ska även hitta programmet ”Paint” och kopiera startfilen för programmet in i aktuella mappen (alltså C:\ErtNamn).

Ah eller vad menar dom med de där?
Citera
2015-09-20, 22:54
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mad356
Ni ska även hitta programmet ”Paint” och kopiera startfilen för programmet in i aktuella mappen (alltså C:\ErtNamn).

Ah eller vad menar dom med de där?

Du ska kopiera filen MsPaint.exe från C:\Windows\System32 till C:\ErtNamn.
Öppna Utforskaren, klicka på C-enheten - Windowsmappen - System32-mappen och leta upp filen MsPaint.exe där. Högerklicka på den och välj Kopiera. Gå sen tillbaka till mappen ErtNamn och högerklicka i denna och välj Klistra in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in