2015-09-20, 22:00
Medlem
mad356s avatar
Hej!

Hller p g en datakurs dock fastnat p en frga nn kanske fattar mer exakt hur dom menar.

Skapa en Mapp i roten p C: som heter samma som ert namn. I den mappen ska ni Skapa tv mappar, den ena med ert frnamn och den andra med ert efternamn. I samma mapp skapar ni sedan ett textdokument med namnet test. Ni ska ven hitta programmet Paint och kopiera startfilen fr programmet in i aktuella mappen (allts C:\ErtNamn).

Frstr att man ska gra en mapp i en mapp p hrrdisken och ett texdokument i en mapp men sen fattar jag inte hur dom menar jag ska gra med paint ska jag gra en genvg med paint eller vad?

// Hemmapluggare
Citera
2015-09-20, 22:03
Medlem
WhySoBorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mad356
Hej!

Hller p g en datakurs dock fastnat p en frga nn kanske fattar mer exakt hur dom menar.

Skapa en Mapp i roten p C: som heter samma som ert namn. I den mappen ska ni Skapa tv mappar, den ena med ert frnamn och den andra med ert efternamn. I samma mapp skapar ni sedan ett textdokument med namnet test. Ni ska ven hitta programmet Paint och kopiera startfilen fr programmet in i aktuella mappen (allts C:\ErtNamn).

Frstr att man ska gra en mapp i en mapp p hrrdisken och ett texdokument i en mapp men sen fattar jag inte hur dom menar jag ska gra med paint ska jag gra en genvg med paint eller vad?

// Hemmapluggare
Jag skulle tro att du skall lgga till en genvg till paint ja.
Citera
2015-09-20, 22:28
Medlem
mad356s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhySoBoring
Jag skulle tro att du skall lgga till en genvg till paint ja.

Ni ska ven hitta programmet Paint och kopiera startfilen fr programmet in i aktuella mappen (allts C:\ErtNamn).

Ah eller vad menar dom med de dr?
Citera
2015-09-20, 22:54
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mad356
Ni ska ven hitta programmet Paint och kopiera startfilen fr programmet in i aktuella mappen (allts C:\ErtNamn).

Ah eller vad menar dom med de dr?

Du ska kopiera filen MsPaint.exe frn C:\Windows\System32 till C:\ErtNamn.
ppna Utforskaren, klicka p C-enheten - Windowsmappen - System32-mappen och leta upp filen MsPaint.exe dr. Hgerklicka p den och vlj Kopiera. G sen tillbaka till mappen ErtNamn och hgerklicka i denna och vlj Klistra in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in