Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Men snälla jävla människa. Att du har ett bekräftelsebehov av att visa din "kunskap", din googlade "kunskap" inom autismspektrat intresserar ingen. Måhända att du har AS själv eller kanske ett barnbarnsbarn (senil?) med diagnosen men hur fan din "obsession" vid diagnosen kan relateras till fallet/domen går faktiskt över mitt förstånd. Visst finns en del AS drag i GM då man läser fup/ domskälen men inget som egentligen kan appliceras på fallet. Visst läkarens detaljbeskrivning av bunkern o s v visar det du malt sönder tråden med, AS, men i grunden betyder de autistiska dragen inte ett skit. Hade du läst domen så ser du ganska säkert mannens problematik. Skiner liksom igenom. Visst "depression" är inte allvarlig till sin art men i detta fall är definitivt graden förödande. Likaså är större delen av domskälen förödande och motsägelsefulla något så in i helvetet. Må fallet gå vidare, må försvaret överklaga. ....
Fortfarande inget uttalande ifrån försvaret ? Själv hittar jag inget, i det stora hela. Varför så tyst om saken. Visst ÅK är knäpptyst vilket jag kan förstå men försvaret . . .
Ja visst är det jobbigt med andras kunskap när man själv inte riktigt hänger med...

Jag tänker inte dra mitt CV här, vill bara tala om att jag inte "googlat" mig till mina erfarenheter som inte minst är empiriska, alltså från levande livet, jobbet om du förstår.
Jag påstår inte att mannen är autistisk. Jag konstaterar att flera av de drag som han uppvisar pekar åt aspergerhållet. Det kan naturligtvis vara något helt annat som är felet med honom.
Många är undrande och vill veta vad som kan ligga bakom ett sånt här vettlöst agerande, och då är det tillåtet att diskutera sörru!