2016-02-23, 17:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Helt jävla onödigt så mycket slit för att bli läkare och nu får 10 år + aldrig få jobba som läkare igen.
Får man sin licens indragen?
Citera
2016-02-23, 17:15
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Hur listade ni ut de sakerna?

Vaket folk i tråden förstod det av små indicier och antydningar i FUP, trots mycket censurerande. Men de har varit hårt ifrågasatt tills idag.
Citera
2016-02-23, 17:37
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Får man sin licens indragen?

Får han jobba som läkare igen så är det något som är mycket, mycket fel med vårat land.
Citera
2016-02-23, 17:52
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore

Problem i det sociala samspelet och bristande empati i olika utsträckning är det mest typiska draget.
Mycket stor skicklighet i något eller några enskilda ämnen förekommer.

Japp. Min chef är en klockren aspbergare.
Citera
2016-02-23, 17:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Mycket rimlig dom ur alla aspekter. En hård och kännbar påföljd men ändå med hänsyn till att det inte fanns planer på att ha död på kvinnan och att grövre våld inte ingick. Det sexuella våldet var förstås illa nog och det var synd att våldtäkt inte gick att bevisa, men bättre det än att rätten förfaller till att hitta på bevis. Det finns grövre brott och det är bra att det finns längre påföljder att ta till då.
Citera
2016-02-23, 18:01
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Mycket rimlig dom ur alla aspekter. En hård och kännbar påföljd men ändå med hänsyn till att det inte fanns planer på att ha död på kvinnan och att grövre våld inte ingick. Det sexuella våldet var förstås illa nog och det var synd att våldtäkt inte gick att bevisa, men bättre det än att rätten förfaller till att hitta på bevis. Det finns grövre brott och det är bra att det finns längre påföljder att ta till då.
Hade du föredragit att hon blivit våldtagen eller ser du några bevis som andra inte ser?

Påföljden är rimlig som sagt, tycker jämförelsen med Vecalius och Parastou är relevant.
Citera
2016-02-23, 18:01
Medlem
Ghandis avatar
"I domen framkommer flera nya hemska detaljer. Bland annat sa 38-åringen enligt kvinnan att han om hon skulle bli gravid "skulle han kunna förlösa henne i

bunkern eftersom han är läkare."

ÄR väl inget hemskt, e ju bara bra att hon får proffesionelll hjälp om hon blir gravid.

"Det framgår också att mannen en dag kom in i bunkern med en av de masker han skaffat på sig. Kvinnan trodde då att det var en annan person, som skulle rädda henne. Men sedan tog Martin av sig masken.

– Jag blev jätteledsen."

LOL

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22314348.ab
Citera
2016-02-23, 18:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Får han jobba som läkare igen så är det något som är mycket, mycket fel med vårat land.
Har han använt sin roll som läkare i själva brottet?
Men håller med att jag skulle inte vilja gå nära denna läkare som patient.
Men min fråga var mer om hans licens blir indragen per automatik pga brottet.
Kan tänka mig hans licens blir indragen för han inte kommer utöva sitt yrke de närmaste 6-7åren?
Citera
2016-02-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har han använt sin roll som läkare i själva brottet?
Men håller med att jag skulle inte vilja gå nära denna läkare som patient.
Men min fråga var mer om hans licens blir indragen per automatik pga brottet.
Kan tänka mig hans licens blir indragen för han inte kommer utöva sitt yrke de närmaste 6-7åren?

Han har ju bevisat att han är totalt empatistörd, har väldigt, väldigt dåligt omdöme, sexualsadist..alltså inte riktigt klok någonstans!!! Det går inte att ha en sådan läkare...någonsin!!!
Citera
2016-02-23, 19:51
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinguide
Väldigt komisk med tanke på hur Expressen och andra medier skriver tydligt hans för och efternamn för att tydliggöra att det är såldes en etnisk svensk som gjort detta medans rasisterna på Avpixlat, exponerat tydliggör invandrarnas för och efternamn med bilder vid en aktuell brott.
Nu vet man hur Sverige är splittrat och svenskar är oenade och splittrade mellan sig själva.

Skillnaden är ju att traditionell media lägger ut namn (lika mycket på ickesvenskar) efter dom. Alternativmedia lägger ju ut namn (på ickesvenskar) efter misstanke. Lite mer på känsla sådär.
Citera
2016-02-23, 19:51
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det kan se ut som om det finns ganska mycket marginal för hårdare straff upp till straffmaximum på 18 år. Å andra sidan ska man betänka att Elias Vecalius, numera Cugel, och Parastou Namdar också fick tio år för sitt människorov, som jag anser måste bedömas som minst lika grovt.
Elias och Parastou genomförde sitt människorov, om jag minns alla detaljer rätt, främst i syfte att pressa fram pengar. BO hölls fången under vidriga omständigheter i ett hus som man uppenbarligen hade anskaffat för detta syfte.

GM MT har i detta fall, sannolikt under flera års tid, planerat för ett långsiktigt människorov med sexuellt utnyttjande av ett eller flera brottsoffer. I planeringen ingick även upprättande av tvingande kontrakt med sexuella bestraffningar m.m.

Du har kompetensen att kunna se saker ur ett rent juridiskt perspektiv, till skillnad ifrån mig som måhända (emot min vilja) ibland blandar in både känslor, moral och etik, i brist på formell juridisk kompetens.

Vi får väl se var det landar när ärendet överklagas till HR, vilket f.n. verkar sannolikt.
Citera
2016-02-23, 20:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Han har ju bevisat att han är totalt empatistörd, har väldigt, väldigt dåligt omdöme, sexualsadist..alltså inte riktigt klok någonstans!!! Det går inte att ha en sådan läkare...någonsin!!!
Talar inte riktigt om vi tycker om han, för där är jag rörande överens med dig.
Utan undrar rent praktiskt, om ett annat brott omöjliggör hans fortsatta arbetande inom yrket efter hans straff avtjänats.
Och då enligt lagar eller regler.
Enda som jag kan tänka mig, är att han inte får utföra yrket efter straffet pga han inte utövat yrket på 6-7 år.

Det jag undrar, vad är det som gäller enligt lagar och regler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in