2015-09-20, 19:31
Medlem
Ponera att jag har ett wordpad dokument som ser ut så här, om jag då vill sudda ut bbb och ccc kolummnerna....

aaaaaaaaa bbbbbbbbbbbb cccccccc

Finns det då något smidigt sätt , kortkommando whatever som gör att jag endast markerar bbb och ccc kolumnen ? eller måste jag då klicka på varje rad markera och ta bort?

Skulle vilja ha något kortkommando alternativt textdokument där jag enkelt kan radera hela kolumnen bbb och ccc på en gång.
Citera
2015-09-20, 20:17
Medlem
Alt 1:
Med Ctrl+F så kan du ange Ersätt "bbbbbbbbbbbb" med ingenting, dvs du lämnar ersätt med-fältet tomt, forsätt sedan med "cccccccc". Avsluta förslagsvis med Ersätt " " dvs dubbla mellanslag, och även här lämnar du Ersätt-med-fältet tomt.

Alt 2:
Det framgår inte av din fråga vilken sorts kolumner du har infört texten i. Om (vilket jag själv föredrar) du infogat kolumnerna som tabeller, så kan du enklast ta bort varje kolumn genom att peka med muspekaren på översta kanten på kolumnen, varpå pekaren byter utseende och med ett vänsterklickkan du då markera en kolumn i sänder, var på klickar på kommandot Verktyg, ta bort kolumn. Gör sedan samma sak med övriga kolumner du vill ta bort.

Lycka till!
Citera
2015-09-20, 21:11
Medlem
Det funkar inte, inget av dem, tack för svaret. Men tror det där funkar i Microsoft word, jag använder ett vanligt wordpad dokument...

Några tips om det går i ett sådant dokument?
Citera
2015-09-23, 01:15
Medlem
Ingen som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här