Citat:
Ursprungligen postat av Snackaren
Det skulle kunna vara av ett visst intresse att få reda på!
I.o.m att ett flertal konspirationsteoretiker suttit och häckat här i trådarna ett antal månader så antar jag att det med lätthet borde kunna skakas fram såna siffror.
Det är önskvärt att var o en svarar för egen del och utan att bara länka, alltså hur många och hur ni vet det.
Och det som menas är dött av kulor, arbetat eller svälts till döds, gasats, eller fått giftinjektioner etc. alltså medvetet bragts om livet av Nazisterna.
Dessa tre grupper är intressanta:
1. Ryska krigsfångar
2. Handikappade
3. Judar
Jag vet inte hur många gånger jag har påpekat det. Det är ni förintelsetroende som förtjänar epitetet konspirationsteoretiker. Förintelsen är helt enkelt den ultimata konspirationsteorin. Halleluja! I förintelsekyrkan.
Din frågeställning är inte kristallklar precis. Du blandar ihop saker hej vilt. Den grundläggande frågeställningen torde vara huruvida det fanns en medveten utrotningskampanj av diverse folkgrupper.
1. Ryska krigsfångar. Att många Ryska krigsfångar dog i Tysk fångenskap är det ingen som förnekar. De Ryska krigsfångarna behandlades mycket sämre än t ex Fransmän och Engelsmän. Det berodde på de Sovjetiska myndigheternas vägran att skriva på de olika konventioner angående fångar som fanns. Men inte en enda krigsfånge har dött i ngn utrotningskampanj.
2. Handikappade. Såvitt jag kunnat utröna så ingick inte de handikappade i den eutanasi-kampanj som Hitler initierade vid krigets utbrott. De som ingick var obotligt sjuka och mentalt efterblivna. De avlivades med en injecktion av fenol. Det har visat sig mycket svårt att få fram exakta uppgifter om denna kampanj. Men jag uppskattar att mellan 70 000 - 100 000 avlivades. Innan Hitler stoppade den pga protester från den allmänna opinionen.
3. Judar. Inte en enda Jude dog i någon utrotningskampanj. Inte en enda gasades ihjäl. Däremot så dog det hundratusentals Judar i de Tyska Kz-lägren pga "naturliga orsaker" främst av typhus, men också andra sjukdomar, svält och umbäranden. De dog av samma orsaker som icke-judarna som fanns i lägren.
PS: Samma gäller de homosexuella, Romerna och Jehovas vittnen. Inte någon har dött i en medveten Nazistisk utrotningskampanj.