2005-10-09, 10:27
Medlem
Det skulle kunna vara av ett visst intresse att få reda på!
I.o.m att ett flertal konspirationsteoretiker suttit och häckat här i trådarna ett antal månader så antar jag att det med lätthet borde kunna skakas fram såna siffror.

Det är önskvärt att var o en svarar för egen del och utan att bara länka, alltså hur många och hur ni vet det.
Och det som menas är dött av kulor, arbetat eller svälts till döds, gasats, eller fått giftinjektioner etc. alltså medvetet bragts om livet av Nazisterna.
Dessa tre grupper är intressanta:

1. Ryska krigsfångar

2. Handikappade

3. Judar
Citera
2005-10-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snackaren
Det skulle kunna vara av ett visst intresse att få reda på!
I.o.m att ett flertal konspirationsteoretiker suttit och häckat här i trådarna ett antal månader så antar jag att det med lätthet borde kunna skakas fram såna siffror.

Det är önskvärt att var o en svarar för egen del och utan att bara länka, alltså hur många och hur ni vet det.
Och det som menas är dött av kulor, arbetat eller svälts till döds, gasats, eller fått giftinjektioner etc. alltså medvetet bragts om livet av Nazisterna.
Dessa tre grupper är intressanta:

1. Ryska krigsfångar

2. Handikappade

3. Judar

Jag vet inte hur många gånger jag har påpekat det. Det är ni förintelsetroende som förtjänar epitetet konspirationsteoretiker. Förintelsen är helt enkelt den ultimata konspirationsteorin. Halleluja! I förintelsekyrkan.

Din frågeställning är inte kristallklar precis. Du blandar ihop saker hej vilt. Den grundläggande frågeställningen torde vara huruvida det fanns en medveten utrotningskampanj av diverse folkgrupper.

1. Ryska krigsfångar. Att många Ryska krigsfångar dog i Tysk fångenskap är det ingen som förnekar. De Ryska krigsfångarna behandlades mycket sämre än t ex Fransmän och Engelsmän. Det berodde på de Sovjetiska myndigheternas vägran att skriva på de olika konventioner angående fångar som fanns. Men inte en enda krigsfånge har dött i ngn utrotningskampanj.

2. Handikappade. Såvitt jag kunnat utröna så ingick inte de handikappade i den eutanasi-kampanj som Hitler initierade vid krigets utbrott. De som ingick var obotligt sjuka och mentalt efterblivna. De avlivades med en injecktion av fenol. Det har visat sig mycket svårt att få fram exakta uppgifter om denna kampanj. Men jag uppskattar att mellan 70 000 - 100 000 avlivades. Innan Hitler stoppade den pga protester från den allmänna opinionen.

3. Judar. Inte en enda Jude dog i någon utrotningskampanj. Inte en enda gasades ihjäl. Däremot så dog det hundratusentals Judar i de Tyska Kz-lägren pga "naturliga orsaker" främst av typhus, men också andra sjukdomar, svält och umbäranden. De dog av samma orsaker som icke-judarna som fanns i lägren.

PS: Samma gäller de homosexuella, Romerna och Jehovas vittnen. Inte någon har dött i en medveten Nazistisk utrotningskampanj.
Citera
2005-10-27, 19:39
Medlem
Hur många dog enl revisionisterna?

Hej. Jag har lite frågor om revisionismen. Jag ämnar inte ta ställning till någon sida, jag vill bara veta er syn på saken.

Finns det en fastställd siffra enligt revisionisterna på hur många som dog i tysk fångenskap under nazi-tyskland?

Vad säger revisionister om koldixoid-gasning i bilar och sånt, som sägs (enligt den officiella historien) ha hänt innan lägersystemet kommit igång?

Finns det revisionistisk forskning som pågår på något universitet? (Om förintelsen alltså)

Uppfattningen om hur förintelsen gick till, vad som hände var och hur måga som dog, har ju ändrats ganska mycket sedan krigsslutet. Vad jag har förstått var det så att historiker ansåg t. ex Dachau vara ett dödsläger. Jag har själv varit där och jag kan inte riktigt förstå hur man ens kan anta något sådant (det fanns gaskammare och förbränningskammare, dock rymdes båda dessa i ett hus, lika stort som två friggebodar). Har revisionistiska bevis lagts fram för att övertyga historiker om att Dachau var ett KZ-läger, eller beror det på att sovjetiska arkiv har öppnats? Alternativt en blandning.

Det sista blev lite luddigt. Det jag menar är: "Har revisionistisk forskning bidragit till den officiella beskrivningen av skeendet under förintelsen?"

mvh
Raskolnikov
Citera
2005-10-27, 21:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskolnikov
Hej. Jag har lite frågor om revisionismen. Jag ämnar inte ta ställning till någon sida, jag vill bara veta er syn på saken.

Finns det en fastställd siffra enligt revisionisterna på hur många som dog i tysk fångenskap under nazi-tyskland?

Nej, den revisionistiska forskningen fastställer inte dogmatiskt några siffror som man "måste tro på" för att inte bannlysas. Antalet döda av alla kategorier i tyska arbetsläger torde uppgå till ett antal hundratusen:

http://www.vho.org/GB/Books/dth/fndGraf.html

Krigshändelserna medförde stor överdödlighet hos andra internerade kategorier, särskilt tillfångatagna soldater, se ex.vis dessa trådar:

http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=170319

http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=178955

Citat:
Vad säger revisionister om koldixoid-gasning i bilar och sånt, som sägs (enligt den officiella historien) ha hänt innan lägersystemet kommit igång?

Inget tyder på att "gasvagnarna" är mindre mytiska än "gaskammarna", "ångkammarna", "vacuumkammarna" eller "elchocksbassängerna". Det finns varken dokumentära eller forensiska bevis för någon av de påstådda folkmordsmetoderna.

Citat:
Finns det revisionistisk forskning som pågår på något universitet? (Om förintelsen alltså)

De akademiska historiker som i dagens på denna specifika punkt repressiva fakultetsklimat skriver revisionistiska studier avskedas eller tvingas till avbön, se exempelvis fallen med Henri Roques och Joel Hayward:

http://www.vho.org/GB/Journals/JHR/8/1/Roques5-23.html

http://www.vho.org/aaargh/engl/hay/hayindex.html

Citat:
Har revisionistiska bevis lagts fram för att övertyga historiker om att Dachau var ett KZ-läger, eller beror det på att sovjetiska arkiv har öppnats? Alternativt en blandning.

Till och med den officiella historien om Dachaulägret ger en del intressanta vinklingar som de Shoahtroende inte vill ska uppmärksammas:

http://www.vho.org/GB/Journals/JHR/9...en485-504.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in