2005-10-27, 19:31
Medlem
Min kompis har vart inneboende hos några andra i ett par år, för några veckor sen kom polisen dit och lyfte ut massor av hans grejer, han har hållit sig gömd i en annan stad i ett tag nu utan att kontakta polisen, när jag pratade med honom påstod han att man inte blev efterlyst bara för att man undanhållit sig från anhållan.
Jag tyckte det lät ganska flummigt, är det någon som vet hur man kan kontrollera om han är efterlyst eller vet om en person normalt blir efterlyst ifall när han inte påträffats vid husrannsakan?
Citera
2009-01-25, 19:38
Medlem
Vet att tråden är otrolgit gammal men eftersom det fortfarande rör mitt ämne så skriver jag här.

En person sa idag till en utav mina vänner efter att ha snott dennes telefon, "DU har inte sett mig här i sverige".

Personen är även zigenare om det skulle kunna hjälpa på vägen, kanske här utan tillstånd eller av andra anledningar.

Så är det bara att ringa polisen eller kommer dom att börja fråga en massa frågor då? (självklart men )
Citera
2009-01-25, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bossekong
Vet att tråden är otrolgit gammal men eftersom det fortfarande rör mitt ämne så skriver jag här.

En person sa idag till en utav mina vänner efter att ha snott dennes telefon, "DU har inte sett mig här i sverige".

Personen är även zigenare om det skulle kunna hjälpa på vägen, kanske här utan tillstånd eller av andra anledningar.

Så är det bara att ringa polisen eller kommer dom att börja fråga en massa frågor då? (självklart men )

Va gjorde ni när Herr Taikon snodde eran telefon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in