2015-09-20, 00:30
Medlem
Hor-Ullas avatar
Jag funderar på att renovera badrummet och då skulle jag gärna vilja flytta varmvattenberedaren och vattenmätare nån annan stans, typ förådet. Går det? vad kommer det kosta?
Citera
2015-09-20, 00:35
Medlem
ca 600kr/h och uppåt för en seriös vvs firma.

hur ser det inkommande ut är det plastslang eller metall rör som kommer upp ur backen.
Citera
2015-09-20, 10:11
Medlem
Bongomans avatar
Är förrådet uppvärmt?

Jag har flyttat ut till pannrummet och det var ett jävla jobb. Troligen måste du lägga ny slang från gatan till förrådet och en från förrådet till huset. Med grävning, slang, borrning och rörarbete kostar det 15.000:- minst. Som tur är är bästa kompisen grävare och en annan borrare så det kostade mig materialet plus några tusen.
Citera
2015-09-20, 12:08
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karloken
ca 600kr/h och uppåt för en seriös vvs firma.

hur ser det inkommande ut är det plastslang eller metall rör som kommer upp ur backen.

Inte den blekaste aning. Huset är från 69 så skulle väl tro det är metall

Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Är förrådet uppvärmt?

Jag har flyttat ut till pannrummet och det var ett jävla jobb. Troligen måste du lägga ny slang från gatan till förrådet och en från förrådet till huset. Med grävning, slang, borrning och rörarbete kostar det 15.000:- minst. Som tur är är bästa kompisen grävare och en annan borrare så det kostade mig materialet plus några tusen.

Förrådet är inte uppvärmt, är det ett måste eller? Kostar det kring 15 000-20 000 så är det ju helt klart värt det.
Citera
2015-09-20, 17:47
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Inte den blekaste aning. Huset är från 69 så skulle väl tro det är metall

Förrådet är inte uppvärmt, är det ett måste eller? Kostar det kring 15 000-20 000 så är det ju helt klart värt det.

Mitt hus är från 65 och jag har PEM. Dessutom hade de kopplat den på koppar som var ingjutet i bottenplattan. Vetefan vem som gjort det, eller om det ens är originalslangen. Ingenting var enligt kartan.

Ja, vattenmätaren måste så klart sitta frostfritt. Hur ska du annars få vatten på vintern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in