2015-09-19, 20:03
Medlem
Hejsan flashback. Jag är relativt lat utav mig när det kommer till att diska, och det jag avskyr mest är att diska vispar man använder till att göra såser med. Blir såsen sämre på något sätt om jag till exempel skulle ta och koka 10 portioners bearnaisesås och sen hälla resten utav såsen i en burk med lock och ha den i kylen färdig till nästa måltid?

EDIT: Kan tillägga att jag väldigt ofta använder Blå koppens pulverpåsar.
Citera
2015-09-19, 20:18
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowgonemad
Hejsan flashback. Jag är relativt lat utav mig när det kommer till att diska, och det jag avskyr mest är att diska vispar man använder till att göra såser med. Blir såsen sämre på något sätt om jag till exempel skulle ta och koka 10 portioners bearnaisesås och sen hälla resten utav såsen i en burk med lock och ha den i kylen färdig till nästa måltid?

Nej, såsen blir inte dålig av den korta stunden i kylskåp.
Citera
2015-09-19, 20:18
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:

Om du vacuum förpackar dem så tror jag dom håller sig i kylen...

Själv fryser jag i glasburkar och mikrar när jag skall ha dem...
Citera
2015-09-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Om du vacuum förpackar dem så tror jag dom håller sig i kylen...

Själv fryser jag i glasburkar och mikrar när jag skall ha dem...
Hur vacuumpackar man en burk?
Citera
2015-09-19, 20:41
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Hur vacuumpackar man en burk?

Ingen aning faktiskt... fabriker lyckas ju... hur man gör det själv vet jag inte...

Frys dem istället...

Det går dock att vacuum förpacka plastpåsar (själv, med apparater man kan köpa)... men vette fasen om det går att göra med såser...

Så frys dem... har du mikro så går det ganska snabbt att frysa upp dem... alt du tar av locket och kockar dem ståendes med lite vatten i kastrullen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in