Hejsan.
Jag vaknade imorse och det var en stor pöl under min bil längst fram.
Jag undersökte detta, smakade på det och insåg (trodde) att det var spolarvätska.
Jag satte mig i bilen, startade bilen och testade spruta lite, det blev som en stor vattenspridare (Från spolaren vid strålkastarna) och den sprutade över hela motorhuven. (Smakade även på spolarvätskan och det smakade typ likadant)
Jag tänkte först "Tur att det inte var något allvarligt" PGA jag ska pendla 35 mil imorgon och måste ha min bil, spolarvätska klarar man sig utan iallafall.
Jag ville forska vidare på detta så jag öppnade motorhuven, det forsade spolarvätska över hela motorn.
Vill påpeka att
inga lampor lyser, men när jag stängde av bilen och gick ut hörde jag tre pip. "piiip" , "piiip" , "piiip" med kanske 1 sekund mellanrum.
(Pipen lät komma från motorn)
Vad betyder pipen? Är det farligt att det kom spolarvätska över hela motorn? Hört att det kan vara brandrisk?
Kan man spola av allting med vatten eller hur ska jag göra? Vad är pipen för något?
Snälla hjälp mig, jag åker iväg imorgon för att sova ute och jobba, jag behöver verkligen min bil och vill inte sprängas på vägen
Har en Volkswagen GOLF TSI -09, köpt för 1 vecka sen.
Snälla jag ber typ på mina bara knän här, haha
**((EDIT))**
Jag söker runt på Google som aldrig förr samtidigt som jag väntar på svar här.
Det verkar inte vara farligt att det kom spolarvätska över hela motorn, men jag får spola lite vatten.
Länk