• 4
  • 5
2015-10-23, 08:02
Medlem
Man kan bli helt botad från depression. Vad som inträffat tidigare har bara betydelse om vi ger det inflytande. Jag vet av egen erfarenhet att när hjärtchakrat öppnas så försvinner depression helt.
Har själv vart deprimerad i många år. Har testat de flesta antidepressiva läkemedel. Utan dem så hade jag mått mycket sämre. De håller mig över ytan. Men jag blir inte lycklig av dem. Jag får inte mer energi till att vilja utforska livet. Det är när jag öppnar hjärtchakrat som livet blir underbart. Det är däremot inte så lätt. Det finns genvägar.
Citera
2015-10-23, 09:02
Medlem
sogni.di.glorias avatar
Tar ingen medicin och känner att jag klarar mig utan. Däremot är "jakten" på det som sistnämnde person skrev igång och kanske lite för intensiv, hehe. Har insett att ensamheten inte är rätt väg och att jag vill uppleva mer kärlek och känslor. Tar steg för steg
Citera
2015-10-23, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sogni.di.gloria
Har insett att ensamheten inte är rätt väg och att jag vill uppleva mer kärlek och känslor. Tar steg för steg

Jag tycker att du låter väldig mogen och kommer att klara av det här :-) det är bara som du skrev, att ta det steg för steg. Det är ju det klokaste som man kan göra med allt eftersom man får mera tid att tänka på vad man gör och vad man vill i livet.

Olikt dig så har jag gått åt andra hållet i år och tycker att vara ensam är skönt.
Citera
2015-10-23, 09:29
Medlem
Självkänsla är nyckeln till allt. Älskar du dig själv kommer du älska dig själv utan flickvän, med flickvän, utan familj, med familj osv. Så länge du har dig själv och älskar dig själv så kommer inget annat spela roll, en dålig självkänsla skulle jag fan nog säga är grunden till psykiska sjukdomar. Inte fan hör man någon som mår dåligt och älskar allt som har med en själv att göra? Näee, fokusera på detta så kommer vad som händer runtomkring dig(det är ju slumpmässigt, ej kontrollerbart) att spela mindre roll. Lycka till!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in