2015-11-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truth1
På vilka grunder påstår du att någon har mördat någon " bara sådär "
Var du där och såg händelsen? Eller är det ett antagande.

Om inte, kan du förtydliga dina grunder.

Även om du kanske inte greppar det, så är det "bara sådär" att mörda nån på fyllan/för att den kollat på ens tjej/för att den är invandrare/för att den säger att man har liten kuk/i princip alla andra skäl som inte föregåtts av våld (nödvärn) eller en situation där man försökt hindra någon från att begå ett allvarligt brott.
Finns absolut inget som tyder på endera då samtliga MGM var mer eller mindre oskadda.

Alltså: bara sådär.
Citera
2015-11-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Även om du kanske inte greppar det, så är det "bara sådär" att mörda nån på fyllan/för att den kollat på ens tjej/för att den är invandrare/för att den säger att man har liten kuk/i princip alla andra skäl som inte föregåtts av våld (nödvärn) eller en situation där man försökt hindra någon från att begå ett allvarligt brott.
Finns absolut inget som tyder på endera då samtliga MGM var mer eller mindre oskadda.

Alltså: bara sådär.

Jodå nog greppar jag det du menar.

Har du varit på plats och vet att det inte är ett handlande av nödvärn är det enbart spekulationer utifrån det du läst här och det du hört.
Det ska blir otroligt spännande att följa denna rättegång, där kommer allt komma fram. Säkerligen är ingen av dessa ungdomar oskyldig i detta och jag tror inte heller att brottsoffren är så oskyldiga som det sägs att de varit.
Såklart otroligt tragiskt hela grejen och framförallt onödigt.
Men det är inte förrän domstol och bevisning förklarar det aktuella händelseförloppet som sanning kommer komma fram om vad som egentligen hände och varför det hände.

Det är inte alltid som det ser ut att vara.
Citera
2015-11-24, 22:56
Medlem
Varför tar det så lång tid? När äger rättegången rum? Tror ni att rättegången kommer vara öppen för allmänheten?
Citera
2015-11-26, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontargue
Varför tar det så lång tid? När äger rättegången rum? Tror ni att rättegången kommer vara öppen för allmänheten?

Ja det undrar man. Säkerligen inte varit lätt för polis i detta fall att veta exakt vad som hänt.

Vi kan nog inte vänta oss en rättegång detta år. Hur vida det blir lykta dörrar eller inte vet man inte. Med stor sannolikhet blir det säkert inte det.
Citera
2015-12-02, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Satt faktiskt på en parkbänk idag och beskådade Kaosblattar sitta på gatan med en plastmugg.
Om gangsterblatten inte hade varit konfliktsökare och ringt bruschan och istället hade gått hem och om gangsterblatte nummer 2 hade stannat hemma hade det aldrig hänt.
Tacka vet jag "stand your ground" lagarna i USA
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stand-your-ground_law
Hade inte tio wt ungar gett sig på en person hade det aldrig hänt.
Citera
2015-12-08, 15:32
Medlem
Uppdatering..
http://www.helahalsingland.se/halsin...nga-misstankta
Citera
2016-01-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truth1
Jodå nog greppar jag det du menar.

Har du varit på plats och vet att det inte är ett handlande av nödvärn är det enbart spekulationer utifrån det du läst här och det du hört.
Det ska blir otroligt spännande att följa denna rättegång, där kommer allt komma fram. Säkerligen är ingen av dessa ungdomar oskyldig i detta och jag tror inte heller att brottsoffren är så oskyldiga som det sägs att de varit.
Såklart otroligt tragiskt hela grejen och framförallt onödigt.
Men det är inte förrän domstol och bevisning förklarar det aktuella händelseförloppet som sanning kommer komma fram om vad som egentligen hände och varför det hände.

Det är inte alltid som det ser ut att vara.

10 mot 1 nödvärn?
Citera
2016-01-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
anti-antivitism är alltid självförsvar !
Dubbelnegation?
Citera
2016-01-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
10 mot 1 nödvärn?

Är du så puckad att du fortfarande hävdar att det var 10 mot 1?

Om du nu är det så begriper jag inte hur du ens klarar av att posta här...
Citera
2016-01-05, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeoPoLD
Är du så puckad att du fortfarande hävdar att det var 10 mot 1?

Om du nu är det så begriper jag inte hur du ens klarar av att posta här...
Du får nog läsa om mordet så fattar du vad jag skriver om.
Citera
2016-01-05, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Du får nog läsa om mordet så fattar du vad jag skriver om.

Jag har läst. 6 personer av dessa tio är helt avfärdade från misstanke i inblandning i detta ärende. En person är häktad. Dessutom var det tre personer som slogs vilt mot dessa. Inte en person...
Citera
2016-01-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeoPoLD
Jag har läst. 6 personer av dessa tio är helt avfärdade från misstanke i inblandning i detta ärende. En person är häktad. Dessutom var det tre personer som slogs vilt mot dessa. Inte en person...

Amen!! Nån vettig i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in