2015-09-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Säker på det? Tror snarare att skribenten uttryckte sig på ett sådant sätt att denne igenkändes från tidigare förhör. Men har du rätt – och spårning skett via FB – så vore det väldigt bra om du kunde styrka det.
Jag hade tyvärr fel, spårningen skedde från sidan svenskamord
Citera
2015-09-22, 21:54
Medlem
snailors avatar
Man tycker ju att den släppta borde vara aktiv någonting på sociala medier eller så
Citera
2015-09-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snailor
Man tycker ju att den släppta borde vara aktiv någonting på sociala medier eller så

Dom får inte telefonerna än, sen blir dom väl garanterat hotat så kanske inte så kul.
Tror de mest försökt hålla sig undan.
Citera
2015-09-22, 22:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Jag hade tyvärr fel, spårningen skedde från sidan svenskamord

Det har vi alla ibland.. Tack för att du redde ut det!
Citera
2015-09-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Man skriver inte ner ordagrant vad intervjupersoner säger utan man skriver om det, det gör alla journalister. Att du anser att det kan tyda på det, att jag tycker det och att journalisten tycker det är inte oväsentligt.

För tredje gången.... Jag har inte brytt mig om ifall det har funnits rasistiska motiv eller ej, utan bara försvarat varför man valde att gå ut med uppgiften om ett eventuellt motiv till dådet.
Om man skriver att någon säger en sak och i raden nedanför lägger in ett citat där personen uttalar sig om just den specifika detaljen men säger något helt annat, ja då är det första påståendet en uppenbar lögn.
Vad du och jag tycker är totalt oväsentligt, det handlar enbart om vad åklagaren har sagt.

Det fanns ingen uppgift om ett eventuellt motiv, det hittade media på helt på egen hand.
Citera
2015-09-22, 23:44
Medlem
Skillys avatar
Tragiskt när ungdomar dör på grund av puckobråk.

GM ser ut som en söt liten pojke och kommer att få det jobbigt på UVH.
Gissningsvis så är han ute om 1 eller så.
Citera
2015-09-23, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av balditron
Själv tycker jag att det är rätt patetiskt hur dessa människor på detta forumet sitter och försvarar GM(s). Om det hade vart ett gäng somalier som hade gett sig på två svenska unga killar hade det vart ett jävla liv om hur allting hade vart somaliernas fel. Tvivlar på att ni ens känner någon som helst sympati till killen som blev mördad, tur att folk som er inte får rösta än då ingen av er verkar vara myndig.
varför ska man känna sympati för en gangsterblatte som ringer bruschor, muckar gräl med Svenskar och antastar Svenska tjejer?

är du en sån där vänsterfjolla?

brukar Svenskar förgripa sig på somaliska flickor?
Citera
2015-09-23, 00:55
Bannlyst
Det finns inget försvar man ska aldrig mörda någon jag som röstar SD känner mig ledsen över att en kille från Syrien inte finns bland oss längre.

Men det är just därför som SDU inte passar in i vårt samhälle i dagens form man ska inte tro att livet är en fotbollsmatch där vi ska klå motståndaren SD ska vara bättre än alla nya Svenskar som mördar och våldtar jag minns ett mord som skedde när jag var nästan 35 år som skakade om Sverige och det var på den tiden när vi knappt såg en invandrare http://www.kb.se/nyheter/brott_mordet_klippan.html 1995 GM var en kille som inte viste bättre han var en tickande bomb för alla.

Sen så minns jag väldigt väl han som sköt ihjäl 7 personer också på fyllan Mattias Flink https://sv.wikipedia.org/wiki/Mattias_Flink han tog ett vapen från sitt jobb på försvaret.

Jag vill inte säga mer än att det är grymt bra att vi vuxna lär vår barn att inte agera mot flyktingar och det sker jävligt sällan. Sen finns det troll som vill göra en stor sak av detta men bara knappt 780 000 har läst tråden säger väl allt om intresset ?
Citera
2015-09-23, 01:08
Medlem
Återigen så jublar vissa media att de får skriva rasistbrott.
Hade förhållandet mellan BO och GM så hade det säkert varit helt tyst från deras sida. Självklart tragiskt när någon får sätta livet till men medias sätt att hantera det gör ju knappast saker bättre.
Citera
2015-09-23, 01:43
Medlem
Silverfangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themancunian
Ett par mil? Testa 8 mil, du borde nog gå om geografin i skolan

Hur mycket är ett par mil enligt dig då geografi experten?
Citera
2015-09-23, 02:35
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfang

det är över sju mil mellan Söderhamn och Gävle. Ett par betyder två och därför blir det du skriver mycket missvisande då två mil är en kortare sträcka än sträckan från Vasagatan i Stockholm till Värmdön. Det du beskriver är alltså att Söderhamn som är en mindre ort skulle kunna ses som en förort till Gävle. Så är inte fallet och därför är det viktigt att siffror blir rätt annars kan människor som läser det du skriver missförstå dig.
Citera
2015-09-23, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfang

Två, såklart.

Jaha, tvåa på den bollen alltså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in