2015-09-20, 20:01
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mayheedz
Känner dom flesta som sitter anhållna. Vilka är det du skrivit?
Dom som jag har länkat är Andreas, Marcus, Viktor, Robert och Alexander. Enligt polisen ska det vara 9 inblandade. Skriv gärna dom du har namnet på
Citera
2015-09-20, 20:04
Medlem
Kjokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gukentur
Han hade själv angivit på sin Facebook att han ursprungligen kom från någon stad i Slovakien.

Jo, och alla som gått livets hårda skola är från samma gymnasium .
Citera
2015-09-20, 20:08
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjoken
Jo, och alla som gått livets hårda skola är från samma gymnasium .
Det finns inget gymnasium som heter så i Sverige.
Citera
2015-09-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfang
Klart han kan gå ut med namn fan va du försvarar mördarna. Har starka misstankar om att du vet vilka de inblandade är och därför försöker du förminska denna gärning är dem med i ditt WT gäng eller? Jävla nolla.
På vilket sätt tycker du att jag försöker förminska gärningen.Mycket möjligt att jag vet vad dom 2 Bo offren har bidragit med för att utlösa händelsen.
Citera
2015-09-20, 20:12
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om BO "gjort någonting" (vilket vi inte vet) var det ett ärende för polisen. Inte för ett gäng som tar lagen i egna händer.

Skitsnack. Polisen gör inte ett skit. Det enda rätta i dagens samhälle är att ta saken i egna händer!

Men håller med det va lite rått att döda honom. Hade varit nog och slagit ut lite tänder eller knäckt några ben/armar om han har jiddrat med BO

Citat:
Fruktansvärt det som hänt.

Tragiska är hur attityden är annorlunda på FB, Fria Tider. Avpixlat har inte ens nämt något.
Patetiskt. Att folk också försvarar GM

Haha. Ja, när PK-media gör precis samma sak, fast åt andra hållet så tycker jag det är alldeles rätt! Kom in i matchen
Senast redigerad av Schlaktarnn 2015-09-20 kl. 20:21.
Citera
2015-09-20, 20:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej snacka inte skit, du har rätt att fysiskt värna både liv och egendom.

Lagen tar upp fyra omständigheter då rätt att bruka nödvärn föreligger:

1. Mot ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom.

2. Mot den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning.

3. Mot den som olovligen trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus, gård eller fartyg.

4. Mot den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse.

Om vi håller oss till fakta så blir det mindre förvirring
i tråden. Ok?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12087766.ab

Citat:
En förvirrad, påverkad och aggressiv man på besök i Nås hade gått bärsärk i byn, angripit och hotat folk. Vid riksväg 71 tvingade han sedan en äldre kvinna att stanna sin bil genom att hoppa upp på motorhuven. Sedan kastade han sig över henne i framsätet och höll ett stryptag om hennes hals.

Citat:
Han slog till den aggressive gärningsmannen över axeln med domkraften.
– Det var som att han inte reagerade alls av slaget. Så jag hytte till igen för att skrämma honom.
Den här gången träffade slaget tinningen på den andre mannen. Han ramlade blödande ihop på marken.

Citat:
några dagar senare fick Per-Anders veta att han var misstänkt för brott. Mannen han slagit med domkraften låg på sjukhus med skallskador.
Både i tingsrätten och hovrätten dömdes sedan Per-Anders Pettersson till ett års fängelse för grov misshandel och till att betala 50 000 kronor i skadestånd. Den andre mannen fick villkorlig dom för överfallet på kvinnan och dömdes att betala dryga 8 000 kronor i skadestånd

Sverige..
Citera
2015-09-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfang
Klart han kan gå ut med namn fan va du försvarar mördarna. Har starka misstankar om att du vet vilka de inblandade är och därför försöker du förminska denna gärning är dem med i ditt WT gäng eller? Jävla nolla.

Håller med dig klart det ska komma fram vilka som sitter inne.

Andreas, Marcus, Viktor, Robert och Alexander
Citera
2015-09-20, 20:50
Medlem
Nod2013s avatar
Jag kommer inte åt deras facebook
Citera
2015-09-20, 21:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12087766.ab

Sverige..

Jag minns det fallet. Tillhyggets art (domkraft) mot huvudet ansågs väl ha varit i grövsta laget.
Citera
2015-09-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Dom som jag har länkat är Andreas, Marcus, Viktor, Robert och Alexander. Enligt polisen ska det vara 9 inblandade. Skriv gärna dom du har namnet på

Andreas, Marcus, Viktor, Robert och Alexander och vem är dom andra fyra?
Citera
2015-09-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Detta fall är inte alls tragiskt. Har du varit i Söderhamn någon gång?

Åk dit i ett par dagar och kom sedan tillbaka. Jag kan lova dig att BO inte är någon ängel direkt

Berätta gärna lite mer om BO
Citera
2015-09-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GW75
Håller med dig klart det ska komma fram vilka som sitter inne.

Andreas, Marcus, Viktor, Robert och Alexander
Vilket tjat 6 stycken är släppta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in