2015-09-20, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSturgeon
Låter som du har spenderat lite för mycket tid i lala-land, krävs inte en raketforskare för att lista ut att du står "ultrahögern" aka pappskallar som tycker nazisterna hade massa bra idéer, väldigt nära. Om du nu ska använda termen "viking" kring en etnisk svensk/nordisk person är det lämpigt att personen i fråga inte är ett bottenskrap av samhället och endast utgör en fara/börda. Hade du haft någon som helst kunskap om vikingatiden hade du vetat att vikingar va grunden för trygghet i deras samhälle, dessa wt-tomtar verkar sannerligen inte ingå i en sådan grupp.

OM detta fall skulle leda till att BO är grunden till sin egen död och kniven i fråga skulle tillhöra BO, mot förmodan, så kan man hävda att dessa etniska svenskar inte var några veklingar som backade undan i fara men några "vikingar" är dom verkligen inte. WT hur man än vrider och vänder på det om informationen i tråden stämmer.
Varför jag skriver viking var för att ingen ska bli stött.Men tydligen så blev du det.
Citera
2015-09-20, 10:30
Medlem
Sinclairs avatar
Källa på kniv?

Polisen verkar säga "någon form av tillhygge".
Citera
2015-09-20, 10:48
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Källa på kniv?

Polisen verkar säga "någon form av tillhygge".
Bra påpekande. Min knivkommentar baserades på nåt inlägg med lite löst knivsnack.
Citera
2015-09-20, 11:04
Medlem
MrAzzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Nu anses det dock generellt enligt Europakonventionen att man inte kan frias med åberopande av nödvärnsrätten när utgången är döden. Man får använda våld som inte är uppenbart oförsvarligt sätt till motpartens angrepp m.m. Dödligt våld är i princip alltid uppenbart oförsvarligt, mig veterligen finns det inte ett enda svenskt fall där någon har friats från dödligt våld med åberopande av nödvärnsrätt.

Jag har svårt att tro, att BO utsatte GM för livshotande fara - sett till omständigheterna. Som jag förstått det är den andra personen som fått knivskador BO:s vän och inte GM eller GM:s vän. Utan att spekulera i för mycket så tyder det på att GM/GM:s vänner har varit de som utövat det livsfarliga våldet med tillhygge mot BO och hans vän - inte tvärtom.

Om jag inte minns helt fel så friades en man för att ha dödat en annan man genom ett knivhugg i bröstet. Det hände runt 2010 i Umeå, ska se om jag hittar tråden
Citera
2015-09-20, 11:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Jag har har endast hävdat att det i princip alltid är uppenbart oförsvarligt att använda dödligt våld. Det vittnar praxis om och det finns mig veterligen inte ett enda rättsfall där man friat med stöd av nödvärnsbestämmelsen när våldet fått dödlig utgång.

Du tycks uppenbarligen ha lässvårigheter.
Nödvärn är en ansvarsfrihetsgrund som friar dig från ansvar och påföljd om den är tillämplig, således blir våldet försvarligt med hänsyn till omständigheterna.
En åklagare är skyldig att lägga ned åtal som inte kommer leda till fällande dom sålunda är det inga klockrena fall med nödvärnsrätt som tröskas genom systemet.

Är det någon som inte fattar eller förstår så är det du!
Citera
2015-09-20, 11:45
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nödvärn är en ansvarsfrihetsgrund som friar dig från ansvar och påföljd om den är tillämplig, således blir våldet försvarligt med hänsyn till omständigheterna.
En åklagare är skyldig att lägga ned åtal som inte kommer leda till fällande dom sålunda är det inga klockrena fall med nödvärnsrätt som tröskas genom systemet.

Är det någon som inte fattar eller förstår så är det du!

Tror du det kan vara nördvärn om 8 pers dödar en? Kan nog bli svårt oavsett vad som hände.
Citera
2015-09-20, 11:50
Medlem
Fast denna tråd är aktuell.
(FB) Elev knivhugger lärare i skolan - Söderhamn
Citera
2015-09-20, 11:52
Medlem
MrAzzis avatar
Vilken tingsrätt är det som har hand om ärendet ? Tänkte ringa imorgon och begära ut lite namn.
Citera
2015-09-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAzzi
Vilken tingsrätt är det som har hand om ärendet ? Tänkte ringa imorgon och begära ut lite namn.

Citat:

Borde vara Hudiksvalls
Citera
2015-09-20, 11:58
Medlem
Citat:
Du får nog vänta tills på onsdag.
Citera
2015-09-20, 11:59
Medlem
Ser ut som golbögar hela högen.. dom kommer ju sätta ditt varandra så det bara skriker om det, jävla valpar.. speciellt när soc o deras föräldrar kommer vara inblandade.. hahaha vilka idioter..

Edit: kollat deras facebook profiler.. satan sandviken-thugs
Senast redigerad av ponydreams 2015-09-20 kl. 12:02.
Citera
2015-09-20, 12:05
Medlem
MrAzzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Du får nog vänta tills på onsdag.
Jag tror att de misstänkta har blivit tilldelade advokater. Det ska väl vara uppgifter som man får ut ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in