2017-03-25, 15:41
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Då har vi nog olika definition av off grid. För mig innebär det ett boende utan att vara uppkopplad mot elnät och kommunalt avlopp.

Aa ok a nej vill Ju kunna leva som typ alaskan people på Discovery / ja ver att dom jobbar ibland men hur ör möjligheterna ol man vill stå utan civilisation helt i hållet poänglöst med cash då fattar ju jag me undrar mer om det är möjligt att stå utanför samhället helt o hållet tack för ovan nämda länkar till FB vill ha mer än bark o krok med mig tänker lägga ca 200k
Citera
2017-03-25, 15:42
Medlem
icarusogxs avatar
Edit jar spruken iPhone kan inte ändra vissa stav fel Sry
Citera
2017-12-11, 00:13
Medlem
Lonewolf17s avatar
Hur har det gått? Har du kommit ut i skogen i ett litet torp än?
Vad gäller elen så är det nog läge att skaffa ett par solceller och en vindsnurra eftersom vi har aningen taskigt med sol under vintern här i sverige tänk även på att skaffa en rejäl batterbank så du inte tömmer batteribanken på ett dygn av mulet väder sedan behöver du ju ett mindre elverk om det sedan är dieseldrivet eller bensindrivet är en helt annan sak typ smaksak. Vad gäller arbete så får du ju tjäna en hel del varje år utan att behöva skatta för det, jag har för mig att du får tjäna runt 50k utan att skatta och då går det ju att skaffa lite höns å sälja ägg tex går ju även att baka bröd som du säljer under sommrarna går det ju att hyra ut en lite stuga till turister inga stora inkomster kanske men många bäckar små som det heter
Citera
2018-05-31, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonewolf17
Hur har det gått? Har du kommit ut i skogen i ett litet torp än?
Vad gäller elen så är det nog läge att skaffa ett par solceller och en vindsnurra eftersom vi har aningen taskigt med sol under vintern här i sverige tänk även på att skaffa en rejäl batterbank så du inte tömmer batteribanken på ett dygn av mulet väder sedan behöver du ju ett mindre elverk om det sedan är dieseldrivet eller bensindrivet är en helt annan sak typ smaksak. Vad gäller arbete så får du ju tjäna en hel del varje år utan att behöva skatta för det, jag har för mig att du får tjäna runt 50k utan att skatta och då går det ju att skaffa lite höns å sälja ägg tex går ju även att baka bröd som du säljer under sommrarna går det ju att hyra ut en lite stuga till turister inga stora inkomster kanske men många bäckar små som det heter

Stilen av att vara stödjande eller njutande av olika resultat har du visat på bästa sätt.
Citera
2018-06-20, 20:22
Medlem
Hephaestuss avatar
"Odla" insekter.
Citera
2024-05-05, 04:23
Medlem
Någon som sett programmet "Ett Enklare Liv" på SVT play, ett väldigt bra program i 7 Säsonger, jag blir väldigt inspirerad o vill lära mig mer om detta, det känns som om detta kan bli den nya framtiden för oss alla, då el o annat är otroligt dyrt o en bristvara, att lära sig leva som förr i tiden med självhushållning känns som det enda vettiga alternativet framöver.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in