• 4
  • 5
2017-03-25, 15:41
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
D har vi nog olika definition av off grid. Fr mig innebr det ett boende utan att vara uppkopplad mot elnt och kommunalt avlopp.

Aa ok a nej vill Ju kunna leva som typ alaskan people p Discovery / ja ver att dom jobbar ibland men hur r mjligheterna ol man vill st utan civilisation helt i hllet ponglst med cash d fattar ju jag me undrar mer om det r mjligt att st utanfr samhllet helt o hllet tack fr ovan nmda lnkar till FB vill ha mer n bark o krok med mig tnker lgga ca 200k
Citera
2017-03-25, 15:42
Medlem
icarusogxs avatar
Edit jar spruken iPhone kan inte ndra vissa stav fel Sry
Citera
2017-12-11, 00:13
Medlem
Lonewolf17s avatar
Hur har det gtt? Har du kommit ut i skogen i ett litet torp n?
Vad gller elen s r det nog lge att skaffa ett par solceller och en vindsnurra eftersom vi har aningen taskigt med sol under vintern hr i sverige tnk ven p att skaffa en rejl batterbank s du inte tmmer batteribanken p ett dygn av mulet vder sedan behver du ju ett mindre elverk om det sedan r dieseldrivet eller bensindrivet r en helt annan sak typ smaksak. Vad gller arbete s fr du ju tjna en hel del varje r utan att behva skatta fr det, jag har fr mig att du fr tjna runt 50k utan att skatta och d gr det ju att skaffa lite hns slja gg tex gr ju ven att baka brd som du sljer under sommrarna gr det ju att hyra ut en lite stuga till turister inga stora inkomster kanske men mnga bckar sm som det heter
Citera
2018-05-31, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonewolf17
Hur har det gtt? Har du kommit ut i skogen i ett litet torp n?
Vad gller elen s r det nog lge att skaffa ett par solceller och en vindsnurra eftersom vi har aningen taskigt med sol under vintern hr i sverige tnk ven p att skaffa en rejl batterbank s du inte tmmer batteribanken p ett dygn av mulet vder sedan behver du ju ett mindre elverk om det sedan r dieseldrivet eller bensindrivet r en helt annan sak typ smaksak. Vad gller arbete s fr du ju tjna en hel del varje r utan att behva skatta fr det, jag har fr mig att du fr tjna runt 50k utan att skatta och d gr det ju att skaffa lite hns slja gg tex gr ju ven att baka brd som du sljer under sommrarna gr det ju att hyra ut en lite stuga till turister inga stora inkomster kanske men mnga bckar sm som det heter

Stilen av att vara stdjande eller njutande av olika resultat har du visat p bsta stt.
Citera
2018-06-20, 20:22
Medlem
Hephaestuss avatar
"Odla" insekter.
Citera
2024-05-05, 04:23
Medlem
Ngon som sett programmet "Ett Enklare Liv" p SVT play, ett vldigt bra program i 7 Ssonger, jag blir vldigt inspirerad o vill lra mig mer om detta, det knns som om detta kan bli den nya framtiden fr oss alla, d el o annat r otroligt dyrt o en bristvara, att lra sig leva som frr i tiden med sjlvhushllning knns som det enda vettiga alternativet framver.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in