2015-09-18, 17:22
Medlem
Har efter inrådan från läkare börjat trappa ut duloxetin.

Trappade ner från 120 till 60 mg över sommaren med instabilitet i humöret samt abnormt mycket svettningar. Jättekul..

Nu när jag trappar ut från 60 och neråt har jag fortsatta problem med humöret, känner mig skör/gråtmild/förbannad om vartannat.

Det värsta nu är dock smärta i ryggen och i fötterna. Känner mig helt mörbultad i ryggen och står jag på stället mer än nån minut så känns det i fötterna ungefär som när man hoppar från en hög höjd och landar på hårt underlag, fast hela tiden.

Läkaren rycker mest på axlarna tycker jag och säger att jag ska kontakta akuten om det blir för jobbigt eller ringa 1177. Men jag skulle fortsätta trappa ut medicinen.

Ringde 1177 idag och hon kunde inte hjälpa mig.

Alltså, varken paracetamol eller voltaren hjälper ett dugg. Inte var för sig eller i kombination.

Vad fan kan jag göra åt saken egentligen? Läkaren vet orsaken till min smärta men råder mig att fortsätta uttrappningen, men jag får ingen smärtlindring utan blir alltså hänvisad till 1177/akuten!?

Det finns inte på kartan att jag tänker åka och belasta akuten för smärta som inte har någon fysisk orsak.
Citera
2015-09-18, 17:25
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binnikemask
Har efter inrådan från läkare börjat trappa ut duloxetin.

Trappade ner från 120 till 60 mg över sommaren med instabilitet i humöret samt abnormt mycket svettningar. Jättekul..

Nu när jag trappar ut från 60 och neråt har jag fortsatta problem med humöret, känner mig skör/gråtmild/förbannad om vartannat.

Det värsta nu är dock smärta i ryggen och i fötterna. Känner mig helt mörbultad i ryggen och står jag på stället mer än nån minut så känns det i fötterna ungefär som när man hoppar från en hög höjd och landar på hårt underlag, fast hela tiden.

Läkaren rycker mest på axlarna tycker jag och säger att jag ska kontakta akuten om det blir för jobbigt eller ringa 1177. Men jag skulle fortsätta trappa ut medicinen.

Ringde 1177 idag och hon kunde inte hjälpa mig.

Alltså, varken paracetamol eller voltaren hjälper ett dugg. Inte var för sig eller i kombination.

Vad fan kan jag göra åt saken egentligen? Läkaren vet orsaken till min smärta men råder mig att fortsätta uttrappningen, men jag får ingen smärtlindring utan blir alltså hänvisad till 1177/akuten!?

Det finns inte på kartan att jag tänker åka och belasta akuten för smärta som inte har någon fysisk orsak.
Varför sluta med en medicin som fungerar mot din smärta?
Och vilken diagnos har du?
Citera
2015-09-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Varför sluta med en medicin som fungerar mot din smärta?
Och vilken diagnos har du?

Smärta var inte orsaken till att jag började med cymbalta utan depression, visst har Jag haft ont i ryggen förr, men då har det funnits en riktig orsak till det.

Då jag inte tycker cymbaltan har hjälpt tillräckligt ska jag byta till annan medicin men läkaren vill träffa mig i omedicinerat tillstånd först.

Just nu vill jag bara sparka skiten ur hen. Att hen har överseende och förstår att jag har ont är en riktigt klen jävla tröst i sammanhanget. Särskilt som smärtan ökat desto längre uttrappningen pågått.
Citera
2015-09-18, 18:08
Medlem
Gör som många av oss andra....lär dig leva med smärtan och fokusera på annat...
Citera
2015-09-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Gör som många av oss andra....lär dig leva med smärtan och fokusera på annat...

Fokusera på hur dåligt jag mår annars eller vadå..
Misstänker att du lider av smärta också?
Citera
2015-09-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binnikemask
Fokusera på hur dåligt jag mår annars eller vadå..
Misstänker att du lider av smärta också?
Jadå kronisk sådan tyvärr. Fokusera på det som är bra naturligtvis och inte på det dåliga.
Hjärnan är ett fantastiskt organ så antar att det är därför folk säger 'du kan bli vad du tänker" Om du tex har smärtor så varför ska du gå i en grupp och prata med likasinnade. Det är att påminna din kropp om och om igen att du har värk.
Sen vet jag att tex de med fibromyalgi borde gå och träna i stället för att ligga hemma i sängen och tycka synd om sig själv....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in