• 1
  • 2
2015-09-18, 15:52
Medlem
Jag har alltid hört kritik om Dressmann och även ryktet om att Dressmann är låg status, låg kvalitet, otb, wt, etc. Plastiga skjortor, kartongiga jackor osv..

Ingen rök utan eld faktiskt. Jag köpte en 600 kronors "premium" skjorta på Dressman för att jag gillade mönstret. Hemma jämförde jag den med mina andra skjortor och skillnaden är mycket stor. Dressmans egyptian cotton skjorta håller inte alls måtet. Den är mycket skrynklig och sitter dålig på kroppen. Den är omöjlig att stryka och ser väldigt gammalt ut redan efter första tvätten. Nu använder jag skjortan som rengöringstrasa. Jag är så besviken på kvaliteten särskilt när man har satsat med hela 600 kr. För samma pris eller även billigare får man en riktig premium hög kvalitets märkes skjorta.

Det blir sista gången jag går in på Dressman.
Senast redigerad av flashbackin 2015-09-18 kl. 15:56.
Citera
2015-09-18, 16:18
Medlem
waikikiis avatar
Deras affärsidé går ut på att hjärntvätta folk med de magiska siffrorna 2 & 3 vilket givetvis kostar en sanslös summa pengar. En naturlig följd är kvalitén på deras varor måste vara undermåliga för att företaget ska tjäna de pengar som de vill göra.
Citera
2015-09-18, 16:23
Medlem
megacoolmans avatar
Nu köper jag aldrig skjortor för 600 spänn,
Men jag köpte två för 100 kr/st (rea) på dressmann i somras. Och det är inget fel på dem efter ett antal tvättar. Ser ut som nya ut.
Visst billigt är inte alltid bra, men jag har inget att klaga på än så länge.
Du skulle reklamerat den.
Citera
2015-09-18, 16:27
Medlem
De kläder jag har köpt på Dressmann de senaste åren (och det har varit en hel del) har varit av bra kvalitet. Kan inte hålla med dig!
Citera
2015-09-18, 17:01
Medlem
avmans avatar
Ni som tycker att Dressmanns skjortor har okej kvalitet verkar vara helt kvalitetsblinda.
Citera
2015-09-18, 20:00
Medlem
3487s avatar
Fan vad alla ska vara kinkiga nu för tiden, det är absolut ingen fel med Dressmann.
Citera
2015-09-18, 20:26
Medlem
albysotarens avatar
Har inte köpt skjortor där men väl Byxor och dem är det Inget fel på...Billiga dessutom
Citera
2015-09-19, 15:00
Medlem
avmans avatar
Vem fan köper kläder på Dressmann? Flyktingar och 50+ gubbar som inte kan surfa på internet.
Citera
2015-09-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avman
Vem fan köper kläder på Dressmann? Flyktingar och 50+ gubbar som inte kan surfa på internet.

Det är inte alla som har råd eller lust att köpa dyra märkeskläder. Sedan lockar det, att ta 3 varor och betala för två.
Deras kvalitet kan jag inte uttala mig om, jag har aldrig handlat där. Jag tror inte deras kvalitet är sämre än HM.
Citera
2015-09-19, 18:53
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avman
Jag har aldrig handlat kläder på nätet, snart 50 men använde internet när du hade blöja eller inte var född.
De som handlar kläder på nätet är de som handlade kläder på postorder.
Gillar att Dressman har billiga kläder även för fullvuxna män.
Citera
2015-09-20, 00:48
Medlem
Gäller att vara smart när man handlar. Nu handlar jag väldigt sällan på dressman men hittat ett och annat fynd där. Köpte ett par militär färgade cargo shorts förra sommarn som jag tyckte var riktigt jävla fina för 250 spänn. De kostade dubbelt i andra affärer. Sen har jag köpt en och annan kostymshortor för 2-3 hundra som också hållt bra. Det mesta är skit dock men man får vad man betalar för så vill ni ha bättre kläder får ni betala mer istället för att klaga.
Citera
2015-09-20, 04:22
Medlem
Illusioners avatar
Ts:
Citat:
Jag är så besviken på kvaliteten särskilt när man har satsat med hela 600 kr. För samma pris eller även billigare får man en riktig premium hög kvalitets märkes skjorta.
Var?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in