• 1
  • 2
2015-09-18, 10:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
har du lst noga? r det inte s att VISA r den som vill ha betalt?
I s fall lika fr alla banker.

Annars allt gratis, tom vissa fonder.
Ja om du kollar informationen i min lnk fr bankkortet s str det "mnadsavgift 20 kr" som blir 240 kr / r och det str ingenting om att avgiften gr till VISA samt varierar avgiften hos bankerna och Forex har avgiftsfritt.
Citera
2015-09-18, 10:35
Medlem
Det finns ingen bank som r bst p allt men vill du bara ha en s r nog forex bst med gratis kort och en vldigt grundlggande internetbank fr att betala rkningar etc.
Dem saknar mjligheten att utfrda bank-id fortfarande tror jag.

Skandiabanken anvnder jag annars som internetbank och fr att f bank-id gratis. Kort kostar dock ifall man vill ha det.
Citera
2015-09-18, 10:36
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ja om du kollar informationen i min lnk fr bankkortet s str det "mnadsavgift 20 kr" som blir 240 kr / r och det str ingenting om att avgiften gr till VISA samt varierar avgiften hos bankerna och Forex har avgiftsfritt.
Ok
frlt mig d. Jag r bara kund dr och njd sdan. Prjsar 110 om ret fritt visa och i vrigt den enda bank jag varit njd med i mitt liv. 56 r gamnal och har haft nodbanken nordea handelsbanken och ngra utlndska.

gr sm du vill
Citera
2015-09-18, 11:23
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Ok
frlt mig d. Jag r bara kund dr och njd sdan. Prjsar 110 om ret fritt visa och i vrigt den enda bank jag varit njd med i mitt liv. 56 r gamnal och har haft nodbanken nordea handelsbanken och ngra utlndska.

gr sm du vill
Det r nd ett hyfsat alternativ kan jag hlla med om men hur lyckas du f ditt VISA s billigt nr det str att avgiften r hgre?
Citera
2015-09-18, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raecer
Det finns ingen bank som r bst p allt men vill du bara ha en s r nog forex bst med gratis kort och en vldigt grundlggande internetbank fr att betala rkningar etc.
Dem saknar mjligheten att utfrda bank-id fortfarande tror jag.

Skandiabanken anvnder jag annars som internetbank och fr att f bank-id gratis. Kort kostar dock ifall man vill ha det.

Tack fr svar,r lite anonym i Forex om man anvnder deras kort var kan man tex gra uttag ? Har inte sett deras kontor?
Hr r Forex :

Bankkort Visa:
0 kr/r
vriga avgifter:
Utland: 0 kr/trans
Valutapslag: 1 %

Bankkort Mastercard:
0 kr/r
vriga avgifter:

FOREX Privat:
0 kr/r
Detta ingr:
Internetbank, telefonbank, Visa bankkort, Privatkonto.

Vad bra dessa r gratis,dremot Skandia som du anvnder tar betalt inte lika mycket som swedbank men end (:
Citera
2015-09-18, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det r nd ett hyfsat alternativ kan jag hlla med om men hur lyckas du f ditt VISA s billigt nr det str att avgiften r hgre?

Hr r info om Skandia,de du undrar undrar jag med..

Skandiabanken
Bankkort Visa:
240 kr/r
vriga avgifter:
Valutapslag: 1,65 %

Visa Kreditkort:
0 kr/r
vriga avgifter:
Valutapslag: 1,65 %

Allt i Ett:
240 kr/r
Detta ingr:
Internetbank, telefonbank, Visakort, Privatkonto
Citera
2015-09-18, 15:45
Medlem
Anonym i Forex? Angende kontoren s har jag aldrig varit in p ett. Bestllde tjnsten via internet och har inte behvt mer n onlinetjnsterna.

Man kan gra uttag i alla bankomater och i kassan p butiken som p dem flesta andra kort.
Ingen avgift vid bankomatuttag som vissa kreditkort har.

Om du inte fst dig fr mycket vid tanken p att hlla dig till en bank s kan du komplettera med flera (blir en del merjobb med att flytta pengar mellan).

Har sjlv ett par stycken enligt nedan:
Betala med kort: OKQ8 Visa
Skta rkningar, skaffa bank-id, flytta pengar: Skandiabanken
Ta ut i bankomat (anvnder sllan), utlandsbestllningar ibland: Forex

Citat:
Ursprungligen postat av Ineo17
Tack fr svar,r lite anonym i Forex om man anvnder deras kort var kan man tex gra uttag ? Har inte sett deras kontor?
Hr r Forex :

Bankkort Visa:
0 kr/r
vriga avgifter:

Bankkort Mastercard:
0 kr/r
vriga avgifter:

FOREX Privat:
0 kr/r
Detta ingr:
Internetbank, telefonbank, Visa bankkort, Privatkonto.

Vad bra dessa r gratis,dremot Skandia som du anvnder tar betalt inte lika mycket som swedbank men end (:
Citera
2015-09-18, 16:45
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ineo17
Du kan gra uttag i alla bankomater, uttagsautomater, ICA och de fristende orangea kontanten men du fr inget kontoutdrag med saldo och historik ...deras kombinerade bank och vxlingskontor finns fr det mesta vid tgstationer och flygplatser men ocks p andra stllen beroende p stad: http://www.forex.se/Om-FOREX/Bankbutiker/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in