• 1
  • 2
2015-09-18, 10:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
har du läst noga? Är det inte så att VISA är den som vill ha betalt?
I så fall lika för alla banker.

Annars allt gratis, tom vissa fonder.
Ja om du kollar informationen i min länk för bankkortet så står det "månadsavgift 20 kr" som blir 240 kr / år och det står ingenting om att avgiften går till VISA samt varierar avgiften hos bankerna och Forex har avgiftsfritt.
Citera
2015-09-18, 10:35
Medlem
Det finns ingen bank som är bäst på allt men vill du bara ha en så är nog forex bäst med gratis kort och en väldigt grundläggande internetbank för att betala räkningar etc.
Dem saknar möjligheten att utfärda bank-id fortfarande tror jag.

Skandiabanken använder jag annars som internetbank och för att få bank-id gratis. Kort kostar dock ifall man vill ha det.
Citera
2015-09-18, 10:36
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ja om du kollar informationen i min länk för bankkortet så står det "månadsavgift 20 kr" som blir 240 kr / år och det står ingenting om att avgiften går till VISA samt varierar avgiften hos bankerna och Forex har avgiftsfritt.
Ok
förlåt mig då. Jag är bara kund där och nöjd sådan. Pröjsar 110 om året föritt visa och i övrigt den enda bank jag varit nöjd med i mitt liv. 56 år gamnal och har haft nodbanken nordea handelsbanken och några utländska.

gör sm du vill
Citera
2015-09-18, 11:23
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Ok
förlåt mig då. Jag är bara kund där och nöjd sådan. Pröjsar 110 om året föritt visa och i övrigt den enda bank jag varit nöjd med i mitt liv. 56 år gamnal och har haft nodbanken nordea handelsbanken och några utländska.

gör sm du vill
Det är ändå ett hyfsat alternativ kan jag hålla med om men hur lyckas du få ditt VISA så billigt när det står att avgiften är högre?
Citera
2015-09-18, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raecer
Det finns ingen bank som är bäst på allt men vill du bara ha en så är nog forex bäst med gratis kort och en väldigt grundläggande internetbank för att betala räkningar etc.
Dem saknar möjligheten att utfärda bank-id fortfarande tror jag.

Skandiabanken använder jag annars som internetbank och för att få bank-id gratis. Kort kostar dock ifall man vill ha det.

Tack för svar,är lite anonym i Forex om man använder deras kort var kan man tex göra uttag ? Har inte sett deras kontor?
Här är Forex :

Bankkort Visa:
0 kr/år
Övriga avgifter:
Utland: 0 kr/trans
Valutapåslag: 1 %

Bankkort Mastercard:
0 kr/år
Övriga avgifter:

FOREX Privat:
0 kr/år
Detta ingår:
Internetbank, telefonbank, Visa bankkort, Privatkonto.

Vad bra dessa är gratis,däremot Skandia som du använder tar betalt inte lika mycket som swedbank men endå (:
Citera
2015-09-18, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det är ändå ett hyfsat alternativ kan jag hålla med om men hur lyckas du få ditt VISA så billigt när det står att avgiften är högre?

Här är info om Skandia,de du undrar undrar jag med..

Skandiabanken
Bankkort Visa:
240 kr/år
Övriga avgifter:
Valutapåslag: 1,65 %

Visa Kreditkort:
0 kr/år
Övriga avgifter:
Valutapåslag: 1,65 %

Allt i Ett:
240 kr/år
Detta ingår:
Internetbank, telefonbank, Visakort, Privatkonto
Citera
2015-09-18, 15:45
Medlem
Anonym i Forex? Angående kontoren så har jag aldrig varit in på ett. Beställde tjänsten via internet och har inte behövt mer än onlinetjänsterna.

Man kan göra uttag i alla bankomater och i kassan på butiken som på dem flesta andra kort.
Ingen avgift vid bankomatuttag som vissa kreditkort har.

Om du inte fäst dig för mycket vid tanken på att hålla dig till en bank så kan du komplettera med flera (blir en del merjobb med att flytta pengar mellan).

Har själv ett par stycken enligt nedan:
Betala med kort: OKQ8 Visa
Sköta räkningar, skaffa bank-id, flytta pengar: Skandiabanken
Ta ut i bankomat (använder sällan), utlandsbeställningar ibland: Forex

Citat:
Ursprungligen postat av Ineo17
Tack för svar,är lite anonym i Forex om man använder deras kort var kan man tex göra uttag ? Har inte sett deras kontor?
Här är Forex :

Bankkort Visa:
0 kr/år
Övriga avgifter:

Bankkort Mastercard:
0 kr/år
Övriga avgifter:

FOREX Privat:
0 kr/år
Detta ingår:
Internetbank, telefonbank, Visa bankkort, Privatkonto.

Vad bra dessa är gratis,däremot Skandia som du använder tar betalt inte lika mycket som swedbank men endå (:
Citera
2015-09-18, 16:45
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ineo17
Du kan göra uttag i alla bankomater, uttagsautomater, ICA och de fristående orangea kontanten men du får inget kontoutdrag med saldo och historik ...deras kombinerade bank och växlingskontor finns för det mesta vid tågstationer och flygplatser men också på andra ställen beroende på stad: http://www.forex.se/Om-FOREX/Bankbutiker/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in