2015-09-17, 15:53
Medlem
Hej! Jag fick reda på att jag är gravid för en vecka sen och lyckan var enorm för oss båda då vi försökt i 1,5 år och nästan gett upp.
Jag har haft bruna flytningar i ett par dagar men inte oroat mig över det.
Igår (v 5+5) gick jag från tvättstugan hem och då blödde jag igenom både Trosa och byxa, detta fortsatte ca fyra timmar, rikligt. Färgen var knallröd, det var tunnt och helt klumpfritt (mer som blod från ett sår än mensblod).
Idag har blödningen avtagit och de bruna flytningarna är tillbaka (väldigt lite)
Har inte haft ont alls.

Var på kk som sa att det var för tidigt att se något, så ska dit om en vecka. Men väntan är olidlig. Så jag undrar, är det någon som varit med om liknande? Eller vet vad detta innebär? Har jag fått missfall? Har hört att man blöder längre och ofta klumpigt under missfall..
Citera
2015-09-17, 16:03
Medlem
SameOldStorys avatar
Ring till 1177 eller ditt lokala BB. Dem har koll på läget och kan förhoppningsvis ge dig bra besked.
Citera
2015-09-17, 16:05
Medlem
Har gjort både och, men ingen vågade svara säkert
Citera
2015-09-17, 16:10
Medlem
SameOldStorys avatar
Åk till BB och åk inte därifrån förens dem har kollat allt. Vi blev väldigt oroliga när vi skulle få första barnet (hon hade inte rört sig på länge i magen) så vi åkte till BB och dem var toppen. Dem gjorde alla tester som behövdes och när vi fick reda på att allt var bra åkte vi hem.
Citera
2015-09-17, 16:10
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobza
Hej! Jag fick reda på att jag är gravid för en vecka sen och lyckan var enorm för oss båda då vi försökt i 1,5 år och nästan gett upp.
Jag har haft bruna flytningar i ett par dagar men inte oroat mig över det.
Igår (v 5+5) gick jag från tvättstugan hem och då blödde jag igenom både Trosa och byxa, detta fortsatte ca fyra timmar, rikligt. Färgen var knallröd, det var tunnt och helt klumpfritt (mer som blod från ett sår än mensblod).
Idag har blödningen avtagit och de bruna flytningarna är tillbaka (väldigt lite)
Har inte haft ont alls.

Var på kk som sa att det var för tidigt att se något, så ska dit om en vecka. Men väntan är olidlig. Så jag undrar, är det någon som varit med om liknande? Eller vet vad detta innebär? Har jag fått missfall? Har hört att man blöder längre och ofta klumpigt under missfall..

Det låter som ett missfall men det behöver inte vara det.

Jag har haft både blödning under graviditeten och flera missfall.

Missfallen gjorde ont och det var som en kraftig mensblödning och ett satans tryck nedåt.
Blödningen jag hade under graviditeten var sparsammare, tunnare.

Tycker att det är konstigt om dom inte såg något alls på undersökningen. I V 6 så brukar man se en prick och en hinnsäck som kan mätas. Även om pricken inte finns där så ser man en hinnsäck som ska garanteras synas med ett HCG 1000.

Helt tom livmoder kan tyda på extrauterin graviditet ( utomkvedes) eller missfall.

Livmodertappen brukar öppna sig vid ett missfall medans den fortfarande är sluten vid ett utomkvedes.

Edit: tolkade det som att du blivit undersökt men du blev alltså hemskickad utan koll?

Propsa på att det visst syns.. I värsta fall får du säga att du har ont.
Senast redigerad av Livingmyownlife 2015-09-17 kl. 16:14.
Citera
2015-09-17, 17:00
Medlem
Bm jag träffade sa att v 5+5 var för tidigt att se om det var missfall. Tidigast v 6+5. Så ska dit om en v. Urinprov + blodprov såg isf bra ut
Citera
2015-09-17, 17:02
Medlem
Är det inte ovanligt med en såpass kort blödning vid MF?
Citera
2015-09-17, 17:10
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Är det inte ovanligt med en såpass kort blödning vid MF?

Jo. Du blöder inte så kort tid vid ett MF. I bland kan kroppen behöva hjälp att få ut det.
Citera
2015-09-17, 21:06
Medlem
Enligt alla jag pratat med inom vården ska kroppen i detta tidiga stadiet sköta det själv (om det är MF )

Lever på hoppet, vill inte tro det värsta!
Citera
2015-09-18, 08:29
Medlem
Citat:
Enligt alla jag pratat med inom vården ska kroppen i detta tidiga stadiet sköta det själv (om det är MF )

Lever på hoppet, vill inte tro det värsta!

Jag önskar dig det bästa ,och håll oss uppdaterad
Citera
2015-09-24, 16:40
Medlem
Kan med glädje meddela att jag varit på kk igår och fick se det lilla hjärtat slå❤️ Obeskrivligt
Citera
2015-09-24, 18:11
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Underbart att höra ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in