2015-09-17, 13:00
Medlem
MrMarios avatar
Köpte en ny mobiltelefon hos Elgiganten. Säljaren erbjöd mig att prova Tele 2 som operatör i 30 dagar kostnadsfritt och gav med ett 32 GB minneskort som "tack" för att jag gick med på att prova detta.

Efter 26 dagar ringer jag numret på kontraktet, till Tele 2 kundtjänst, för att säga upp erbjudandet. Efter 30 min telefonkö kommer jag äntligen fram. Allt går då som smort, som avtalat så går det bra att säga upp erbjudandet och kundtjänstmedarbetaren meddelar att INGEN faktura kommer skickas ut och att simkortet blir inaktiverat och kan slängas. Tror förstås att allt är frid och fröjd. Men nu, två veckor senare, får jag likt förbaskat en faktura från Tele 2 på 470 kronor för den kostnadsfria prövoperioden. Jag kontaktar dem via e-mail, får ett förvirrat svar att fakturan måste betalas.

Hur bestrider man detta bäst?
Citera
2015-09-17, 13:04
Medlem
Sorry man! Nu lärde du dig att få allt på papper. kostade dig 470kr men du kommer aldrig göra det misstaget igen för du är fucked om du ska försöka bestrida den.
Citera
2015-09-17, 13:17
Medlem
Frågan är vad de svarat i mailen till dig, detta kan vara samtalskostnader du fått och det kan knappast varit gratis i prövotiden.
Citera
2015-09-17, 13:20
Medlem
BorgeHs avatar
Skriv ett snyggt formulerat brev. Printa ut det på biblioteket och skicka det till dem.

I brevet skall du skriva ned att du bestrider deras krav. Gå vidare om de inte ändrar sig till Marknadsdomstolen. Ta med datum och klockslag och om du kommer ihåg vem du pratade med hos dem i din redogörelse. Var saklig. Skriv vad de lovat dig.

Känner igen det här lögnaktiga beteendet från ett annat mobilbolag, jag ringde och beställde en Iphone 6 för 445 kronor per månad och gratis försäkring i bara 2 månader.

När jag fick avtalet för underskrift var det 495 kronor för mobil och tjänster och 99 kronor per månad för försäkring. Naturligtvis ringde jag och klagade och fick det som utlovats en gång. De backade direkt. De var hur vänliga som helst.

Jag fick känslan av att de testar oss som kunder. Är vi så dumma så vi går med på deras lögner så får vi skylla oss själva. Varför skulle de annars backa utan diskussion? Jag hade kört mitt ärende in i väggen och plåten om de försökt blåsa mig. Jag hade aldrig gett mig.

STÅ PÅ DIG! GE INTE UPP!
Citera
2015-09-17, 13:24
Medlem
MrMarios avatar
Erbjudandet jag har enligt avtalet är att jag fick prova valfritt Tele 2-abonnemang kostnadsfritt i 30 dagar. Om jag inte skulle ha sagt upp avtalet inom 30 dagar, så skulle jag faktureras 470 kronor för Tele 2 med 100 GB data, fria samtal och sms. Jag ringde totalt nio samtal under prövotiden, 4 till min mor, 4 till min arbetsgivare, 1 till Tele 2 kundtjänst. Jag kan bara tänka mig att kundtjänstmedarbetaren gjort en miss i vårt samtal, eller att de skickat ut en faktura oavsett. Nu behöver jag bestrida den. Men jag tackar för Borge H:s tips. Ska skicka brev med bestridan, både vanligt och med e-post

Tele 2 har i alla fall bränt sina broar med mig oavsett.
Senast redigerad av MrMario 2015-09-17 kl. 13:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in