Skriv ett snyggt formulerat brev. Printa ut det på biblioteket och skicka det till dem.
I brevet skall du skriva ned att du bestrider deras krav. Gå vidare om de inte ändrar sig till Marknadsdomstolen. Ta med datum och klockslag och om du kommer ihåg vem du pratade med hos dem i din redogörelse. Var saklig. Skriv vad de lovat dig.
Känner igen det här lögnaktiga beteendet från ett annat mobilbolag, jag ringde och beställde en Iphone 6 för 445 kronor per månad och gratis försäkring i bara 2 månader.
När jag fick avtalet för underskrift var det 495 kronor för mobil och tjänster och 99 kronor per månad för försäkring. Naturligtvis ringde jag och klagade och fick det som utlovats en gång. De backade direkt. De var hur vänliga som helst.
Jag fick känslan av att de testar oss som kunder. Är vi så dumma så vi går med på deras lögner så får vi skylla oss själva. Varför skulle de annars backa utan diskussion? Jag hade kört mitt ärende in i väggen och plåten om de försökt blåsa mig. Jag hade aldrig gett mig.
STÅ PÅ DIG! GE INTE UPP!