2015-09-16, 21:57
Bannlyst
Jag kan inte förstå hur det bara kan finnas 10% invandrare i Sverige. Det är MENA överallt. Någon som är av annan uppfattning?
Citera
2015-09-16, 21:58
Bannlyst
Skulle snarare tippa på 30% är babbar, dvs 3 miljoner.
Citera
2015-09-16, 21:59
Medlem
Ostfralla2000s avatar
1 miljon utrikesfödda?
Citera
2015-09-16, 22:02
Medlem
2,5 miljoner utrikes födda... Kolla wikipedia.
Citera
2015-09-16, 22:02
Medlem
Men Herregud alltså... en miljon? Man ser hur dålig verklighetssyn svenskar har en del av dem.

28% av Sverige befolkning är invandrare och resterande 72% är svenskar. Med andra ord 7 miljoner svenskar och 2.7 miljoner invandrare. Innan 2020, antagligen 3 miljoner invandrare.
Senast redigerad av Papaoutai 2015-09-16 kl. 22:06.
Citera
2015-09-16, 22:03
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Jag kan inte förstå hur det bara kan finnas 10% invandrare i Sverige. Det är MENA överallt. Någon som är av annan uppfattning?
Det finns inte bara 10 % invandrare i Sverige. Jag har inte superkoll på siffrorna men det kan vara så att det bara finns 10 % i Sverige som är födda utomlands. Givetvis är alla blattar/negrer/asiater att betrakta som främlingar även om många av dem per definition inte är just "invandrare" eftersom de är födda här.
Citera
2015-09-16, 22:04
Medlem
Lägg sen till alla som är födda i Sverige...

I storstäderna känns det som att det är 50% invandrare och andelen ökar i rasande takt.

Grattis svenskar, vi kunde varit bäst i världen istället blir vi ihågkomna som de största idioterna någonsin!

Släppa in folk i vårt land som inte respekterar oss och ser oss som bankomater. Hjälper man folk som aldrig skulle hjälpa en själv är man helt dum i huvudet.
Citera
2015-09-16, 22:08
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Ta en bild på slumpvis utvald folkmassa i centrum i tio olika städer. Sen räknar du antalet icke svenskar på kortet som får du ett humm om hur många procent somär invandrare i Sverige. Tror till och med 30% är lågt räknat. Närmare 40 % och etter värre om man bara kollar bland ungdomar. Där är det nog fler invandrare än svenskar,
Citera
2015-09-16, 22:17
Medlem
praxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ta en bild på slumpvis utvald folkmassa i centrum i tio olika städer. Sen räknar du antalet icke svenskar på kortet som får du ett humm om hur många procent somär invandrare i Sverige. Tror till och med 30% är lågt räknat. Närmare 40 % och etter värre om man bara kollar bland ungdomar. Där är det nog fler invandrare än svenskar,

Haha tänkte på just det när jag gick hem från jobbet idag. Oerhört mycket utlänningar. Man får hoppas det är turister som ämnar åka hem, och inte stanna.

Det kanske är ett stort mörkertal för alla papperslösa? I Sverige idag blir man ju inte utslängd även om man saknar rätt att vara här. Det är helt enkelt ingen kontroll överhuvudtaget. Kommer man bara in i landet går det bra att stanna precis hur länge som helst, inom hela europa t.om.
Citera
2015-09-16, 22:19
Medlem
Manipulerade siffror.
Citera
2015-09-17, 12:14
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx

Var kom din siffra ifrån?

Nästan 20% är t o m födda utomlands, och bara drygt 60% av nyfödda barn har två föräldrar som ens är födda i landet. Invandringstakten är mer än dubbelt så hög som antalet nyfödda barn.

Det pågår med andra ord ett snabbt folkmord på etniska svenskar.
Citera
2015-09-17, 12:28
Medlem
Glauciuss avatar
Siffror från 2014

Antalet utlandsfödda: 1 603 551
Andelen utlandsfödda i %: 16,5%

Utländsk bakgrund: 2 092 206
Andel med utländsk bakgrund: 21,5%

I utländsk bakgrund ingår utrikes födda och inrikes födda med två utrikes födda föräldrar.

Det som är intressant också är att veta hur många inrikes födda vi har i landet som har en förälder född i utlandet. Den statistiken finns vad jag vet inte. Det skulle absolut inte förvåna mig om vi har över 30% av befolkningen med utländsk bakgrund (Både en förälder född utrikes och/eller två föräldrar född utrikes).

Statistiken är taget från SCB:s befolkningsmängd.
Senast redigerad av Glaucius 2015-09-17 kl. 12:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in