2015-09-16, 16:30
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Totalt oprofesionella.
Träffade regionchefen som vid första mötet verkade jätteintresserad av mig som kandidat till en tjänst de hade fått som uppdrag, hade jättebra dialog och skulle höras igen kort därefter.
När jag inte hade hört ifrån de och jag gärna ville ha tjänsten ringde jag till henne, varpå hon sa hon hade fått jättebra bild av mig och att hon hade mycket att göra, men skulle höra av sig senare.
Det gick ytterligare en vecka, och då skickade jag en e-post varpå hon svarade och lovade att höra av sig.
Sedan gick det två veckor och jag ringde upp på nytt, hon visste då inte ens vem hon pratade med och ville avfärda mitt samtal med "tjänsten är tillsatt". Bad henne då att direkt ta bort mig från deras databas då jag inte varit med om mer oseriös rekrytering.
Fick senare mail där hon bad om ursäkt för att min ansökan hade fallit mellan stolarna, förklarade sedan att hon ansåg att jag passade mer till andra tjänster och ville gärna ha mig kvar som kandidat (som sagt, hon kom inte ens ihåg mig, ändå påstod hon att hon ville erbjuda mig annat!!!! ). Yeah Sure....
Jag vill varna för detta totalt oseriösa bolag, när regionchefen beter sig så (och hon ska gå i bräschen för hela bolaget) är det varningssignaler för mig.
Ser ni ett jobb ni vill ha, men de står som rekryteringsansvarig rekomenderar jag att ta kontakt med bolaget direkt istället för att ta det via Salesonly.
Citera
2015-09-16, 17:54
Medlem
Mosbulles avatar
Jag känner igen mig i din beskrivning antingen har vi träffat samma person eller så är alla sådär på det företaget.
blandannat sa min kontakt att det min CV var klockren, att det var bra att jag var kvinna och att jag passade in perfekt på beskrivningen och sedan fick jag ett mejl efter en månad efter tredje och sista intervjun, med meddelandet att tjänsten var tillsatt.

Citera
2015-09-16, 19:23
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Jag känner igen mig i din beskrivning antingen har vi träffat samma person eller så är alla sådär på det företaget.
blandannat sa min kontakt att det min CV var klockren, att det var bra att jag var kvinna och att jag passade in perfekt på beskrivningen och sedan fick jag ett mejl efter en månad efter tredje och sista intervjun, med meddelandet att tjänsten var tillsatt.

Träffade A*na-*aria *ngda*l...
Så hon kunde inte ens med å ringa dig?
Fan ett skämt det jävla bolaget, förstår inte hur inkompetenta de kan vara.
Citera
2015-09-17, 00:17
TS, om det är något ord du ska försöka undvika att stava fel så är det "oprofessionella". Ett tips bara.
Citera
2015-09-17, 07:18
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
TS, om det är något ord du ska försöka undvika att stava fel så är det "oprofessionella". Ett tips bara.
True that.
Värsta är att jag var inte helt säker på stavningen och googlade fram det... hahaha.
Citera
2015-09-17, 19:57
Medlem
Har liknaden erfarenhet av Wise-IT, sökte jobb via deras sida vart kontaktad och träffade någon jeppe.

Dom tyckte jag passade bra och skickade vidare mitt CV till kunden som ville träffa mig var där är 1h och pratade o s v tyckte det gick bra ett litet problem var att dom körde Cisco/Hyper-V jag hade erfarenhet av Vmware och Juniper men det är en skitsak.

Var lovad återkoppling inom en vecka av Wise dom ringde inte jag ringde upp liraren och frågade vad som händer han skulle återkomma inom 1h hörde inte ett skit.

Antar att dom hittade någon som hade en mer matchande profil men hur svårt ska det vara att ringa och säga det
Citera
2015-09-17, 21:58
Medlem
bombaccis avatar
inte för att vara den men du vet väl att de träffar hundratals sökande varje månad, så att hon glömmer bort dig efter ett tag är kanske inte så konstigt. Du tar kanske åt dig ltie väl mycket för att du inte fick just det här jobbet....?
Citera
2015-09-19, 01:56
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
inte för att vara den men du vet väl att de träffar hundratals sökande varje månad, så att hon glömmer bort dig efter ett tag är kanske inte så konstigt. Du tar kanske åt dig ltie väl mycket för att du inte fick just det här jobbet....?

Nope, så löjlig är jag inte, finns det någon bättre anpassad för jobbet är det självklart att hen ska få det. dessutom har jag redan ett jobb.
Vad jag däremot blir besviken över var den falska trevligheten och faktum att hon gång på gång lovade att ge mig besked, och sedan trots att hon inte ens kom ihåg mig när vi snackade sist och sedan mejlar mig och skriver att hon ville erbjuda mig andra tjänster (för övrigt var jag inte intresserad av andra tjänster) var droppen.
Jag tog illa upp för att de behandlar kandidater som skit, trots att det är just kandidaterna de tjänar pengar på.
Tyvärr verkar det som om vem som helst kan starta rekryteringsbolag utan någon som helst standard.
Citera
2016-05-26, 12:01
Medlem
Jag håller med Grifter DCLXVI. Jag tog bort kontot i deras databas. Rekommenderar att radera konto om man vill hitta jobb.Jag känner inte bemanning företag som är seriösa.Lycka till för alla som anser att bemanning företag kan hjälpa att hitta jobb.
Citera
2017-11-21, 13:53
Medlem
Detta är mitt första inlägg7trådsvar någonsin och jag hoppas att ni kan hjälpa till här och besvara, om ni har korrekt information då jag inte önskar svartmåla personer eller individer. Använder mig denna tråd här.
Jag har haft kontakt med rekryterings och bemanningsföretag företag Salesonly. Personerna som jag har haft kontakt och träffat för att använda mig av deras tjänster är Region chefen Jenny Berg, Paul Sredojevic och Sara Sjölund. Vid en snabb granskning så ser jag att Jenny Berg som är Region chef var bland annat Sales Manager för ett företag som heter Jajja Communications som är kända för att ha lurat 1000-tals företag.
Paul Sredojevic arbetade i bolaget Premier Promotions AB, tidigare Appco Group Sverige AB som enligt ett flertal personer som jag erfar var ett skojarbolag.
Jag önskar erhålla information över om ni har haft kontakt med bolaget och individerna i bolaget. För när jag har träffat dem så måste jag tyvärr konstatera att det verkligen kändes oseriös, inkompentsmässigt agerande och uppförande. Samtidigt som jag börjar nu tänka och fundera hur ett företag som arbetar inom rekryterings och bemanningsföretag kan ha personer som anställda som har ett förfluten i företag som är ökända som ”oseriösa företag”
Jag uppskattar korrekt information om företaget och inte falska påhopp, lögner eller att konkurrenter skriver saker och ting som inte stämmer.
Tacksam för alla svar jag kan erhålla.
Med vänliga hälsningar
Nicklas
Citera
2017-11-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grifter DCLXVI
Totalt oprofesionella.
Träffade regionchefen som vid första mötet verkade jätteintresserad av mig som kandidat till en tjänst de hade fått som uppdrag, hade jättebra dialog och skulle höras igen kort därefter.
När jag inte hade hört ifrån de och jag gärna ville ha tjänsten ringde jag till henne, varpå hon sa hon hade fått jättebra bild av mig och att hon hade mycket att göra, men skulle höra av sig senare.
Det gick ytterligare en vecka, och då skickade jag en e-post varpå hon svarade och lovade att höra av sig.
Sedan gick det två veckor och jag ringde upp på nytt, hon visste då inte ens vem hon pratade med och ville avfärda mitt samtal med "tjänsten är tillsatt". Bad henne då att direkt ta bort mig från deras databas då jag inte varit med om mer oseriös rekrytering.
Fick senare mail där hon bad om ursäkt för att min ansökan hade fallit mellan stolarna, förklarade sedan att hon ansåg att jag passade mer till andra tjänster och ville gärna ha mig kvar som kandidat (som sagt, hon kom inte ens ihåg mig, ändå påstod hon att hon ville erbjuda mig annat!!!! ). Yeah Sure....
Jag vill varna för detta totalt oseriösa bolag, när regionchefen beter sig så (och hon ska gå i bräschen för hela bolaget) är det varningssignaler för mig.
Ser ni ett jobb ni vill ha, men de står som rekryteringsansvarig rekomenderar jag att ta kontakt med bolaget direkt istället för att ta det via Salesonly.

det finns massor av självlärda inom den branschen och man blir ju inte HR för att man är smart och har talanger utan för att man är en nolla som har alldeles för höga tankar om sig själv.
Citera
2017-11-21, 14:03
Medlem
Uppskattar korrekt information om företaget, som nämnt, inte ord som nolla, etc. Uppskattar verkligen seriösa svar.
Med vänliga hälsningar
Nicklas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in