• 1
  • 2
2015-09-19, 19:25
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Livet är svårt om du intalar dig att det är svårt. Livet är underbart.

Ingen disrespekt ... tror jag ... men ...

Jag har någonstans fått svälja att folk med ditt synsätt existerar. I bästa fall menar ni nog väl.

Men jag måste fråga, vad gör en person som du i ett forum som detta? Detta forum innehåller komplexa psykiska situationer, öden och tankar som, om personerna, kunnat fixa sin skalle själv, tveklöst hade gjort det. Tror du på fullaste allvar att han/hon/jag/vi fortsatt leva i misär om tricket vore så enkelt som du vill påskina?
Citera
2015-09-20, 22:47
Medlem
Handikappadmuss avatar
Fel på "starkast överlever" ?
Citera
2017-12-06, 18:45
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandorak
God dag, jag läste nyss lite här om ett gammalt inlägg om nån som ville ha tips på suicid.
Tycker att ämnet blev dåligt genomlyst och tycker oxo synd att inte Flashback till-låter länkar om tips....

Livet är ingen dans på rosor. Men dom flesta klarar det någorlunda, mkt bra tom, typ svårt invalidiserade osv....

MEN, det finns Helvetiska till-stånd, som EJ för många går att härda ut, Du vet vi är inte alla ngn OS-guld atlet. Man kan ha blivit vräkt, är ensam sedan födseln, amputerade ben, mm, oförstående läkare på psyk som ger dej nån vätska som Du blir nedfryst av och ej kan kommunicera men ändå känner smärtan....

# Dödshjälp bör till-låtas, var och en som fyller 25 bör med posten få ett suicid-kit med den mest humana metoden. NPB, natriumpentobarbital - ett insomningsmjukmedel

Och vadå om det var fel, men då är man ju redan död och inget vet.....

Idag finns en hel del som går omkring o plågar sig, som ej vågar hoppa framför tåg, ej vet hur man gör en hängsnara, ej vet vilka gifter som beehövs osv, psykiatrin förstår noll...

Om mej, jag är 51 bast och föddes med psykisksjukdom o hade en djävulsk barndom. Kom aldrig in i livet med detta som jobb, familj, hobbies osv, utan jag driver omkring. Det som tillfälligt räddar mig är kaifan (hasch) men det har biverkningar. Psykiatrin vägrar lägga in mig, jag kan ej sköta mit hem, har ej tvättat i tv.stugan sedan mars, går i skitiga kläder, äter skräpmat, tröstsuper.....

Ingen förstår mig och ingen kan hjälpa mig, och jag kan inte be om hjälp o förstå de andra.....

Vi får inte rugga tillbax för att Helvetet finns bland oss, och då är den enda exit: suicid,
tack för ordet

Pandorak
Jag håller med.
Men förstår inte hur psyket inte kan ta emot dig om du säger att du har självmordstankar..

Några minuter innan jag läste inlägget så tänkte jag att helvetet finns på jorden. Det är ett faktum. Och sen läste jag ditt inlägg. Sammanträffande.

Citat:
Ursprungligen postat av Pandorak
datorn krånglar

kan ngn hjälpa mej, jag vill ta sucicid pga kronisk allvarlig psykisk störning,
Vill ha en metod som är soft å pålitlig o enkel,
klarar EJ av att hoppa framför tåg, hög höjd, revolver mm...

Snälla hjälp mej !

pandorak
Hängning.
Citera
2017-12-06, 19:06
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Jag håller med.
Men förstår inte hur psyket inte kan ta emot dig om du säger att du har självmordstankar..

Några minuter innan jag läste inlägget så tänkte jag att helvetet finns på jorden. Det är ett faktum. Och sen läste jag ditt inlägg. Sammanträffande.

Hängning.

Dummaste jag läst idag. Självmord är inget och tramsa med. Till TS; Life sucks, så är det. Världen människan har skapat är inte människa vänligt. Själv har jag 2 år till jag hitter 50 strecket. Kan skriva under på allt du skrev i första inlägg; dock har jag ingen 'kropps defekter' utom åldern. Kan tilläggas att jag är kvinna, men efter jag har skiftat till och se tillvaron ut i från ett manligt perspektiv, har jag fått det bättre. Mitt motto 'se ut som en kvinna, tänka som en man', vilken underbar känsla.
Citera
2017-12-06, 19:11
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Dummaste jag läst idag. Självmord är inget och tramsa med. Till TS; Life sucks, så är det. Världen människan har skapat är inte människa vänligt. Själv har jag 2 år till jag hitter 50 strecket. Kan skriva under på allt du skrev i första inlägg; dock har jag ingen 'kropps defekter' utom åldern. Kan tilläggas att jag är kvinna, men efter jag har skiftat till och se tillvaron ut i från ett manligt perspektiv, har jag fått det bättre. Mitt motto 'se ut som en kvinna, tänka som en man', vilken underbar känsla.
Om du verkligen menar att hängning är en dålig självmordsmetod så är du inte påläst om ämnet.

Ehm..
Och hur tänker en man då?
Och vad är bra med ett manligt perspektiv?
Senast redigerad av Skogismyra 2017-12-06 kl. 19:20.
Citera
2017-12-06, 19:37
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Om du verkligen menar att hängning är en dålig självmordsmetod så är du inte påläst om ämnet.

Ehm..
Och hur tänker en man då?
Och vad är bra med ett manligt perspektiv?

Självmord är absolut sista utväg, om du ingen har och lämna.

Om livet är detta klipp bra, det' säga allt på 3 min.; www.youtube.com/watch?v=Tx-kB1KKLJ0
Citera
2017-12-06, 19:55
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Om livet är detta klipp bra, det' säga allt på 3 min.; www.youtube.com/watch?v=Tx-kB1KKLJ0
Varför tvinga sig själv till att lida? Varför?
Man kommer inte att bli belönad för att man har stannat kvar i plågeriet.
Senast redigerad av Skogismyra 2017-12-06 kl. 19:58.
Citera
2017-12-07, 10:22
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Varför tvinga sig själv till att lida? Varför?
Man kommer inte att bli belönad för att man har stannat kvar i plågeriet.

For the sake of the light.
Citera
2018-02-24, 16:21
Medlem
Tack för Er responser !
Ser att jag startade ämnet för snart 3 år sedan...

- jag är alltså manodepressiv, men även en massa annat....

Frågan, kvarstår_ jag behöver vända mig till ngn som kan hjälpa mig,
komma in i den eviga fridens rike....

Morfin testade jag, men för lite,

Så på önskelistan, till tomten om 10 månader:

Suicid-gudie
Morfin......

Med vänlig hälsning pandorak
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera