2010-08-27, 11:21
Medlem
idiamindadas avatar
"Den här färgen skall påföras med små, dansanta rörelser."
Citera
2010-12-20, 21:03
Medlem
ArneBuseys avatar
Det har varit tunt ett bra tag, men nu har Jul med Ernst dragit igång!

Några sköna citat jag lyckades memorera:

Det gäller att ha fin kontakt med valnötterna

Här sitter jag då men min gamle trotjänare, symaskinen. Ibland är vi sams, ibland är vi osams, ibland är det mitt fel, ibland är det dens fel, jag vet inte, men nu ska vi sy kuddar!

Fanns ju så mycket mer, men det är omöjligt att minnas allt. Fyll på ni andra!

Förövrigt, nästa program kommer Carl- Jan Granqvist på besök av vad det såg ut som. Clash of the titans, någon?
Citera
2010-12-20, 23:54
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Han var bra idag! Vad var det där med kuddarna sen? Typ "Se varje kudde som en del av en orkester där varje kudde spelar sitt eget instrument". Nåt sånt, nån som kommer ihåg exakt? Det var långt och roligt och jag tänkte på den här tråden, men bakade pepparkakor samtidigt och nu har jag glömt
Citera
2010-12-21, 11:52
Medlem
ArneBuseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fucked.for.life
Han var bra idag! Vad var det där med kuddarna sen? Typ "Se varje kudde som en del av en orkester där varje kudde spelar sitt eget instrument". Nåt sånt, nån som kommer ihåg exakt? Det var långt och roligt och jag tänkte på den här tråden, men bakade pepparkakor samtidigt och nu har jag glömt

Visst var han suverän även igår, kommer dock inte heller ihåg exakt hur kuddquoten var exakt. Men det var ungefär som du sa, angående att kuddarna såg så olika ut men tillsammans blev "ljuv musik" som jag tror han uttryckte det.
Citera
2010-12-21, 20:01
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneBusey
Visst var han suverän även igår, kommer dock inte heller ihåg exakt hur kuddquoten var exakt. Men det var ungefär som du sa, angående att kuddarna såg så olika ut men tillsammans blev "ljuv musik" som jag tror han uttryckte det.

Wohoo nu är det dags igen! Är du redo? Jag sätter på textningen så att jag inte missar nåt
Citera
2010-12-22, 14:34
Medlem
ArneBuseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fucked.for.life
Wohoo nu är det dags igen! Är du redo? Jag sätter på textningen så att jag inte missar nåt

Fan, missade gårdagens program, synd att tv4- anytime kräver att man måste regga sig eller något Någon som har några sköna quotes att bjuda på?
Citera
2011-03-26, 10:30
Medlem
Är han kokainist?
Citera
2011-03-26, 10:31
Medlem
Såg honom nyss på Nyhetsmorgon. Såg ut som han dragit lite koks
Citera
2011-03-26, 11:07
Medlem
Faux Pass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikis
Såg honom nyss på Nyhetsmorgon. Såg ut som han dragit lite koks

Tänk att jag undrade detsamma. Är det därifrån alla konstfärdiga citat kommer? :-) Han såg ut att ha sådana där knarkartics i ansiktet. Kanske bara förkylning... Vem vet.

Han sa något i stil med att vädra och öppna upp hemmet som ett regalskepp på våren.
Citera
2011-03-26, 16:07
Medlem
tankgrls avatar
Tänk er att Ernst och Maria Montazami hade gift sig och skaffat barn!
Haha, vilken mardröm!!

Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar Ernst eller om jag avskyr honom.
Citera
2011-03-26, 18:33
Medlem
namnskylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CcZer0
så han skulle regga sig på fb när han va 11 tror du?

Vad är det som är så orimligt med det, kan inte 11åringar hantera internet?

Förövrigt verkar det vara en hon, som påstor sig vara 25 i andra trådar. Kan vara en felskrivning, att personen mena "jag är inte fjorton men..." "Jag är äldre än fjorton men...". Tankeändring under skrivandet kan ha förorsakat detta.

Vilket litet mysterium...

---------

Kierchsteiger citat:

"Här sitter jag och cisilerar en apelsin" som julvärd. Den meningen har etsat sig fast i mitt huvud Det sköna var att han sa det med sådan självklarhet, ungefär som att var och varannan person brukar sitta och ciselera apelsiner lite då och då.

Hitta några fler citat (hoppas opostade)

"Hela 50-talet är för mig ett enda virrvarr"

"Ju ärldre jag har blivit, ju mer intresserad blir jag av själva papperet runt presenten"

"Det finns en melankoli och ett vemod på landet som är både vila och skönhet för mig. Jag behöver stan bara för att få komma hem till landet"
Senast redigerad av namnskylt 2011-03-26 kl. 18:56.
Citera
2011-03-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tankgrl
Tänk er att Ernst och Maria Montazami hade gift sig och skaffat barn!
Haha, vilken mardröm!!
Särkskilt om hon skulle ta bägge efternamnen. Då skulle hon ha 2 efternamn som är omöjliga att stava när man är trött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in