2015-09-16, 13:11
Medlem
arthuros avatar
Hej,

Beställde prylar för 2k förra veckan från DjurMaxi.se. Jag fick en orderbekräftelse direkt då, men har väntat tålmodigt på paket, avi, eller ens svar från deras kundtjänst. Ingenting. De är omöjliga att få tag i.

Är det någon som beställt därifrån och faktiskt fått sina grejer? Vad har man för makt som konsument i den här situationen? Jag betalade direkt med kort, antar att det blir en läxa till mig...
Citera
2015-09-16, 13:15
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Googlade och hittade detta: http://hundar.ifokus.se/discussions/536ca36fce12c4635b0008a1-varning-for-djurmaxise

Hit kan man ringa, enligt en post i tråden:
http://www.hitta.se/trionet+postorder/g%C3%A4vle/zSWsC4nbko

Att betala direkt med kort har alltid funkat för mig, men jag brukar googla företaget innan.
Citera
2015-09-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arthuro
Hej,

Beställde prylar för 2k förra veckan från DjurMaxi.se. Jag fick en orderbekräftelse direkt då, men har väntat tålmodigt på paket, avi, eller ens svar från deras kundtjänst. Ingenting. De är omöjliga att få tag i.

Är det någon som beställt därifrån och faktiskt fått sina grejer? Vad har man för makt som konsument i den här situationen? Jag betalade direkt med kort, antar att det blir en läxa till mig...

Du mejlar företaget och berättar att de glömt din beställning. Och att du förvånar dig att de ska leva upp till den leveranstid de anger i hemsidan.

Lite i förbigående så kan du i mejlet nämna att du hittade lite info om företaget i en nystartad tråd på Flashback...

Förhoppningsvis får de då "tummen ur" - och levererar dina grejer snabbt & fint.
Senast redigerad av Vansternationellt 2015-09-16 kl. 13:27.
Citera
2015-09-16, 13:41
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Att betala direkt med kort har alltid funkat för mig, men jag brukar googla företaget innan.

Japp, det är en utmärkt strategi, men jag litade blint på dem... Svenskt, kopplat till KLARNA och har ett stort utbud, stabil sida... Mina varningsklockor ringde inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Vansternationellt
Du mejlar företaget och berättar att de glömt din beställning. Och att du förvånar dig att de ska leva upp till den leveranstid de anger i hemsidan.

Lite i förbigående så kan du i mejlet nämna att du hittade lite info om företaget i en nystartad tråd på Flashback...

Förhoppningsvis får de då "tummen ur" - och levererar dina grejer snabbt & fint.

Verkar även som att man måste hota med polisanmälan. Hur länge är det egentligen rimligt att vänta innan man tar till hårdhandskarna?

Mest är jag besviken på att man år 2015 fortfarande måste vara på helspänn när man handlar online. Borde finnas något verifikationssystem/kvalitetsstämpel som typ förnyas årligen som visar att man kan lita på företaget.

Jävla as. Jag ska flytta in en katt här om ett par dagar och har beställt hela faderullan från DjurMaxi. Trodde att 2 veckor var god framförhållning, men ack så fel jag hade. Nu måste jag dubbelköpa alla grejer i butik, suck...
Citera
2015-09-16, 13:51
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Jävla as. Jag ska flytta in en katt här om ett par dagar och har beställt hela faderullan från DjurMaxi. Trodde att 2 veckor var god framförhållning, men ack så fel jag hade. Nu måste jag dubbelköpa alla grejer i butik, suck...

Vad måste du absolut ha på direkten då, förutom kattlåda och eventuellt klösbräda? Det står ju i tråden att de brukar leverera fast det tar en evig tid.
Citera
2015-09-16, 14:06
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Vad måste du absolut ha på direkten då, förutom kattlåda och eventuellt klösbräda? Det står ju i tråden att de brukar leverera fast det tar en evig tid.

Jo, det är väl bara låda och transportbur. Samt kattsand. Kanske kan komma överens med katthemmet att jag lånar grejer tills DjurMaxi levererar produkterna.
Citera
2015-09-16, 14:41
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Låda kan du köpa, det är bäst att ha två lådor även om man bara har en katt. Katter är ju renliga och inte säkert att den vill kissa ifall det redan ligger bajs i lådan. Bra försäkring för rumsrenhet att ha två och mocka varje dag.

Transportbur tror jag också de är bussiga och lånar ut.

Klösbräda är bra om det finns i hemmet på direkten och det är smart att ha flera. Köp en billig i wellpapp, lägg den vid ytterdörren för det är där katter helst vill kloa. De har doftkörtlar under tassarna och det är ett sätt att markera revir med både märken och sin egen doft. De brukar även gilla att ligga på de här "brädorna" i wellpapp.

Vill också nämna att jag varit inne på sidan och kollat. Jag håller med dig om att den ser helt seriös ut och den verkar ju vara uppdaterad. Tror du kommer få dina grejer, att det handlar om allmän seghet och att de inte har allt i lager som de lägger upp.

Lycka till med din kisse!
Citera
2015-09-16, 20:35
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Låda kan du köpa, det är bäst att ha två lådor även om man bara har en katt. Katter är ju renliga och inte säkert att den vill kissa ifall det redan ligger bajs i lådan. Bra försäkring för rumsrenhet att ha två och mocka varje dag.

Transportbur tror jag också de är bussiga och lånar ut.

Klösbräda är bra om det finns i hemmet på direkten och det är smart att ha flera. Köp en billig i wellpapp, lägg den vid ytterdörren för det är där katter helst vill kloa. De har doftkörtlar under tassarna och det är ett sätt att markera revir med både märken och sin egen doft. De brukar även gilla att ligga på de här "brädorna" i wellpapp.

Vill också nämna att jag varit inne på sidan och kollat. Jag håller med dig om att den ser helt seriös ut och den verkar ju vara uppdaterad. Tror du kommer få dina grejer, att det handlar om allmän seghet och att de inte har allt i lager som de lägger upp.

Lycka till med din kisse!

Tack för alla tips!
Det där med två kattlådor, är det rimligt i en etta?

Tack för stödet ang. DjurMaxi... tror att grejerna kommer till slut men de behövs ju nu, inte om 3 veckor
Citera
2015-09-16, 21:32
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Det där med två kattlådor, är det rimligt i en etta?

Ja, fullt rimligt. Däremot kan jag tycka en 1:a är väl litet om du tänkt dig innekatt.
Citera
2015-09-17, 07:17
Medlem
Verkar vara två systrar i Gävle som startat upp men tagit sig vatten över huvudet.

Som regel om en firma har 3-7 dgrs leveranstid brukar jag tänka vare sig det är Bokus eller Ellos, jaja det där får jag vänta på i minst 9 dagar. Så ska det inte vara men så är det ofta. Saker blir restnoterade, ibland får man uppdelade paket osv. Ibland håller de allt tills alla varor kommit in.

De här damerna har säkert lagt en god peng på hemsidans utformning och köpt på sig ett lager. Nu sitter de väl där och funderar hur de ska få iväg allt till kund, hur de ska betala sina leverantörer osv

De har säkert totalmissat detta med återkoppling till kund. Tror inte de vill illa men inte riktigt fått kläm på hur man sköter ett företag. Resultatet blir att de få som går in på recenssionssidor skriver att det är ett bluffföretag.

Skriv gärna här hur det gick för dej TS.
Citera
2015-09-21, 20:48
Moderator
Allaballawallas avatar
Den här typen av diskussioner passar betydligt bättre i Företagsskvaller.

Husdjur --> Företagsskvaller

/Mod
Citera
2015-09-23, 19:50
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Skriv gärna här hur det gick för dej TS.

Jo du, jag fick prylarna till sist, men med fyra restnoterade varor. Först tog hela paketet en omväg via Borås, av någon anledning. Jag bad DjurMaxi att avbeställa dem, men de menar att paketet redan skickats.

Jag ser fram emot att aldrig handla av dem igen. Jag kan inte lita på att de levererar i tid. Om de åtminstone kunde tala om lagerstatus när man handlar så skulle jag acceptera att det tar tid, men det känns som om de inte bryr sig ett skvatt om konsumenten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in