• 4
  • 5
2016-03-08, 18:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du fattar väl att alla program skulle starta hejsan svejsan om man inte tajmade ihop allt med lite fogmassa?
Ska du chansa på när Aktuellt ska börja? Starttiden skulle nämligen bli olika varje kväll.

Förövrigt tycker jag att man ska vara trevlig i en chatt, men nog är SVT lite överkänsliga. De kanske är rädda att det ska dra iväg?
Finns något som heter programplanering och de flesta programmen rullar hel och halvtimme så den är nog inte så väldigt svår att lösa.
Problemet idag är väl att det finns för lite politiskt korrekt islam och mångkulturpropaganda att visa som mellanakter så därför puffar man till förbannelse i tron att reklam och korkade lekprogram drar publik.
Citera
2016-03-08, 19:07
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Finns något som heter programplanering och de flesta programmen rullar hel och halvtimme så den är nog inte så väldigt svår att lösa.
Problemet idag är väl att det finns för lite politiskt korrekt islam och mångkulturpropaganda att visa som mellanakter så därför puffar man till förbannelse i tron att reklam och korkade lekprogram drar publik.

Seriöst. Att program startar på hel och halvtimmar är korrekt. Problemet är att de flesta, speciellt inköpta, program inte är anpassade efter reklamfri tv. Det innebär att ett 60 min avsnitt av tex Downton Abbey kan vara 45-50 min. Förstå ru va ja menar?
Vad är problemet med att SVT gör reklam för sina egna produktioner förresten? Ska väl du skita i.
Citera
2016-03-08, 19:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Man körde inga puffar vad jag minns, däremot linus på linjen, anslagstavlan, andra kort och naturfilmer.
En liten vit triangel började blinka uppe i högra hörnet när det startade ett program på andra kanalen.

Puffar kördes, du minns fel.
Triangeln borde återinföras.
Citera
2016-03-08, 20:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Seriöst. Att program startar på hel och halvtimmar är korrekt. Problemet är att de flesta, speciellt inköpta, program inte är anpassade efter reklamfri tv. Det innebär att ett 60 min avsnitt av tex Downton Abbey kan vara 45-50 min. Förstå ru va ja menar?
Vad är problemet med att SVT gör reklam för sina egna produktioner förresten? Ska väl du skita i.
Ointressant, Finns fortfarande program som passar in i mallen och Gott on både samhällsinfo och kortfilmer att fylla ut med.
Citera
2016-03-08, 20:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Puffar kördes, du minns fel.
Triangeln borde återinföras.
Och från vilka år tänkte jag på ditt ägghuvud, snarare var det en klocka som räknade ned till nästa program.
Citera
2016-03-08, 20:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Och från vilka år tänkte jag på ditt ägghuvud, snarare var det en klocka som räknade ned till nästa program.

Det var puffar, Linus på diverse linjer, anslagstavlor, klockor, hallåor, Svart På Vitt och satan och hans moster. Wutevah får din båt att flyta.
Längtar du någonsin efter Åke Whilney?
Citera
2016-03-08, 20:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det var puffar, Linus på diverse linjer, anslagstavlor, klockor, hallåor, Svart På Vitt och satan och hans moster. Wutevah får din båt att flyta.
Längtar du någonsin efter Åke Whilney?
Linus på linjen eller anslagstavlan eller sommarblomster på allvaret var inga puffar ditt ägg.
Citera
2016-03-08, 21:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Linus på linjen eller anslagstavlan eller sommarblomster på allvaret var inga puffar ditt ägg.

Hörru din gamla rödvinshäxa, kalla mig aldrig för ägg! Begrips?
Har jag verkligen gett intryck av att tro att det enda som sändes mellan ordinarie program bara var puffar, alltså 100% trailers, och inget annat? Om så så ber jag om ursäkt och ber att få kyssa din hand och ytterligare be om förlåtelse.
Kan du förlåta mig, jag ber dig.
Citera
2016-05-29, 20:05
Medlem
Vill man klaga på Svt's Så Kallade "Tittarservice" så ska man maila The Boss!

De är helt värdelösa på all möjliga och omöjliga sätt!

Idag söndag 29 maj 2016 så öppnade de 13.00. Hmmm, Ja ja, men i verkligheten öppnades inte Forumet förrän lång efter 14, allt beroende på en 'bugg' de rapporterat om redan för flera veckor sedan, men ännu inte fixat ...
Läs 'allt' - HA! om det här: http://www.svt.se/tittarservice/hitt...akar-stangning

Snacka om att Svt anlitat fel dataföretag för sitt Forum!

Sen de öppnade idag har de lyckats publicera 4 + 3 inlägg på vardera Fråga Oss resp. Tyck Till.

Ändå så har säkerligen flera hundra inlägg skrivits.

Vad fan pysslar de med ?!

Maila till: Chef Tittarservice på Svt

på:

susanna.dahlstrand@svt.se

och skäll skiten ur henne!

/!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto