2017-09-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukkan112
Blodpudding tror jag. Sjukt bra näring i det vad jag förstått och svinbilligt. Gott? Nej inte direkt. Men ätbart med sylt och grejer.

Jag förstår inte riktigt logiken i det där. Om du inte ens tycker att blodpudding är särskilt gott, och att det endast är ätbart i bästa fall tack vare tillbehör, hur kan det då vara underskattat?
Citera
2017-10-20, 14:17
Medlem
Jag kommer från svenskbygderna i Finland och upptäckte pölsa och kroppkakor och blev förtjust, de finns ju inte i mitt hemland.
Är övertygad om pölsa uppfunnits i det snobbiga matlandet Frankrike skulle den vara en världsberömd dyr delikatess
Senast redigerad av rantaplan 2017-10-20 kl. 14:26.
Citera
2017-10-21, 18:10
Medlem
ChefPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Jag kommer från svenskbygderna i Finland och upptäckte pölsa och kroppkakor och blev förtjust, de finns ju inte i mitt hemland.
Är övertygad om pölsa uppfunnits i det snobbiga matlandet Frankrike skulle den vara en världsberömd dyr delikatess

Har jobbat fartyg mellan Finland och Sverige, ibland fick vi nåt som kallades "Knacksoppa" på lunchen, helt enkelt en soppa gjort på Knackkorv, rotsaker och buljong... fy fan va gott det var!!

Har själv finskt påbrå men aldrig riktigt uppskattat den finska maten, däremot min farmor, som lagade klassisk svensk bonnamat tillsammans med mig sedan jag var liten, gjorde att jag nu jobbar som kock sedan 20 år tillbaka.

Fy fan, satt jag på Death row skulle det sista jag ville äta vara Stekt fläsk med löksås, kan nog vara världens godaste som finns!

Farmor brynte löken ordentligt så den blev gyllenbrun, slog på grädde, mjölk, salt och peppar, en skvätt buljong och lite soja, fy fan till det knaperstekta salta fläsket så är den lätt söta löksåsen världens bästa kombo!

Har använt mig av det receptet på alla lunchrestauranger jag jobbat på och det har blivit en kioskvältare som spöar raggmunken med hästlängder!
Citera
2018-01-23, 18:46
Medlem
Jansonssfrestelse+ en kall lageröl.
Citera
2018-01-23, 19:31
Medlem
bongsongs avatar
Köttfärssås och spaghetti
Citera
2018-01-23, 20:44
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Och vad jag saknar torskrom på burk!

Aj vilket sent svar, men alltid hjälper det någon! Torskrom finns i Nettos standardsortiment om du bor på hanterbart avstånd. http://www.netto.se
Citera
2018-01-23, 20:48
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky44456
Jansonssfrestelse+ en kall lageröl.

Citat:
Ursprungligen postat av bongsong

Gott. Men är det verkligen underskattade rätter? Jag känner nog inte en kotte som inte gillar en jansson och en öl. Och spaghetti med köttfärssås måste ju vara på tio i topp av favoriträtter i Sverige. Här är den nummer två t.ex. http://www.hemtrevligt.se/icakuriren...favoritratter/
Citera
2018-01-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Gott. Men är det verkligen underskattade rätter? Jag känner nog inte en kotte som inte gillar en jansson och en öl. Och spaghetti med köttfärssås måste ju vara på tio i topp av favoriträtter i Sverige. Här är den nummer två t.ex. http://www.hemtrevligt.se/icakuriren...favoritratter/

Ok, men tror väl iofs att jansson är populär
för att man inte äter den så ofta. Äter den
mest till jul.

Isterband+dillstuvad potatis+ rödbetor
är väl ganska underskattat?
Citera
2018-01-25, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongsong

Hur kan det vara en underskattad rätt? Det är ju en av de allra vanligaste vardagsrätterna, och det är en av rätterna som vi svenskar älskar mest.
Citera
2018-01-28, 23:22
Medlem
Dimaks avatar
Panbiffen !
Citera
2018-01-29, 00:02
Medlem
Opportunitiess avatar
Matkedjornas färdiga fiskgratänger nämnde nån tidigare i tråden. Skriver under på detta. Jävla gott.
Citera
2018-01-29, 00:09
Medlem
Klimp är underskattat, de flesta vet ju knappt vad det är av idag. Så gott och ett perfekt sätt att ta tillvara på exempelvis överblivet potatismos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in