2015-09-15, 16:20
Medlem
joelsnalls avatar
Som rubriken lyder s har jag brjat studera och behver uppgradera min dator. Min nuvarande dator r en Fujitsu som har sett sina bsta dagar. Jag lser datateknik med inriktning mjukvaruutveckling och mobila plattformar. Mina 3 riga studier kommer att best av mycket programmering och en del webbutveckling. r det en Mac eller en dator med Windows som jag ska satsa p???
Citera
2015-09-15, 16:41
Medlem
StyleWarss avatar
Observera en bild frn frelsning p ett av vrldens mest framstende tekniska universitet, CALTECH.
http://i2.wp.com/www.dailycal.org/as...hem-apples.jpg

Sen anvnder du sjlv vad du vill och tycker knns bst fr dig.
Citera
2015-09-15, 16:50
Medlem
joelsnalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Observera en bild frn frelsning p ett av vrldens mest framstende tekniska universitet, CALTECH.

Frstr din pong, tack fr det
Citera
2015-09-15, 17:32
Bannlyst
Skit i windows, gt flera laptops med windows och de hller knappt ett r. Kr med mac som r ett skert kort. Just laptops ska vara mac
Citera
2015-09-15, 17:59
Medlem
joelsnalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Batistuta-
Skit i windows, gt flera laptops med windows och de hller knappt ett r. Kr med mac som r ett skert kort. Just laptops ska vara mac

Vad freslr du - en 13" eller ska man kra p en hela 15"?
Citera
2015-09-15, 18:04
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joelsnall
Jag kpte 13'' och kan sakna att ha lite strre nr man vill kolla film eller spela. Men det blir ju mer otympligt med 15'' Fundera p hur ofta du kollar film
Citera
2015-09-15, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joelsnall

13" r lagom imo d du ska bra med dig den runt
Citera
2015-09-15, 19:53
Medlem
Kr p 15", alla jag knner som snlat och kpt 13" har ngrat sig fr att dom inte betalade lite extra fr en modell som faktiskt r Pro p riktigt.
13" modellen r r bra men om man r dumsnl kan man lika grna kpa en Air istllet.
Sjlv hoppas jag att 17" modellen kommer tillbaka men tillsvidare fr vi nja oss med 15".
Citera
2015-10-18, 16:26
Medlem
Har aldrig ngrat mitt kp av en 13tummare. Den duger till precis allting och r lagom tung. 15-17tummarna blir tunga att bra med sig i varje fall enligt mig.

I den bsta av vrldar kper du en 13, och om behovet finns en ls skrm som du kopplar in nr du r hemma.
Citera
2015-10-19, 19:24
Medlem
Jag rstar fr Macbook Pro 13"! Bra batteritid och snabb!
Citera
2015-10-19, 20:04
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars

Mac r bra p mnga stt. Men det r i regel inte p.g.a deras enstende prestanda.
Du fr betala mer fr mindre med en Mac. Och bilden du postade sger absolut ingenting..

Det kan tex vara s att skolans molnserver r kompatibel med Mac. Och om majoriteten av eleverna har Mac s kommer dom som ska kpa sin nsta dator gra detsamma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in