2015-09-15, 16:20
Medlem
joelsnalls avatar
Som rubriken lyder så har jag börjat studera och behöver uppgradera min dator. Min nuvarande dator är en Fujitsu som har sett sina bästa dagar. Jag läser datateknik med inriktning mjukvaruutveckling och mobila plattformar. Mina 3 åriga studier kommer att bestå av mycket programmering och en del webbutveckling. Är det en Mac eller en dator med Windows som jag ska satsa på???
Citera
2015-09-15, 16:41
Medlem
StyleWarss avatar
Observera en bild från föreläsning på ett av världens mest framstående tekniska universitet, CALTECH.
http://i2.wp.com/www.dailycal.org/as...hem-apples.jpg

Sen använder du själv vad du vill och tycker känns bäst för dig.
Citera
2015-09-15, 16:50
Medlem
joelsnalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Observera en bild från föreläsning på ett av världens mest framstående tekniska universitet, CALTECH.

Förstår din poäng, tack för det
Citera
2015-09-15, 17:32
Bannlyst
Skit i windows, ägt flera laptops med windows och de håller knappt ett år. Kör med mac som är ett säkert kort. Just laptops ska vara mac
Citera
2015-09-15, 17:59
Medlem
joelsnalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Batistuta-
Skit i windows, ägt flera laptops med windows och de håller knappt ett år. Kör med mac som är ett säkert kort. Just laptops ska vara mac

Vad föreslår du - en 13" eller ska man köra på en hela 15"?
Citera
2015-09-15, 18:04
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joelsnall
Jag köpte 13'' och kan sakna att ha lite större när man vill kolla film eller spela. Men det blir ju mer otympligt med 15'' Fundera på hur ofta du kollar film
Citera
2015-09-15, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joelsnall

13" är lagom imo då du ska bära med dig den runt
Citera
2015-09-15, 19:53
Medlem
Kör på 15", alla jag känner som snålat och köpt 13" har ångrat sig för att dom inte betalade lite extra för en modell som faktiskt är Pro på riktigt.
13" modellen är är bra men om man är dumsnål kan man lika gärna köpa en Air istället.
Själv hoppas jag att 17" modellen kommer tillbaka men tillsvidare får vi nöja oss med 15".
Citera
2015-10-18, 16:26
Medlem
Har aldrig ångrat mitt köp av en 13tummare. Den duger till precis allting och är lagom tung. 15-17tummarna blir tunga att bära med sig i varje fall enligt mig.

I den bästa av världar köper du en 13, och om behovet finns en lös skärm som du kopplar in när du är hemma.
Citera
2015-10-19, 19:24
Medlem
Jag röstar för Macbook Pro 13"! Bra batteritid och snabb!
Citera
2015-10-19, 20:04
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars

Mac är bra på många sätt. Men det är i regel inte p.g.a deras enstående prestanda.
Du får betala mer för mindre med en Mac. Och bilden du postade säger absolut ingenting..

Det kan tex vara så att skolans molnserver är kompatibel med Mac. Och om majoriteten av eleverna har Mac så kommer dom som ska köpa sin nästa dator göra detsamma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in