Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-15, 13:24
  #1
Medlem
Hej det är så att jag fått tag på ett Nintendo 8 bitars konsoll i engelsk version kommer svenska handkontroller fungera på den?
Citera
2015-09-15, 13:29
  #2
Medlem
lugnbaralugns avatar
Ja.
Citera
2015-09-15, 13:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnbaralugn
Ja.

Ok så det är bara spelen som är regionsbundna och inte tillbehör?
Citera
2015-09-16, 20:48
  #4
Medlem
M0wes avatar
Ja strömsladd kan ju vara "regionsbunden", är annorlunda om du skulle köpa ett amerikanskt nes eller en famicom.
Citera
2015-09-17, 09:22
  #5
Medlem
Sikkans avatar
Finns väl vissa kontrollrar som inte funkar på vissa NES vad jag förstår då det fanns ett par olika utgåvor.

googla
Citera
2015-09-19, 14:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patte1987
Hej det är så att jag fått tag på ett Nintendo 8 bitars konsoll i engelsk version kommer svenska handkontroller fungera på den?
Tror ej det ska vara några problem med det. dock spel, och som tidigare person påpekade, elförsörjnings delen. Finns converters som göra att du kan använda amerikanska ström delen.
Om inte annat så har du ju antingen tradera eller ebay att vända dig till om du vill köpa diverse tillhörigheter för en relativ peng. Då konsolerna kan variera i pris så brukar däremot inte tillhörande kablage vara speciellt dyrt.
Citera
2015-10-31, 15:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patte1987
Hej det är så att jag fått tag på ett Nintendo 8 bitars konsoll i engelsk version kommer svenska handkontroller fungera på den?
Nej. Svenska (skandinaviska) kontroller fungerar endast på svenska (SCN) konsoler. Dock fungerar samtliga europeiska kontroller på svenska konsoler. Kika märkningen på undersidan, 004 fungerar bara på SCN, 004E fungerar på samtliga PAL-konsoler.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback