Citat:
Besvärligt. Det ÄR off topic, och borde väl behandlas som så. Själv skulle jag rösta för att ett inlägg som ovan raderas som OT, men ett inlägg som _innehåller_ det ovan, men även annat kunde få stå kvar.Men bör inläggen få vara kvar i tråden? Exempelvis så radrerades det här inlägget:
"Om du är vaken TS så svara här i tråden eller skicka PM.
Kan sätta mig i bilen in mot city(30 min) för att bjuda dig på käk och lite sällskap om så önskas, kommer lägga mig annars."
I praktiken så räcker det med att användaren skickar ett PM. Men genom att posta det i forumet så kanske han även inspirera andra att göra samma sak. Om inte, så är det ju faktiskt trevligt att se att några försöker hjälpa till. Jag kan därför här se fördelar med att det även postas på forumet.
admin
"Om du är vaken TS så svara här i tråden eller skicka PM.
Kan sätta mig i bilen in mot city(30 min) för att bjuda dig på käk och lite sällskap om så önskas, kommer lägga mig annars."
I praktiken så räcker det med att användaren skickar ett PM. Men genom att posta det i forumet så kanske han även inspirera andra att göra samma sak. Om inte, så är det ju faktiskt trevligt att se att några försöker hjälpa till. Jag kan därför här se fördelar med att det även postas på forumet.
admin
Citat:
Ni som talar om detta som annons-brott, kan ni förklara riktigt i detalj hur ni tänker?
Jag har väldigt svårt att få ett exempel som ovan att passa in på det och skulle väldigt gärna vilja läsa ett detaljerat resonemang om detta.
Vad är vinningen? Att stoltsera med sin godhet? Men blir det inte väldigt besvärligt om man vill dra in något så luddigt i den paragrafen? Skall reklam för sin egen godhet gälla som annons bara i trådar där den man erbjuder något deltar? Eller bryter alla inlägg som på något sätt kan tolkas som att "gå med håven" också mot annonsförbudet?
Eller är det själva erbjudandet som är brottet? Men var drar man i så fall gränsen, och hur skriver man bra exempel så att folk förstår att det är förbjudet att erbjuda sig att hjälpa med något? Skall det också vara förbjudet att i en tråd i språkforumet erbjuda sig att ta sig tid att titta på någons långa text? (tänker mig en tråd där TS kommer med fler och fler frågor om hopplösa språkfel och någon till sist säger "hej, hördu, PM:a mig hela texten så kollar jag snabbt igenom om du har ytterligare problem som du inte ens märkt")
Jag har alltid ansett att man skall vara hård mot OT, men annars så liberal som man kan. Ordnat men fritt, liksom.
Senast redigerad av Aspsusa 2015-09-16 kl. 08:09.
Senast redigerad av Aspsusa 2015-09-16 kl. 08:09.
Om tiggeriet godkänns redan i TS och inte klassas som annons bör eventuella svar, på en förtäckt vädjan, endast tillåtas i PM enligt min mening.