Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-15, 10:57
Medlem
Skriver på telefonen så ska försöka hålla mig ganska så kortfattat (utvecklar gärna senare när jag är hemma från jobbet).

Jag är inte ute efter att "droga" utan helt enkelt få hjälp med att återfå "livsgnistan".

Inga som helst tankar på att överdosera, flumma eller ta livet av mig alltså.

Har hänt lite väl mycket det senaste som verkligen tagit hårt och just nu kör jag Xanor (köpt via fl*gsvamp) och de funkar ju kanon mot ångesten. Tar en 1mg när jag går upp tillsammans med en stabil frukost vid 04:30, sen vid behov (oftast tillsammans med lunchen på jobbet 12:00) och sen en sista vid kvällsmaten vid 18:00 - därefter brukar jag somna som en stock.

Men, Xanoren är ju ganska kortverkande och tar, för mig, bara bort "panilångesten". Jag är ute efter nåt annat/upptill som "får mig att le" och känna glädje - om ni hajar?

Psykolog och liknande är inget alternativ och det här är bara en tillfällig lösning för att jag ska ta mig ur de värsta då jag är mycket väl medveten om hur beroendeframkallande benso är.

Ska ju kunna fungera på jobbet som en normal människa med (vilket jag gör på Xanor).

EDIT: Kör varken truck eller fordon på jobbet eller framför några maskiner för den delen.

Så, vad säger FB-eliten? Soloft? Imovan? Jag är verkligen inte insatt alls i detta.

Tack på förhand.

EDIT #2: Äter väldigt ordentligt, sover normalt (förmodligen tack vare Xanoren) och har ett gsnska så fysiskt krävande jobb bör tilläggas.
Senast redigerad av idontlikesociety 2015-09-15 kl. 11:02.
2015-09-15, 10:57
Moderator
Morfar-52s avatar
Inget för denna forumsdel./låst
2015-09-15, 11:00
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontlikesociety
Skriver på telefonen så ska försöka hålla mig ganska så kortfattat (utvecklar gärna senare när jag är hemma från jobbet).

Jag är inte ute efter att "droga" utan helt enkelt få hjälp med att återfå "livsgnistan".

Har hänt lite väl mycket det senaste som verkligen tagit hårt och just nu kör jag Xanor (köpt via fl*gsvamp) och de funkar ju kanon mot ångesten. Tar en 1mg när jag går upp tillsammans med en stabil frukost vid 04:30, sen vid behov (oftast tillsammans med lunchen på jobbet 12:00) och sen en sista vid kvällsmaten vid 18:00 - därefter brukar jag somna som en stock.

Men, Xanoren är ju ganska kortverkande och tar, för mig, bara bort "panilångesten". Jag är ute efter nåt annat/upptill som "får mig att le" och känna glädje - om ni hajar?

Psykolog och liknande är inget alternativ och det här är bara en tillfällig lösning för att jag ska ta mig ur de värsta då jag är mycket väl medveten om hur beroendeframkallande benso är.

Ska ju kunna fungera på jobbet som en normal människa med (vilket jag gör på Xanor).

EDIT: Kör varken truck eller fordon på jobbet eller framför några maskiner för den delen.

Så, vad säger FB-eliten? Soloft? Imovan? Jag är verkligen inte insatt alls i detta.

Tack på förhand.

Smärtstillande tar bort smärta.. Både i kroppen och själen. Allt jag har att säga
2015-09-15, 11:00
Medlem
Att göra en glad är väl precis det en drog gör. Imovane för att bli glad Funkar säkert bra. Testa
2015-09-15, 11:07
Medlem
JiseOnes avatar
Ingen benso ger glädje eller eufori, däremot stänger det av i princip alla känslor och då kan det lätt upplevas som euforiskt när man slipper de jobbiga tankarna.
Du som antagligen inte är en van brukare skulle troligtvis uppskatta t.ex iktorivil (i låg dos) eller Stesolid bättre, då dessa är mer långverkande.
Kanske t.om Sobril hade funkat, dessa kan dock vara rätt svåra att få tag på förutom via läkare eller någon, företrädesvis äldre, som har dem utskrivna.

Ät benso en så kort tid som möjligt till du orkar ta itu med roten till problemen om du vill känna glädje/eufori igen. Eller börja gå på någon drog som faktiskt släpper loss serotonin eller dopamin eller vilken som nu är vilken d.v.s amfetaminer eller opiater exempelvis.
Vissa kan ju uppleva det på THC också.

Inget är givetvis att rekommendera dagligt bruk av men om det är ett måste så är väl THC förstahandsvalet om det funkar för dig, annars amfetamin. Inte så att jag påstår att det ena är mer eller mindre skadligt än det andra utan för att dessa preparat skapar inget fysiskt beroende, så riskerar du inte att dö (bokstavligt talat) om ditt lager tar slut.
Senast redigerad av JiseOne 2015-09-15 kl. 11:13.
2015-09-15, 11:12
Medlem
SpeedingBullets avatar
Lite lustigt, min mor och far kom in på mitt rum för ungefär 1 år sedan och ville prata.
De sa att jag verkade så olycklig, min far frågade om jag inte kunde få några slags 'lyckopiller' från doktorn.

Lyrica kanske? testat det några gånger.. fick en jävla arbetsvilja iallafall.
2015-09-15, 11:19
Bannlyst
"vid behov" kan betyda vad som helst, kan du utveckla? Att vara sin egen doktor när det gäller benzo brukar i regel (läs Aldrig!) gå bra.
2015-09-15, 11:51
Medlem
Flashbabe!s avatar
Citat:

Tack på förhand.

EDIT #2: Äter väldigt ordentligt, sover normalt (förmodligen tack vare Xanoren) och har ett gsnska så fysiskt krävande jobb bör tilläggas.

Ingenstans nämner du SSRI (anti-depp) så jag får känslan av att du är ute efter att "flumma" lite helst? Glöm det snälla...
Men annars så skulle jag gå till läkaren och be om tex Citalopram i en lägre dos så ska du se att det hjälper bättre på sikt. Kortvariga lösningar i form av "droger" är bara dumt. Men se till att du får en låg dos att börja med för SSRI har en tendens att göra dig "onormal" och typ varken känna glädje eller sorg och det tillståndet är nog fan värst att gå och "bara vara".
Lycka till!
2015-09-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedingBullet
Lite lustigt, min mor och far kom in på mitt rum för ungefär 1 år sedan och ville prata.
De sa att jag verkade så olycklig, min far frågade om jag inte kunde få några slags 'lyckopiller' från doktorn.

Lyrica kanske? testat det några gånger.. fick en jävla arbetsvilja iallafall.

+1 på Lyrica, är nog det du söker.

Jag botade min sociala fobi och torgskräck med hjälp utav Gabapentin (ganska likt Lyrica). Jag skulle nog dock föreslå Gabapentin istället då den är mildare och du får inte lika jobbig abstinens. Skulle inte rekommendera Lyrica i längre perioder, har själv varit i det helvetet och det var det jävligaste jag varit med om i princip, värre än benso- och opiatabstinens tillsammans. GabaP och lyrca påverkar båda gaba-receptorerna, ungefär som benso men på ett annorlunda sett. Jag får mer eufori på lyrica / gabaP än vad jag får på benso oavsett hur jobbig ångesten är.
2015-09-15, 12:04
Medlem
Tar ett svar här på lunchrasten.

Gräs har jag alldeles för stor erfarenhet av och eftersom jag är en riktig "grubblare" så är det ingenting för mig. Tvärtom, det får mig får bara att må ännu sämre.

Problemet/problemen jag upplever är inga psykiska utan har med en ytterst nära väns bortgång och massa trassel upptill. Ett sånt problem som bara tiden kan läka, men orken finns inte riktigt där för tillfället och jag behöver verkligen nåt som hjälper mig på traven.

Svårt att förklara kanske, men det är inte så att jag vill skjuta undan känslorna utan jag vill bara ha nåt som får mig att kunna fungera som en normal människa och återfå orken och lusten.

Som sagt så gör Xanoren underverk mot ångesten men det är de hemska tankarna och det dåliga humöret (som går ut över sllt och alla och påverkar mitt liv negativt) jag behöver nåt mot.

Och till dig som skrev att jag vill "flumma". Nej, det vill jag inte. Jag har ett alldeles för bra liv och gott om saker att vara glad och lycklig över för att sabotera det med "droger" (ja, jag vet att det jag efterfrågan är droger med).

Men Sobril och/eller Stesolid - skulle det kunna vara något som ger en lite extra motivation tills den värsta perioden är över?

Tro mig. Jag har stor respekt för droger och mediciner (samma sak).

EDIT: Lyrica... Ska ta och googla sönder mätet på det här när jag är hemma efter jobbet.
Senast redigerad av idontlikesociety 2015-09-15 kl. 12:06.
2015-09-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbabe!
Ingenstans nämner du SSRI (anti-depp) så jag får känslan av att du är ute efter att "flumma" lite helst? Glöm det snälla...
Men annars så skulle jag gå till läkaren och be om tex Citalopram i en lägre dos så ska du se att det hjälper bättre på sikt. Kortvariga lösningar i form av "droger" är bara dumt. Men se till att du får en låg dos att börja med för SSRI har en tendens att göra dig "onormal" och typ varken känna glädje eller sorg och det tillståndet är nog fan värst att gå och "bara vara".
Lycka till!

Du är något motsägelsefull. TS vill ha något som gör honom glad och du ger tips om SSRI och som du säger, tar bort både lyckokänslor m.m. Finns ingen SSRI eller SNRI som funkar för varje enskild person utan det är något man måste plöja igenom för att hitta den som funkar bäst.

Jag lyckades bli av med min sociala fobi och agorafobi med hjälp av gabapentin under en kort period, så visst kan droger funka. Men då gäller det att man utnyttjar situationen som jag gjorde, alltså utsatte mig för det jag tyckte var jobbigt under tiden jag var påverkad som sedan gjorde att jag kände att detta inte var så farligt egentligen och efter det är problemen borta (hade väldigt grov ångest och depression samt socialfobin var extrem).

Bara för att man vill ha något annat än SSRI betyder inte att man vill flumma. Men visst, antidepp är värt det i det långa loppet om man är hela tiden deprimerad eller har ångest som jag, skulle däremot aldrig röra det om det bara var en liten period pga alla biverkningar vissa har.
2015-09-15, 14:59
Medlem
Citat:
Tar ett svar här på lunchrasten.

Gräs har jag alldeles för stor erfarenhet av och eftersom jag är en riktig "grubblare" så är det ingenting för mig. Tvärtom, det får mig får bara att må ännu sämre.

Problemet/problemen jag upplever är inga psykiska utan har med en ytterst nära väns bortgång och massa trassel upptill. Ett sånt problem som bara tiden kan läka, men orken finns inte riktigt där för tillfället och jag behöver verkligen nåt som hjälper mig på traven.

Svårt att förklara kanske, men det är inte så att jag vill skjuta undan känslorna utan jag vill bara ha nåt som får mig att kunna fungera som en normal människa och återfå orken och lusten.

Som sagt så gör Xanoren underverk mot ångesten men det är de hemska tankarna och det dåliga humöret (som går ut över sllt och alla och påverkar mitt liv negativt) jag behöver nåt mot.

Och till dig som skrev att jag vill "flumma". Nej, det vill jag inte. Jag har ett alldeles för bra liv och gott om saker att vara glad och lycklig över för att sabotera det med "droger" (ja, jag vet att det jag efterfrågan är droger med).

Men Sobril och/eller Stesolid - skulle det kunna vara något som ger en lite extra motivation tills den värsta perioden är över?

Tro mig. Jag har stor respekt för droger och mediciner (samma sak).

EDIT: Lyrica... Ska ta och googla sönder mätet på det här när jag är hemma efter jobbet.

Ursäktar för dubbelpost, kan inte redigera, men din edit där: (FB) Lyrica fanclub! finns mycket info skrivet. Samt (FB) Gabapentin Gabapentin skrivs dock ut för nervsmärta, men har du möjlighet att få tag på det på annat sätt så rekommenderar jag det mer än Lyrican. Lyrica däremot skrivs ut relativt enkelt för psykiska problem också. Läkare har dock börjat bli lite mer restriktiva med det, vilket jag tycker är bra faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in