Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbabe!
Ingenstans nämner du SSRI (anti-depp) så jag får känslan av att du är ute efter att "flumma" lite helst? Glöm det snälla...
Men annars så skulle jag gå till läkaren och be om tex Citalopram i en lägre dos så ska du se att det hjälper bättre på sikt. Kortvariga lösningar i form av "droger" är bara dumt. Men se till att du får en låg dos att börja med för SSRI har en tendens att göra dig "onormal" och typ varken känna glädje eller sorg och det tillståndet är nog fan värst att gå och "bara vara".
Lycka till!
Du är något motsägelsefull. TS vill ha något som gör honom glad och du ger tips om SSRI och som du säger, tar bort både lyckokänslor m.m. Finns ingen SSRI eller SNRI som funkar för varje enskild person utan det är något man måste plöja igenom för att hitta den som funkar bäst.
Jag lyckades bli av med min sociala fobi och agorafobi med hjälp av gabapentin under en kort period, så visst kan droger funka. Men då gäller det att man utnyttjar situationen som jag gjorde, alltså utsatte mig för det jag tyckte var jobbigt under tiden jag var påverkad som sedan gjorde att jag kände att detta inte var så farligt egentligen och efter det är problemen borta (hade väldigt grov ångest och depression samt socialfobin var extrem).
Bara för att man vill ha något annat än SSRI betyder inte att man vill flumma. Men visst, antidepp är värt det i det långa loppet om man är hela tiden deprimerad eller har ångest som jag, skulle däremot aldrig röra det om det bara var en liten period pga alla biverkningar vissa har.