Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Man kan väl för fan inte dra fiber till varenda liten sur norrlänning?
Vad är detta för jävla fördomar? Antyder du att vi Norrlänningar skulle vara sura? Vill du diskutera något IRL så får du kontakta mig via PM, jag är inte den som tackar Nej till att diskutera saker och ting IRL.
Citat:
Om ISP:erna skulle göra det skulle dom konka redan innan dom har nått ditt hus.
Nej, det skulle de inte göra. Det finns fiber draget bara några hundra meter från mitt hus, varför i helvete får jag inte använda det? Jag menar, de går ju knappast i konkurs bara för att jag själv gräver ner en fiberkabel och ansluter den till fiberskarvdosan, detta gör jag gärna själv tack, jag gillar att gräva ned saker och ting under marken.
Citat:
Och ja, jag har 100Mbit/s - eftersom jag bor i ett tättbebyggt område. Marknaden styr, pengarna styr. Skulle du vilja jobba gratis eller?
Det är ju precis det jag säger. Vi lever i ett högervridet samhälle (ja, vi gör faktiskt det) och här är ju resultatet av det - befolkningen kan inte kommunicera och sköta sina arbeten hemifrån pga. avsaknaden av bredband. Inte heller kan vi roa alla andra genom att skänka bort mina pengar till de som vill ha, allt pga. bredbandsbristen.
Citat:
Det är snarare så att några få inte har tillgång till bredband men den stora majoriteten har det.
Hahaha!

Skrattar så att jag gråter.
Nej, det är det absolut inte. Det var det dummaste jag hört.
Sanningen: 60 % av Sveriges befolkning är 56 kbps-modemanvändare. Hur många av de resterande 40 % som använder satellit har jag dock ingen koll på, men skulle anta att det rör sig om en ganska stor siffra då satellit är ett bra alternativ till modem (även om det dock inte är på långa vägar lika bra som 0.5 mbit ADSL, men det håller åtminstonde månadskostnaden på en acceptabel nivå).
Citat:
Du är helt enkelt sur på ett personligt plan för att du inte kan fildela, vilket f.ö. tydligen är olagligt. Flytta eller gilla läget.
För det första; Jag är väldigt mycket emot piratkopiering då det skadar upphovsmännen, skivbolagen, ja, det skadar det mesta. Om du vill kan jag överväga att skriva en artikel om det? För övrigt: Läs alla artiklar på
http://www.home.no/seagate/
För det andra; Nej, jag vill ha bredband så att jag kan driva de servrar jag planerar att driva (ja, jag gillar att arbeta gratis, det är därför jag samlar pengar till att betala cirka 50 000 kronor, enbart för att tillfredsställa omvärlden. Givetvis utan att tjäna ett öre på det. Skulle inte du skänka några tusenlappar till mig om du visste att jag blev glad genom att du gjorde det?).
Oh, vad dessa 50 000 kronor skall användas för? Främst multipla UPS:er, routrar och några serverdatorer. Inget som jag kommer att tjäna ett öre på, däremot kommer det kosta mig en hel del i strömförbrukning. Varför jag gör det? För att jag gillar att tillfredsställa mina medmänniskor, de som jag inte hatar vill säga, de blir IP-bannlysta direkt till att börja med.