2015-09-14, 18:17
Medlem
Tigerkakans avatar
Hej!

Ska fr frsta gngen till Asien och Khao Lak under jul och nyr med familjen

Flyg dit var relativt fullbokat och fick bara tag i Aeroflot som hade rimlig flygtid (15tim) och pris.

Man har ju hrt en del dliga historier om Aeroflot men det verkar mesta vara lngre tillbaka i tiden.
S jag tnkte hra hr om ngon flugit med Aeroflot senaste ret?
Inte 10-20r sedan utan nyligen!

P biljetten str att det r Airbus A320 till Moskva och sen vidare med Boeing 777-300ER vilket knns ju som bra plan ?!?

Vad har ni fr kommentarer i vrigt gllande Aeroflot?

Ngot som r bra att tnka p?
Citera
2015-09-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkakan
Hej!

Ska fr frsta gngen till Asien och Khao Lak under jul och nyr med familjen

Flyg dit var relativt fullbokat och fick bara tag i Aeroflot som hade rimlig flygtid (15tim) och pris.

Man har ju hrt en del dliga historier om Aeroflot men det verkar mesta vara lngre tillbaka i tiden.
S jag tnkte hra hr om ngon flugit med Aeroflot senaste ret?
Inte 10-20r sedan utan nyligen!

P biljetten str att det r Airbus A320 till Moskva och sen vidare med Boeing 777-300ER vilket knns ju som bra plan ?!?

Vad har ni fr kommentarer i vrigt gllande Aeroflot?

Ngot som r bra att tnka p?

Ingen alkohol p flygplanet.
Flygplatsen i Moskva r totalt rkfri.

Dlig mat p planet. (Ska vl tillggas att jag inte r frtjust i flygplans mat.) Men lite vl snlt kan tyckas d man frgade om en extra brdbit och fick ett Njet.
Otrevlig personal p flyget (kanske bara jag som hade otur/upplevde de som otrevliga)

Men flygplanen var moderna, dock r man ruggigt bortskmd och jag saknade eluttag vilket de flesta bolag jag flugit med till Bkk haft.
Jag kommer inte resa med Aeroflot igen.

Kan tillgga att jag flg hem med dem 7 Aug s relativt nyligen mste jag vl sga att det var.
Senast redigerad av Horknullarn 2015-09-14 kl. 18:50.
Citera
2015-09-15, 17:35
Medlem
Tigerkakans avatar
Lter helt fantastiskt att slippa bde rk och alkohol!

Kollade ett par Youtube klipp p just de planen p Aeroflot och verkar vara topp

Maten kan jag frbise d det inte r hela vrlden.

Huvudsaken var nog mest den tekniska och logistiska biten att allt funkar utan en massa strul.
Citera
2015-09-15, 17:37
Medlem
Kolla Ukraine Int. Airlines, flyg Sthlm via Kiev ,ca 1 tim. vntetid, Bangkok ca 15-16 tim.
Flygresor.se
Citera
2015-09-15, 17:47
Medlem
Senast jag flg till asien satt jag bredvid en kille som jobbade p luftfartsverket, han skulle hellre g ner n att stta sig i en ststatskrra.....
Citera
2015-09-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkakan
Lter helt fantastiskt att slippa bde rk och alkohol!

Kollade ett par Youtube klipp p just de planen p Aeroflot och verkar vara topp

Maten kan jag frbise d det inte r hela vrlden.

Huvudsaken var nog mest den tekniska och logistiska biten att allt funkar utan en massa strul.

Du menar allts att du frgar flashbacks skribenter om vingarna sitter kvar p Aeroflots krra?

Just det, du kommer skerligen f trngas i transfern d du byter flyg.
En transfer/passkontroll disk var ppen till 2 st fulla flygplan (ett frn BKK och ett frn Tokyo) ca 600 passagerare som skulle passera.
Hoppas ven inte du har problem med att g. Vldigt stor flygplats utan ngot att gra.
En kort transfer kan nog fungera om man inte r rkare och man reser budget alternativ.
Citera
2015-09-15, 21:54
Medlem
Tigerkakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Kolla Ukraine Int. Airlines, flyg Sthlm via Kiev ,ca 1 tim. vntetid, Bangkok ca 15-16 tim.
Flygresor.se

Tack fr tipset!

Har ganska exakt samma tid p resan jag bokat nu.
Citera
2015-09-15, 21:58
Medlem
Tigerkakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyas
Senast jag flg till asien satt jag bredvid en kille som jobbade p luftfartsverket, han skulle hellre g ner n att stta sig i en ststatskrra.....

Hehe ja jag kan frst att ju mer tekniskt insatt man r desto mer vet man om de negativa bitarna.

Som tur r ju nuvarande flyg amerikanska och sen kan man bara hoppas ryssen fljer serviceprogrammet de blivit lagda.......drfr lite kul f hra hur statusen/knslan r med Aeroflot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in