2015-09-14, 09:51
Medlem
Det finns en framtid, men vad är framtiden? Jag har ibland tänkt att allting väntar på en, allt man är med om har väntat på en. Om jag gifter mig i framtiden, så finns den kvinnan just nu, någonstans, och väntar på mig, jag vet kanske inte vem hon är och hon vet kanske inte vem jag är? det vi har gemensamt är att vi kommer älska varandra. Hon och jag går just nu runt, helt ovetande om att vi kommer spela en viktigt roll i varandras liv någon gång. Har ni också tänkt så?
Citera
2015-09-14, 10:12
Medlem
Det mesta i livet känns väldigt slumpartat, ex hade jag valt att ta en annan väg hem från jobbet 1999 kanske jag inte råkat ut för en misshandel men vem vet. Hade jag inte svarat på ett okänt nummer för några år sedan hade jag inte bytt yrke.. Tror många har en röd tråd men det finns många avgränsningar och vägval dag för dag...
Citera
2015-09-14, 10:12
Medlem
Caxzs avatar
Låter så som man vill att det ska låta. Tror det kallas ''butterflyeffekten''. Butterflyeffekten skulle kunna ändra hela historien på 1 sekund ifall du tex skulle hoppa från en bro. Väntar fortfarande den kvinnan på dig ifall du icke finns i livet något mera?
Citera
2015-09-14, 10:21
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Det är inte säkert att det bara finns en framtid. Det kan finnas flera. Att allt bara är ett koncept eller möjligheter. Alla möjligheter via osäkerhetsprincipen är en ny gren med massa avknoppningar, och alla händelser är lika verkliga. Varje gren utmynnar i en ny serie möjliga händelser, och genom möjlighetens blotta existens så blir det en lika verklig alternativ framtid som övriga

I så fall - om det är möjligt så kommer det att hända. Inte för att det spelar någon roll för vad vi upplever, men det blir roligt när man tänker att till och med när du är gift med denna kvinna så kommer det finnas ett du som aldrig fick veta vem kvinnan var. Kanske är det då istället en annan kvinna
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-09-14 kl. 10:25.
Citera
2015-09-16, 21:32
Medlem
Soxis avatar
Så du tror på ödet alltså, ts?

Jag tror kasualitet utgör hur din framtid ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in